Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 23 mars 2020

Av Anneli Gustavsson - 23 mars 2020 11:00


Gabriele är bara 29 år gammal och intensivvårdas nu efter att ha drabbats av coronaviruset. Nu vill han varna andra.

Coronaviruset är farligast för de i riskgrupper så som äldre människor och för de som har någon bakomliggande sjukdom. Men det kan även drabba unga människor som inte befinner sig i någon riskgrupp hårt.

Detta berättar nu italienska Gabriele Mattia om i en känslosam video. Han intensivvårdas nu för coronaviruset i Trento, Italien.


JOBBADE PÅ SKIDORT

Han arbetade på en av de skidorter som tidigt drabbades hårt av coronaviruset. Många turister blev sjuka och snart blev de som arbetade också smittade. 

Till att börja med kände Gabriele knappt av symtomen och stannade bara hemma.

– Jag kände mig oövervinnelig, jag trodde att det bara var en förkylning, säger Gabriele i videon publicerad av italienska hemsidan Fanpage


"RINGDE AMBULANS"

Men symtomen förvärrades snabbt. 

– Jag kände hur mina lungor inte orkade mer och ringde ambulansen, det var hemskt, berättar han i videon. 

VARNAR ANDRA

Nu vill han framförallt varna sina jämnåriga vänner. 

– Jag ser på Instagram att folk fortsätter att ses som om allt vore som vanligt, men jag vill inte att någon ska behöva gå igenom det jag går igenom, säger han och fortsätter: 

– Stanna hemma, det är det viktigaste just nu, säger han.

 

 

 

 

Många säger,,, va inte så fjantig, det händer inget.. Det är inte många i Svergie som har det,, än o det är inte många som har dött,,,, än... 

 

Men jag vill vara försiktig för jag ligger i riskgruppen. Jag pratade med min läkare häromdagen o innan jag hann fråga honom så sa han till mig att jag skulle hålla mig undan andra o även avboka ett par av mina läkartider så det har jag gjort. 

 

BE SAFE ♥

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 23 mars 2020 10:34


I dag hade jag telefontid till min läkare på hud ang mina eksem.. Han skulle ringa mellan 9-10 men ringde redan 8.20 så jag visste först inte var jag var nånstans =) Men jag fann mig ganska fort ändå o tog fram det som jag hade skrivit upp som jag skulle ta upp med honom..

 

Det var bla mina 3 tider som jag har i slutet av mars så dom avbokade vi för det var inget viktigt. Sen var det mina plåster som jag fick, dom sista duoderm som var hemska o förstörde fötterna igen så jag fick tillbaka mina gamla, jag får stå ut med klåda o lite blåsor för dom är i alla fall bra att ha under fötterna.

 

Jag skulle få en ny tid skickad till mig i april samt nya tider till att ta prover.. Men det skulle nog ta ett tag innan jag skulle få reda på det.

 

Provet som jag tog nu på triglyceridet var ytterst något bättre,, men det är ungefär detsamma som det sista, det är inte överdrivet högt så jag kan ha det så så länge.. För jag får inte äta medicinen mer än 6 månader sen måste jag ha uppehåll. 

 

När kl var 10 ringde telefonen igen o då var det från hud behandling,, sskan där som ville säga att jag skulle få ett brev hem med nya tider så att jag visste om detta så jag inte skulle bli fundersam på vad det var.. O hon förklarade lite hit o dit o det är jättebra för dom är så otroligt noga hela tiden. O är det något jag undrar över så är det bara att jag ringer så får jag hjälp..

 

Från att ha pratat med läkaren 2 timmar tidigare , till att det har dikterats, kommit till sskan till att hon ringde mig,, allt detta på 2 timmar, det vill jag påstå att det är snabba ryck..

Det är så det ska vara ... Ok kanske inte så snabbt för dom är riktigt snabba o det är jag bara tacksam för.

 

Så nu ska jag avvakta mina pricktest eftersom det inte är så viktigt så det får bli senare o den tiden jag kommer att få i april ska jag oxo avvakta för att se hur läget är, antingen behåller jag den eller så ska jag avboka den oxo... 

 

Den läkaren O som jag har på hudmottagningen är helt fantastisk o jag är så glad att jag bara har bra läkare,, även A på VC.... 

 

Ha en fin dag där ute.. Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards