Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 24 mars 2020

Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2020 15:15



 

Jag satt o tänkte härom dagen på när sonen var liten. Jag gick över tiden med honom men sen fick jag i alla fall åka in o bli inlagd.. Även att jag hade allt under kontroll med barnsaker så hade vi fått lov att ha våran barnvagn i affären tills det var dags.. Den var betald o klar att hämta..

 

Jag kommer ihåg att den var blågrå, det var en Emmaljunga o den var så fin.. Jag var så stolt över våran vagn.. 

 

Det är ju så mycket som ska till när man får barn som tex bilbarnstol,, det hade vi ingen så vi fick låna en av ,, jag har för mig att det var Röda Korset tills det var dags att köpa en större så det var ju bra att det gick att lösa på det sättet. Den var inte vacker men den var säker..

 

Barnvagnarna har utvecklats så mycket nu under dom 30 åren o det är fortfarande roligt att titta på dom sidorna med vagnar, bilbarnstolar mm. 

 

 

 

Emmaljunga har fortfarande såna fina vagnar ,, men det finns ju mer att välja på som tex Britax premium line ,, o vilka barnbilstolar dom har,, jisses så fina.. Det fanns ju inte på min tid.. Tänk om det hade gjort det, då hade jag inte vetat vad jag skulle ha till Marcus,, jag hade ju velat ha allt =) För det är ju så när man får barn att man vill ha precis allt.. O det är svårt att välja på det som finns.. 

 

Ja det är en hel djungel där ute med fina o barnsäkra saker.. Så ta en titt på sidorna så kanske ni hittar nåt oxo =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2020 14:29


 

En glad nyhet från Italien sprids som en löpeld på nätet. 95-åriga Alma Clara Corsini har friskförklarats efter att ha brottats mot coronoviruset.

– Jag mår inte så tokigt, säger hon enligt Dagens Nyheter.

 

Italien är det land i Europa som hittills drabbats värst av coronaviruset. Där har över 6 000 personer dött efter att ha insjuknat – men Alma Clara Corsini, 95, kom undan lindrigt. Hon har vårdats på sjukhus i provinsen Modena för covid-19. Nu har hon fått återvända till sitt äldreboende.

– De har tagit hand om mig ordentligt, säger hon till lokaltidningen Gazzetta di Modena, enligt Dagens Nyheter.

 

 


Klarade sig utan antiviral behandling


Enligt läkarna ska hon ha återhämtat sig utan några antivirala mediciner. Däremot fick hon antibiotika, och tillfrisknade därefter.


På en bild från sjukhuset poserar den nu friska 95-åringen tillsammans med läkarteamet som tagit hand om henne.

 

 

 

 

Detta är ju helt underbart att hon klarade sig så bra som hon gjorde. 95 år o vann över viruset,, jag blir så glad när jag läser om sånt här.. Självklart blir jag ju jätteglad åt alla som blir friska igen för det är ett hemskt virus... 

 

Vi kan ju tänka lite på våra nära o kära. Att hjälpa dom som inte kan handla själv, gå till apoteket om det skulle behövas.. 

 

Ring o hör hur dina föräldrar mår, dina barn, dina mor o farföräldrar, vänner mm.. Man kan prata med dom via skype eller bara ett vanligt samtal men det kan ju vara roligt att se dom oxo när man inte kan få krama om dom. 

 

Varför inte skicka ett litet bud med kanske en blomma, det skulle nog uppskattas otroligt mycket,, ja eller bara ett litet kort där det står att dom tänker på er.. Om ni är oroliga för dom så säg det, förklara att ni är rädda ett något ska hända dom så dom förstår din oro.. 

 

Själv är jag fortfarande väldigt försiktig o undviker kontakt med andra... Men jag skulle gärna krama om mamma, sonen m familj bara för att....

 

Jag har lite tider där jag ska ta prover, träffa läkaren, måste handla o gå till apoteket men än så länge har det gått bra.. Flera tider har jag avbokat på inrådan av min läkare, såna tider som inte är viktiga, dom kan vi ta sen.. 

 

Nu är det 36 döda i Sverige, hoppas inte att det blir många fler,,, men jag tror att det kommer att rassla till rejält,, tyvärr.

 

Var rädda om er o varandra. 

 

BE SAFE ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2020 10:30


"Titta bara på mig. Nu ligger jag på intensiven". Janes video vill nu varna alla som funderar på att chansa lite nu i coronatider.

 

Coronaviruset fortsätter sin framfart över världen. 

 

Här i Sverige har över 20 personer dött av sjukdomen, och hårda restriktioner på vad man får och inte får göra finns nu i så gott som alla länder. 

 

Coroviruset är i värsta fall dödligt. Det är främst äldre personer med underliggande sjukdomar som dör, men även yngre personer kan blir svårt sjuka av viruset. 

 

Fråga bara Jane Langston från London. 

 

Jane beskriver sig själv som en annars frisk 39-årig tvåbarnsmamma som brukar gå på gymmet. Men när coronaviruset slog till blev hon svårt sjuk. 

 

Nu har hon spelat in en video som visar sjukdomens hemskheter – du kan se den i videospelaren högst upp i artikeln.

 

"TITTA BARA PÅ MIG"

I videon hostar Jane kraftigt, och hon varnar andra från att chansa i dessa tider. 

 

– Du som känner för att chansa. Titta bara på mig. Jag är på intensiven, säger Jane och visar upp slängarna som går in i hennes kropp. Hon berättar även att hon har fått kateter. 

I en intervju med Daily Mail berättar Jane att varje andetag är en kamp, och att det känns som att hon har glas i lungorna.

 

– Om någon där ute fortfarande röker. Lägg ner cigaretten. Du kommer behöva dina jävla lungor. Och snälla, chansa inte. Om det blir riktigt illa kommer du sluta som jag, säger hon i videon. 

 

Daily Mail rapporterar nu att Jane har skrivits ut från sjukhuset och är på bättringsvägen. 

 

Storbritannien har drabbats hårt av coronaviruset, och knappt 300 personer har dött i landet av smittan. 

 

 

BE SAFE ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards