Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 23 februari 2020

9-åriga Quaden mobbades - Ge mig ett rep mamma - Ville inte leva längre.

Av Anneli Gustavsson - 23 februari 2020 10:00


klicka på bilden så kommer du till sidan.



Det är en hjärtskärande video om Quaden Bayles, 9, från Australien, som sprids runt på sociala medier. Nu haglar fina och kärleksfulla hälsningar in till honom runt om i världen. 


Kan du inte se videon klicka på länken; https://www.youtube.com/watch?v=aDVIrv7vB48&feature=emb_logo

 

En video visandes en gråtande och förtvivlad Quaden Bayles, 9, har blivit viral på nätet. I videon ser vi hur ett förtvivlad barn mår fruktansvärt över att ha blivit mobbad på grund av sin kortvuxenhet under en lång tid på sin skola.


Det är mamman till Quaden som filmar händelsen i hopp om att uppmärksamma lärare, vuxna, föräldrar, barn om vilken effekt mobbning faktiskt kan ha.


Och nu skickar människor från jordens alla hörn sitt stöd på sociala medier till nioåriga Quaden. Även en hel del kändisar har skickat en hälsning till pojken.

 

 

FICK HÄLSNING AV HUGH JACKMAN

Quaden fick under torsdagen en väldigt fin hälsning av Australiens kanske största filmstjärna just nu, Hugh Jackman

I hälsningen berättar Jackman bland annat att Quaden alltid har en vän i honom.

– Quaden, du är starkare än vad du vet kompis och oavsett vad så har du en vän i mig. Så kan vi alla vara snälla mot varandra, mobbning är inte okej. Livet är svårt nog. Så låt oss komma ihåg att varje person vi ser har en egen sorts kamp med något. Så låt oss vara snälla, säger Jackman i en video han publicerat på Twitter.

SAMLAT IN ÖVER EN MILJON KRONOR

En annan som såg videon var komikern Brad Williams, som även han föddes kortvuxen, och han beslutade sig för att försöka komma i kontakt med Quaden och hans mor – som han till slut lyckades med.


Samtidigt startade han en insamling för att ta Quaden till Disneyland, en insamling som i dagsläget har samlat in över en miljon kronor

I en tweet skriver Williams att alla pengar som blir över från resan kommer att skänkas till anti mobbing-inriktad välgörenhet.

 

 

 

Hur kommer det sig att man mobbar någon ? Vad är det som gör att man retar sig på andra ?

Jo det är bara för att man inte är "normal"... Men VEM säger vad "normalt" ska vara ??

 

Jag fick tårar i ögonen när jag såg filmen på den här lille killen. Han är 9 år o vill inte leva bara för att han blir mobbad varje dag. Dom klappar honom på huvudet, säger hemska saker till honom. Jag vet inte om jag hörde rätt när kvinnan sa att hon redan hade förlorat ett barn som var mobbat ?? Jag kan ha hört fel. Mamman säger oxo att det går inte att ignorera för det händer hela tiden ändå. Dom måste ta tag i det. Men vad kan dom göra ? Hjälper skolan till ?

 

Många kan tycka att det var hemskt av mamman att filma honom men jag tycker att hon gjorde rätt. Sånt här måste vi se så att det ska kunna bli nån ändring. 

 

Tyvärr är det ju oftast så att det är den som blir mobbad får byta skola,, inte den eller dom som mobbar. Nej, dom tycker väl att det är smidigast att flytta det mobbade barnet utan att ta tag i det,, det fortsätter oftast på dom andra skolorna oxo.

 

Om ni ser någon som blir mobbad, barn som vuxen,, se till att hjälpa dom. Stå inte bara o se på, det är hemskt. 

 

Mobbingen måste stoppas o det är NU.

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards