Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 26 februari 2020

VARNING STARKA BILDER !!!

Av Anneli Gustavsson - 26 februari 2020 10:00

 

Hjärtlös ägare vägrar betala för hundens operation – då biter hunden av sitt eget ben i protest.

 

När ett djur har så ont att den tar till en så drastisk åtgärd som att göra sig själv illa, bara för att få bukt på en skada har det för länge sedan gått för långt.

 

Djur behöver kärlek och respekt från människor som ska ta hand om den, inte behandlas som luft när det verkligen behövs omtanke vid skador.

 

Men labradoren Neoma fick inte någon kärlek från sin ägare när hon hade brutit benet, och det kunde ha slutat i fullkomlig katastrof.

 

Det är en självklarhet för oss alla som är djurvänner ute i fingerspetsarna, att alla levande varelser ska behandlas på allra bästa sätt.


När de är sjuka ska vi finnas där för dem och ta med dem till veterinären och finnas där som en hjälpande hand genom svåra tider.


Men alla ägare är tyvärr inte så.


Labradoren Neoma är fem år gammal och har redan under sin korta tid på jorden fått vara med om riktigt tuffa saker.


 

För några månader sedan besökte hon veterinär tillsammans med sin ägare, där de fick veta att Neoma hade brutit benet.

 

Inte nog med det, stackars Neoma hade under två års tid kämpat med smärtan av det brutna benet och försökt tala om för sin ägare att hon behövde hjälp.

Hon hade trots sin enorma smärta tagit hand om flera hundvalpar, men smärtan blev snart outhärdlig.

Ägare vägrade betala för operation

Men hennes ägare vägrade att betala den operation som skulle krävas för att få hennes ben läkt riktigt.

När Naeoma kom in till djurhemmet Ziggy’s Legacy Rescue i Florida, USA hade hon börjat tugga på sitt ben.

 

 

På djurhemmet fick personal linda in hennes sårade ben. Foto: Facebook/Ziggy’s Legacy Rescue

 

När hon kom in var mycket av benet avgnagat och svårt skadat.

Till slut hade de inget annat val än att amputera bort hennes ben.

Kommer inte åtalas för djurplågeri

Hennes tidigare ägare kommer inte att åtalas för djurplågeri, skriver The Mirror då han hade tio andra hundar som var friska.

 

– Ägaren är har ägt flera hundar under många års tid. Vi har övervakat denna ägare i ett par år och har aldrig hittat några problem med några djur i deras vård. Eftersom hundägaren inte var i strid med någon länsförordning eller statslagstiftning gjordes inte ett arrest, skriver områdets Sheriff i ett meddelande, enligt tidningen.

 

 

Neoma hade bitit av stora delar av sitt ben när hon kom in till djurhemmet. Foto: Facebook/ Ziggy’s Legacy Rescue 

 


Nu letar djurhemmet efter nytt hem till Naeoma då ägaren inte längre har råd med henne, och flera har personer har visat intresse för att adoptera henne.



Detta är inte acceptabelt! Djur förtjänar inte något lidande.

 

 

 

 

Det första man gör när man skaffar djur är att säga att djuret ska få massor med kärlek o omsorg.. Den allra bästa vården om det behövs. Den bästa maten så att djuret mår bra. Ja man ska göra precis allt för att dom ska må bra o bara ha det bästa..

 

När jag skaffade min hund Teddy 2001 sa jag till honom att han skulle få det bästa så att han skulle må bra. Om han skulle behöva gå till veterinären skulle jag gå dit med honom,, o gissa om vi fick klippkort där, det var nåt jag inte hade väntat mig. Vi var där 3 - 4 ggr / år för allt möjligt o det började när han var 5 månader.. Om jag var osäker på något så ringde jag o pratade med veterinären så ja slapp vara orolig. 

 

Han fick så otroligt mycket kärlek av mig, mamma ja hela min familj o min omgivning. Det var han o jag i 15 år.. Dom sista åren började han bli blind, döv, fick demens..  Han hade tumörer i rumpan ett bra tag men veterinären sa att det inte var cancer, men det kunde utvecklas till det.. Men han fick ha blöja på sig sista tiden för jag ville inte att han skulle gå med den där stora struten ifall han skulle slicka sig på tumörerna o det gick jättebra, han var så duktig.

 

Jag sa även till honom att jag lovade att om veterinären sa att det inte gick längre så skulle jag tänka på Teddy o inte på mig, o så blev det tillslut. En dag som jag inte alls var beredd på det,, men jag åkte dit med världens bästa hund o kom hem med ett tomt koppel..

 

Jag är fortfarande väldigt ledsen att jag inte har honom kvar o det gör fortfarande fruktansvärt ont. Den 11 april blir det 4 år sen han somnade in.

 

Vad jag vill få sagt är att när man skaffar djur så MÅSTE man ta han dom dom på alla tänkbara sätt, man får ALDRIG låta dom lida.. Dom har inte bett att få komma till dig.

 

Så ta hand om dina djur ♥

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards