Mitt Nya Liv

Alla inlägg under mars 2020

Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2020 14:12


I morse var jag på VC o tog lite prover som ska till hudmottagningen inför mitt telefonsamtal med min läkare O på onsdag.. Hoppas verkligen att det inte är för höjda värden nu utan att det är bra, annars vet jag inte vad som kommer att hända ?

 

Det gick på första försöket att ta provet så jag blev så glad att det inte har strulat på ett par gånger nu,, känns riktigt skönt, hoppas att det fortsätter så..

 

När jag kom hem så tog jag min medicin o åt lite eftersom jag skulle vara fastande så fick jag ju inte äta nåt.. 

 

Idag tänkte jag göra min goa röra till bakpotatis så jag har tagit fram Crabsticks,, det är så gott o jag köpte rödlök innan oxo när jag var iväg..

 

Rohde var oxo med för hon skulle oxo ta prover o sen gick vi till apoteket o sen till Konsum innan vi åkte hem.

 

Ja, då var det mars hela månaden,, dessutom är det min månad, ja det är Teddys månad oxo, han fyller år den 20 mars.. Om han hade levt idag så hade han blivit 19 år  ♥

 

Ha en fin dag där ute. Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2020 10:15


klicka på bilden.  

 

 

Det är många som är drabbade av coronaviruset o många är under vård. Många av oss sitter o lyssnar på nyheterna o många läser tidningarna o även läser på nätet.

 

MEN,, nu är det så att viktig information får vi INTE utan att vi blir betalande medlemmar o det är FÖR JÄVLIGT !!!

 

ALL information borde kunna nås .. Det spelar ingen roll om det bara skulle kosta 1 kr,, det är FEL... 

 

Jag blir så förbannad för det är viktigt för oss att veta vad vi ska göra, hur rädda vi borde vara ,, om vi ska våga resa, om vi vågar gå till affären o handla mm.. 

 

Visst finns det lite att läsa om viruset men inte allt.. 

 

Jag ville läsa om 69 frågor o svar om coronaviruset men tji fick jag.. Jag ska betala minst 39 kr / vecka o det tänker jag verkligen inte göra. 

 

Dom kan ta betalt när det gäller allt annat, men inte när det är nåt sånt här viktigt.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 1 mars 2020 18:27


Har inte gjort så mycket idag, har ganska ont av fibron än.. Har delat medicin o duschat o det räcker =)

 

Måste vara fastande efter kl 24 för jag ska ta prover i morgon till hudmottagningen. Hoppas verkligen att dom är bra den här gången annars vet jag inte vad som kommer att hända ?

 

Jag har för höga blodfetter o det är en biverkning av min medicin toctino så antingen är dom bra, eller så kan jag få en medicin som hjälper till mot detta eller så kanske jag får minska dom eller sluta med dom ? Jag har en telefontid till min läkare O den 4;e.

 

Jag skulle egentligen tagit proverna då men jag ringde o ändrade på dagen så han skulle hinna få svaren.. Jaja, det är bara att hålla tummarna o hoppas på det bästa.

 

Ikväll är det 90 days to wed igen,, det är nya avsnitt. Jag förstår mig inte på vissa människor som går igenom detta.. Men dom kanske blir lyckliga.. Vissa av dom har ju bara utnyttjat dom för green card.. 

 

Det är mörkt ute o snön håller på att försvinna men det skulle visst bli mer snö nu i veckan, det hoppas jag verkligen inte att det blir..

 

Hoppas att helgen har varit bra. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 1 mars 2020 11:00


Ungdomar misshandlar hundar och katter på nätet – nu vill experter varna för brutala trenden som sprider sig.

Sociala medier kan vara både en välsignelse och en förbannelse.

Vi kan mötas över hela världen för att samtala och byta erfarenheter, men det kan också leda till att vi visar upp den värsta tänkbara sidan av människan.

 

Nu har en ny trend bland ungdomar på appen Tik-tok väckt stor uppmärksamhet.

I flera klipp uppmärksammas nu hur djur blir slagna och utsatta för hemska trakasserier.

Det är oförståeligt för mig hur man kan vilja göra en annan varelse illa.

Det finns inga motiv i världen som är acceptabla för att utföra en sådan gärning, vare sig det är mot människor eller vilda djur.


Så när trender växer fram på sociala medier där det innebär att djur utsätts för våld bara ”på skoj”, kan jag inte med ord uttrycka hur ont det gör att se.


Appen Tik-tok har under kort tid blivit oerhört populär hos ungdomar.

Där kan de lägga upp videoklipp på allt från dansnummer till videoklipp med sina djur.


 

Men nu har en oroväckande trend börjat växa fram.

Slår hundar och katter på video

Trots att appen kräver en åldersgräns på 13 år har ändå användare skapat konton som är mycket yngre än så, skriver The Sun.

 

Tidningen visar på flera exempel där katter och hundar försöker fly ifrån sina ägare som slår dem, hur deras huvuden bankas hårt till takten i musik och hur en svart hund försöker försvara sig efter att en person i video slagit den flera gånger.

 

I ett klipp syns hur en kvinna trycker en cigarett mot en hunds nos.


 

Ungdomar tvingar på katter hårband på huvudet för att få ihop deras öron. Foto: Youtube



Innehåll som detta, har blivit ”gillat” över 3 miljoner gånger.

Tvingar på katter hårband runt öronen

På ett annat klipp syns hur en katt får sina öron ”ihopsatta” med hjälp av en toffs, vilket den tydligt visar inte uppskattar alls.

 

– Dessa videor är extremt farliga, speciellt för tittare som är unga, som främst är användarna på denna app, säger organisationen PETAS chef Elisa Allen till tidningen.

 

 

 

 

 

 

Hur kan man plåga oskyldiga djur ?? Man ska inte plåga överhuvudtaget !!

 

Jag brukar inte läsa sånt här för jag mår så dåligt men jag tycker att det ska spridas så mycket som möjligt o hoppas att dom som plågar sina djur åker dit så det smäller om det.

Jag har haft hund o katt i många år o jag har aldrig plågat dom.. Det skulle aldrig falla mig in att sitta o bränna någon med en cigg eller göra nåt annat.

 

Hunden på bilden ser ut som han har blivit bunden med en smal tråd över munnen o nosen o det ser ut att skära in.. Det ser oxo ut som det är fraggor i munnen oxo men jag kan se fel. 

 

Sånt här gör så ont i mig o jag skulle på riktigt kunna plåga dom som har utsatt djuren för detta, inga som helst problem. Dom skulle få igen med samma mynt o hoppas att dom kanske tycker att det är roligt som dom tycks tro att djuren tycker.. 

 

Jag hoppas verkligen att dom går in o stoppar såna här videos o att dom anmäls. Det är så lätt att göra saker på nätet som man kanske inte kan göra i verkligheten för där kommer man kanske undan med det lättare.

 

Om ni ser djur som plågas eller barn eller vem som helst så ANMÄL ,,fundera inte på Om ni ska göra det,, gör det direkt.

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards