Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 11 mars 2020

Av Anneli Gustavsson - 11 mars 2020 20:36


 


I april 2016 föds en flicka, hon har redan abstinens på grund utav moderns missbruk.
Vid nio dagars ålder lämnas hon över till barnmorskorna och modern går därifrån.  

Vid nio dagars ålder är flickan ensam och övergiven utav de personer som tagit henne till världen.  

Samhället valde här att beskydda det lilla barnet, de gav henne ett nytt kärleksfullt och tryggt hem att växa upp i. Ett hem med nya föräldrar som såg henne som sin egna dotter, som älskade henne.  

2år, 9månader och 13 dagar senare kastas den älskade, friska och lilla glada flickan in en uppslitande separation av Svenska myndigeter.  

Svenska myndigheter tvingar flickan att lämna den enda familjen hon känner till, personerna som hon kallar för mamma och pappa, barnen som hon kallar sina systrar.

När det här händer har den lilla flickan bara tio månader kvar att leva.  

 

Hennes namn är Esmeralda men hon kallades för lilla hjärtat, hon fick aldrig fylla 4år.

Den 30 januari 2020 blir det ett faktum, Esmeralda är död.


Personerna som först övergav henne på BB har fått en ny möjlighet trotts att dom uppvisat ett klandervärdiga betende och en olämplighet som vårdnadshavare på grund utav missbruk, våldsbrott och psykisk ohälsa.  

Svenska myndigheter gav dessa människor möjligheten att ta Esmeraldas liv.  

Vi kan inte ignorera och acceptera att det får gå till så här. Föräldrar har inte rätt till barn, barn har rätt till föräldrar, föräldrar som bryr sig, som tar hand om och som älskar dem.  

Esmeralda fick uppleva den värsta form av svek man kan tänka att ett barn någonsin kan få uppleva.

 

Vi i samhället kräver att inget barn någonsin ska behöva uppleva det Esmeralda fick uppleva.  

 

Inget barn ska behöva känna den rädslan eller känslan av övergivelse som hon fick känna.  

Inget barn ska någonsin igen behöva uppslukas i en separation ifrån den enda familj dom känner till eller den familj som är den rätta för barnets behov och trygghet.  

Vi kräver en lagändring OMGÅENDE för att barns behov till en trygg uppväxt ska gå i första hand i den faktiska praktiken och inte bara i teorin.  

 

Ge Familjen Lundberg Jacobs LexEsmeralda.

 

Ge samhället en lagändring som faktiskt skyddar våra utsatta barn.

 

Ge lilla hjärtat upprättelse!  

för att det är Sverige skyldiga henne och alla de andra barn som riskerar att falla offer för en ohållbar byråkrati.  

 

Varje namn som skrivs här är en unik person i vårt samhälle som ställer sig upp, höjer sin röst och säger ”Ändra lagen, för det här är inte okej!”

 

I samband med denna petition beklagar vi sorgen djup till de personerna som fanns där, de personer som älskade och brydde sig, de personerna som aldrig svek Esmeralda, Familjen Lundberg Jacobs.


Alexandra Toth Kontakta namninsamlingens skapare

 

 

 

 

Jag orkar inte skriva nåt om detta för jag tycker att lagarna o myndigheterna är helt åt skogen.  Att dom kunde lämna flickan till henned "föräldrar" bara sådär när hon hade ett bra boende med bra föräldrar till ett helvete !!!

 

 

SKRIV UNDER HÄR !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 11 mars 2020 17:26


klicka på bilden så kommer du till aftonbladet  

 

Sverige har drabbats av det första dödsfallet i det nya coronautbrottet.

Pateienten dog efter att ha intensivvårdats på Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge.

– Personen ska ha inte ha varit utomlands, träffat någon med coronavirus eller åkt tunnelbana eller något sånt, säger en person med insyn till Aftonbladet.


Enligt Aftonbladets uppgifter ska anhöriga ha fått beskedet strax efter 14-tiden på onsdagen.

Vid 16.27 kom beskedet i ett pressmeddelande från Region Stockholm:

Sveriges första dödsfall i nya coronasmittan är konstaterat.

 

 

Var en äldre patient

Det ska röra sig om en äldre patient med en underliggande sjukdom som dött.

– Vi känner med de närstående. Vi vet från internationella erfarenheter att det är äldre och särskilt äldre med andra underliggande sjukdomar som får mest allvarliga konsekvenser av covid-19, säger Per Follin, smittskyddsläkare Region Stockholm.

Enligt Aftonbladets uppgifter ska patienten vara en av de som först vårdades på S:t Görans sjukhus i Stockholm, där det är oklart hur personen smittats.

Då uppgav sjukhuset att personen inte varit utomlands eller träffat personer som konstaterats vara smittade. Detta bekräftas av Aftonbladets uppgiftslämnare.

– Personen ska ha mått bra bara för någon vecka sedan och före helgen börjat må dåligt med feber, vilket utvecklats till lunginflammation.




Sjukskriven eller karantän av corona – det här gäller.

Av Anneli Gustavsson - 11 mars 2020 10:30


Det är ju inte klokt att dom ska ta så mycket betalt för kassarna nu när man handlar.. Dom ska även ta 30 öre för fruktpåsarna o det blir ju lite när man handlar på sig..

Jag vet inte hur mycket dom ska ta för pappkassarna ?? O jag tror,, om jag inte minns fel så ska plastkassen kosta 7 kr.... 

 

Jag förstår att man kan ta bort plastkassarna helt men att det ska behöva kosta så mycket för pappkassarna. Sen kan dom göra så man kan använda små påsar i papper, som man har när man köper tex godis, fast utan den lilla plastrutan som dom oftast har. Ta fram en påse av papper som man kan lägga frukten i eller grönsakerna.


I maj kommer dom börja ta betalt för fruktpåsarna 30 öre men jag har köpt dessa tygpåsar ,, 3 st för 30 kr så det är bara att ta med sig dom när jag handlar. Det lönar sig i längden.


   

Jag köpte även dom här kassarna , dom kostade 15 kr st, jag får se hur långt jag kommer med 2 kassar, får kanske köpa till en till i alla fall. Men dom rymmer ganska mycket men då blir dom ju tunga i stället o som på alla andra kassar så skär handtagen in i händerna på mig, det gör ont o jag är rädd att jag ska få tillbaka mina sprickor. Men nu har jag köpt dom så nu ska jag använda dom. Har även skrivit mitt namn i så att dom inte tror att jag bara tar dom utan att betala =)

 

Lite information om hur lång tid det tar för olika saker att brytas ner i naturen.. OM det stämmer vet jag inte, men jag hittade detta på nätet i alla fall.



> Papper Handduk – 2-4 veckor
> Bananskal – 3-4 veckor
> Papperspåse – 1 månad
> Tidning – 1,5 månader
> Äppleskrutt – 2 månader
> Kartong – 2 månader
> Bomullshandske – 3 månader
> Apelsinskal – 6 månader
> Plywood – 1-3 år
> Mjölkpaket – 5 år
> Cigarettfimpar – 10-12 år
> Läderskor – 25-40 år
> plåtburkar – 50 år
> Skumplastmuggar – 50 år
> Gummistövelsulor – 50-80 år
> Plastbehållare – 50-80 år
> Aluminiumburkar – 200-500 år
> Plastflaskor – 450 år
> Engångsblöjor – 550 år
> Fiskelina – 600 år
> Plastpåsar – 200-1000 år
> Glas – 1-2 miljoner år


Ni kan läsa lite HÄR. 




Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards