Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 18 mars 2020

Av Anneli Gustavsson - 18 mars 2020 14:15


 

Titta vilka underbara rosor jag har. Dom växer o blir finare o finare, hoppas att dom håller sig länge så jag får njuta av dom.


   


Ja även dom andra blommorna jag fick när jag fyllde år är så fina. Det gör mig så glad..

 

Jag vet inte vad jag ska göra med mina orkideér som jag har ? Dom har ju fått ullöss på sig igen... Men jag ska se om jag kan få bort dom, men det är visst jättesvårt att få bort dom när det väl har kommit.

 

Det är så trist för jag älskar verkligen mina orkideér men jag ska inte köpa nya utan jag för se hur det går med dom här först. Jag fick ju en av syrran o min svåger men den står inte jämte dom andra så den borde klara sig..

 

Har ni haft ullöss nån gång ?? Har ni fått bort det ?? Hur har ni gjort i såna fall ??

 

 

Av Anneli Gustavsson - 18 mars 2020 10:30


I Sverige hör exempelvis Ipren, Treo och Voltaren till smärtstillande läkemedel som hämmar inflammation. Foto: Jessica Gow/TT

 


Inflammationshämmande läkemedel kan förvärra infektioner med coronaviruset. Det varnar hälsomyndigheter i flera länder som nu uppmanar människor med feber att istället ta paracetamol. Fall med unga väcker oro.



GENÈVE I flera dagar har obekräftade uppgifter cirkulerat på sociala medier om att antiinflammatoriska läkemedel drastiskt kan försämra infektioner med coronaviruset. Nu uppger hälsomyndigheter i Frankrike och Schweiz att uppgifterna stämmer och går ut med skarpa varningar.

 

I Sverige hör exempelvis Ipren, Treo och Voltaren till smärtstillande läkemedel som hämmar inflammation. Bland enbart smärtstillande, som inte dämpar inflammation, finns Alvedon, Panodil och Pamol. Dessa läkemedel säljs receptfritt.

 

Först ut var Frankrikes hälsominister Olivier Véran som på lördagen via Twitter sa att ”antiinflammatoriska läkemedel kan förvärra covid-19-infektioner, vid feber ta paracetamol”. Landets folkhälsoansvarige, infektionsläkaren Jérôme Salomon, sa därefter att ”allvarliga fall kopplade till inflammationshämmande läkemedel har hittats bland patienter med covid-19”. Dessa läkemedel uppges dämpa kroppens eget immunförsvar, samt även dölja symptom vilket kan göra att sjukdomen förvärras snabbt.

 

– Informationen baseras för tillfället på tillståndet hos patienter på intensivvårdsavdelning. Läkare har konstaterat att massiva mängder av inflammationshämmande läkemedel tagits av särskilt unga som tidigare varit vid god hälsa och nu drabbats allvarligt av covid-19, skriver tidningen Le Figaro.


På söndagen gick även myndigheter och sjukhus i grannlandet Schweiz ut med liknande varningar. ”Antiinflammatoriska läkemedel bör inte tas vid influensatillstånd som kan orsakas av covid-19, vid feber bör enbart paracetamol tas. Denna rekommendation gäller även barn”, meddelade universitetssjukhuset CHUV i Lausanne. Obekräftade uppgifter om fyra unga med covid-19 på sjukhusets intensivvårdsavdelning som tagit stora mängder inflammationshämmande förekom på söndagen.

 

På söndagskvällen underströk chefen för intensivvårdsavdelningen vid universitetssjukhuset i Genève allvaret.

 

– Man bör undvika inflammationshämmande läkemedel vid covid-19 och enbart ta paracetamol. En färsk studie visar att möss som fått antiinflammatoriska läkemedel förvarar sig sämre mot covid-19, sa Jérôme Pugin, vid sjukhusets intensivvårdsavdelning till schweiziska nyhetsprogrammet 19.30

 

Däremot bör människor som använder inflammationshämmande läkemedel för kronisk behandling fortsätta med detta, tillade han. Tilläggas bör dock att man inte ska ta stora mängder med paracetamol, vilket kan vara skadligt.

 

Men enligt Olli Vapalahti, professor vid Helsingfors universitet, finns inga belägg för att paracetamol är bättre än ibuprofen mot coronaviruset.

 

– Det finns inga sådana bevis. Det finns ingen motivering till varför ibuprofen skulle vara dåligt mot feber och paracetamol bra. Hur sjukdomen utvecklas kan vara relaterat till immunförsvaret, men det är ännu inte känt, säger Vapalahti till tidningen Iltalehti, enligt Hufvudstadsbladet.

 

 

 

Ja hur är det egentligen med medicinerna ?? Jag äter ju vissa av dessa ?? Jag får nog ta o fråga min läkare om han ringer upp mig på torsdag..

 

Be Safe !!!

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards