Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 19 februari 2020

Av Anneli Gustavsson - 19 februari 2020 14:30


I några år nu har jag ju haft mitt eksem o jag får hela tiden smörja o hålla på, både på händer o fötter.. Jag har även plåster, hydrocoll som jag har under fötterna men dom har jag lite problem med. Jag tål inte plast o när jag måste plåstra fötterna så går det jättebra under fötterna men sen måste jag dra upp det lite på sidorna så att det ska fästa ordentligt. O det är där som jag får klåda o blåsor.. 

 

Jag har försökt att bara ha det på själva sprickorna men det rullar bara av även att jag värmer till det med händerna.. Men så ringde jag o frågade hudmottageningen hur jag skulle göra ?

Hon sa till mig att jag skulle klippa till dom så jag bara har dom under fötterna o sen kan jag ta en binda o binda om ett tag tills det har satt sig ordentligt.. Men herregud,, jag  brukar kunna tänka ut saker o ting själv,, varför tänkte jag inte på detta ??

 

Jaja, nu har jag plåster på o det kliar men det får vara så ett tag till.

 

Sen måste jag ju smörja händer o fötter. Jag har massor med salvor.. Jag försöker att inte vara i vatten o när jag är det så försöker jag ha på mig handskar o den även då smörjer händerna. När jag har duschat så fixar jag till fötterna o smörjer dom med vit vaselin o det är så skönt. Men när jag har smort med vaselin går det inte att sätta på några plåster så det får jag göra dan efter.. 

 

Men,, det går ju en jäkla massa salvor o särskilt vaselin.. Tuben är bara på 100 ml o det går åt nästan direkt.. Dyrt är det oxo.. Men ibland har apoteket haft köp 3 betala för 2 så det har jag gjort men nu har apoteket inte kvar acos utan gått till sitt egna märke o jag vet inte om dom kommer att ha såna erbjudanden nån gång ?

 

Men jag loggade i alla fall in på appen - apoteket för att se om man kunde skicka efter o då hade dom acos erbjudande så jag passade ju på o beställde 3 st men betalade bara för 2... Det kostade 138 kr, ja det är dyrt ändå men jag måste ju... 

 

Men sen fick jag för mig att jag skulle kolla lite på nätet om det fanns nån annanstans där det var billigt o kollade på apoteas sida o där hade dom oxo 3 för 2 o där kostade det bara 78 kr så jag var snabb o skickade efter där oxo... Man får ju passa på när det är billigt. Jag kommer ju i fortsättningen att kolla på apotea först, ja kanske andra sidor oxo för det lönar sig..

 

 

Den här är det,, den är så bra, så mjuk o go.. Men som jag sa så går det rätt mycket o det är så trist att det inte går på högkostnadskortet när det är en viktig salva som jag har till mitt eksem.. Jag tycker att dom borde kunna avgöra om o vilka som skulle kunna få detta o inte bara ta allts som skönhetsmedel...

 

Jag har ju haft en längre period där både händer o fötter har varit bättre, peppar peppar. O det var ett tag sen jag hade blödande sprickor under fötterna, men nu har jag fått ett par stycken, men jag hoppas att dom läker ihop snart för det gör sablans ont.

 

Tar gärna emot förslag på andra feta salvor som jag kan ha eller var jag kan köpa detta vaselinet billigt.

 

Ha en fin dag Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 19 februari 2020 11:30



För många år sen på det stället där jag bodde då, fick vi möjligheten att glasa in våra balkonger om vi ville o jag bodde på 7;e våningen så det blåste ju ganska bra där så jag gjorde det o blev så nöjd. Det blev som ett extra rum. Jag la ut heltäckningsmatta ett bord o 2 fåtöljer, hade fina stora träd o där kunde man vara långt in på vintern, det var ju självklart en trygghet oxo för sonen var inte så gammal, självklart fick han inte vara ensam på balkongen men det tar 1 sekund sen kan det vara försent.

 

Där jag bor nu kan jag inte glasa in för jag bor så himlans bra, jag har ju markplan o en liten trädgårdsplätt.. Men nu har min hyresvärd börjat glasa in balkongerna här oxo o det blev riktigt bra hos dom som har gjort det.

 

Det finns ju olika sidor på nätet man kan kolla upp men detta tycker jag verkar bra, balkonginglasning från windoor. . Dom har olika beroende på hur man vill glasa in osv.. Du kan välja på att glasa in med räcket eller få det innanför. Ja det finns lite att läsa så titta in på sidan om du är lite sugen på att skaffa en inglasad balkong..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 19 februari 2020 10:00


Svenska folket har fått säga sitt.

 

Fler än sju av tio personer vill se ett totalförbud – mot telefonförsäljning.

Att telefonförsäljare väcker känslor kommer inte som en nyhet.

 

Enligt en undersökning från Norstat på uppdrag av energibolaget Tibber vill så många som 74 procent vill förbjuda telefonförsäljare helt.

 

Samtidigt menar 85 procent av de tillfrågade att telefonförsäljare drabbar redan utsatta människor.

 

Nu har Tibber startat en namninsamling under namnet Slutaringa som vill göra förslaget om förbud till verklighet.


 


Sveriges Televisions konsumentprogram Plus har tidigare granskat telefonförsäljarna och bolagen bakom dessa.

 

– De mest sårbara konsumenterna, till exempel äldre och folk med språksvårigheter, har hamnat i ett sämre läge i många fall, säger Mattias Grafström, vd på Telekområdgivarna till SVT:s Plus.

 

För ungefär ett år sedan klubbades en ny lag igenom i riksdagen – som innebar att avtal som ingås via telefon nu måste signeras digitalt.

 

På Telekområdgivarna varnade man i slutet på förra året för att lagen kan ha fått motsatt effekt – och att det är de äldre som drabbas.

 

 

 

 

 

Jag har nix men blir ändå uppringd av olika bolag o dom tar ingen hänsyn alls över detta. Många av dom är så otrevliga o ger sig inte. Nån har skällt ut mig o sen slängt på luren. Vissa tycker att man är både dum o korkad som inte vill få tex billigare el osv. 

 

Det är som om det går i vågor, ringer en ringer alla. Om dom har nåt system som gör så vet jag inte ? Men jobbigt kan det vara. 

 

Vissa säger oxo att jag får skylla mig själv som gör olika test, vill skicka efter saker mm. Jag gör inga test o jag har inte fyllt i vilken tallrik jag vill ha om jag skulle vinna nåt. 

 

Några gånger kanske det kan vara bra att dom ringer, för det finns bra avtal man kan få så jag vet inte om jag vill att det ska bli ett förbud med telefonförsäljare ?? Jo jag tror det för är det nåt jag är ute efter kan jag söka på nätet eller kanske ringa o höra mig för själv.

 

Vill du att det ska bli förbjudet att ringa ??

 

 

 

Vill du skriva under kan du göra detHÄR. Jag gjorde de ..

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards