Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 25 mars 2020

Av Anneli Gustavsson - 25 mars 2020 16:57


Jag har fått sånt sug att både baka o laga mat o frysa in så det bara är att plocka ut.. Javisst ja,, nu har jag glömt att plocka ut lite mat =)

 

Jag har inte så mycket plats i min frys nu men kände ändå för att baka så jag bakade lite bullar till mamma.. 

 

Dom här bullarna klickar man ut så man ska ha aluminiumformar. Dom mamma hade köpt var något mindre än dom jag hade så därför pöste det över lite... Jag smakade en bulle o den var god, hoppas att dom andra oxo är det. 

 

 

Det är så smidigt att göra dessa bullar o fort går det oxo.. Man slipper hålla på o kavla för det klarar inte min värk, detta är mycket bättre..

 

Receptet som jag har är ;

250 * i ca 6-8 min

Jäs bullarna i 30 - 45 min . Pensla med ägg o pärlsocker.

 

50 gr jäst

100 gr margarin

3 dl mjölk

1 ägg

3/4 dl socker

2 krm salt

ca 8 dl mjöl..

 

Fyllning ;

 

50 gr smör

3 msk socker

1/2 tsk kanel

Jag brukar ta i lite vaniljsocker oxo ,, efter vad man själv vill ha. 

 

 

Innan jag gör något så förbereder jag plåtarna så det är klart för när degen är klar ska den klickas ut o jäsas.


 

 

Jag låter jästen o sockret jobba lite så allt smälter medans margarinet smälter, sen häller jag i mjölken o därefter ägget.. 

 

 

Resten är bara att ha i.. Jobba ihop degen en stund..

 

 

Klicka ut degen. Jag blöter skedarna som jag använder annars fastnar det lätt..

 

 

Låter det stå o jäsa innan jag fortsätter.

 


Här har jag gjort fyllningen, man kan ta lite mer än vad receptet säger det gör jag.


 

 

Här har dom jäst på rätt bra.. Formarna skulle varit lite större eller så skulle jag kanske tagit lite mindre deg =) Jäs bullarna först o sen gör du hålen.



 

 

Så här ser det ut när jag har gjort små hål i degen o hällt i lite drygt 1 tsk, ja det kan man ta efter smak. Man ser hur stora bullarna är o går efter det.


 

   

Älskar när det är mycket pärlsocker =)

 

 

Ja så här blev dom,, jag hoppas att mamma tycker om dom. Den jag smakade var riktigt god..

 

Hoppas att dom blev goda mamma jag kommer in o hämtar hos dig när mina tar slut ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 mars 2020 13:14


Ja det är inte bara Corona viruset som sprids som en löpeld utan även bluffen på bla fb..

Det har hållit på i många år o återkommer med jämna mellanrum.. Det är så tråkigt att man inte kollar upp vad det är man delar vidare.. 

 

Man kan kolla på google o man kan kolla inne på bluffakutens sida på fb INNAN man skickar vidare... 

 

Då har vi Fabrizio som hackar ditt konto... NEJ det gör han inte. Läs mer om det.

 



 

FABRIZIO BRAMBILLA KEDJEBREV

Någon gång i framtiden kanske vi slipper varna folk för diffusa varningsmeddelanden om personer med skumma namn som hackar ditt Facebook-konto om du accepterar deras meddelandeförfrågningar men idag är inte den dagen.

Om det finns en riktig varning av något slag så kommer den direkt från Facebook, att be användarna varna varandra är väldigt ineffektivt.

Läs mer:

http://www.thatsnonsense.com/fabrizio-brambilla-hacker-warning-another-facebook-hoax/


http://www.hoax-slayer.net/fabrizio-brambilla-hacker-warning-just-another-hoax/  

 

 


 

   

 

Sen har vi den dansande påven, visst skulle det väl vara roligt att se en påve dansa men det är ingen sanning i detta heller. Så snälla ta reda på vad det är som gäller.

 

 


Av Anneli Gustavsson - 25 mars 2020 10:45


klicka på bilden så kommer du till sidan.  

 

Just nu är många oroliga över sin egen hälsa, sina närstående och utvecklingen i samhället.

Att känna oro är inte farligt, men det kan vara väldigt jobbigt och obehagskänslor kan lätt fylla vardagen. Här är psykologens bästa tips för hur du kan hantera din oro över coronaviruset.

Oro är en naturlig reaktion

Det är inte konstigt att känna sig orolig över coronavirusets spridning och konsekvenser. Särskilt nu när läget är osäkert och många beslut fattas på kort tid. Oro är en naturlig reaktion när vi ställs inför situationer vi inte vet hur vi ska hantera – känslan fungerar som en signal till oss att leta efter lösningar. Att vara orolig är inte farligt men kan upplevas obehagligt, särskilt om vi går runt med känslan under en längre tid.

Sex tips för att hantera oro

  1. Begränsa informationsflödet
    För mycket information kan spä på din oro – försök hitta en lagom balans. Bestäm dig till exempel för att bara titta på en nyhetssändning per dag och ta del av information från Folkhälsomyndigheten. Undvik sociala medier, där du inte kan vara säker på vad som är sant och inte.
  2. Stötta varandra
    Det kan kännas skönt att prata om sina känslor med vänner och familj. Kan ni inte träffas just nu är ett telefonsamtal eller videosamtal bra alternativ – det viktiga är att ni håller kontakten.
  3. Gör något du mår bra av
    Vad brukar få dig att må bra och ge dig energi i vanliga fall? Kanske tycker du om att måla, lyssna på musik eller baka? Genom att fokusera på något du gillar ett tag får du en välbehövlig paus från oron.
  4. Skriv ner dina tankar
    Att göra något praktiskt kan ge dig en känsla av kontroll, även när det handlar om problem du inte kan lösa. Skriv ner alla jobbiga tankar och känslor du upplever och försök att släppa dem sedan.
  5. Följ rekommendationerna
    Följ myndigheternas beslut och rekommendationer kring till exempel handtvätt och andra skyddsåtgärder. Då kan du känna dig trygg i att du gör allt du kan.
  6. Gör symptomkollen
    Känner du oro över coronaviruset? Oavsett om du tror eller vet att du smittats av covid-19 kan du kolla dina symtom i vår app och få rekommendationer om vilket steg du bör ta härnäst. För att göra symptomkollen loggar du in i appen och i sektionen om corona trycker du på svara på frågorna.

Så kan KRY hjälpa till

Att känna oro är inte farligt, men om känslorna blir så starka att de de blir svåra att kontrollera och du får svårt att klara ditt dagliga liv bör du söka hjälp. På KRY kan du få hjälp med rådgivning, behandling, individuell bedömning och recept vid behov.

KRYs psykologer använder sig av kognitiv beteendeterapi, KBT, vilket är en behandlingsform som visat sig effektiv vid oro och ångest.

Om du vill läsa mer om oro och ångest kan du göra det här.

 

 

Vanliga frågor HÄR.

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards