Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 14 februari 2020

Av Anneli Gustavsson - 14 februari 2020 17:15


När sonen var liten så sa han så mycket roligt o jag tänkte att detta kommer jag att komma ihåg så det behöver jag inte skriva upp. FEL FEL FEL,, oj så fel jag hade.. 

 

Jo då, lite kommer jag ihåg blad att han sa ofta när vi åkte buss till dom gamla söta tanterna att dom fick följa med hem till hans mormor o äta mat.. Vissa gånger när han satt i sin vagn så slog han ut med händerna o tittade lite gulligt på dom o sa - Jag har inga pengar, jag får inga pengar av min mamma... Självklart fick han en liten peng =)  

 

En annan gång sa han allvarligt till mig

 

Marcus - Mamma, jag kommer ALDRIG att skaffa barn.

Jag - Varför inte det ?

Marcus - Nää för dom kommer att ta  hela min veckopeng....

 

Gissa om jag började skratta. Han var så roligt när han var liten o gjorde allt som han bara kände för o allt som föll honom in.

 

Mina barnbarn är precis likadana.. Dom har oxo sagt mycket roligt o gjort roliga saker. Även här har jag sagt att jag kommer ihåg vad dom har sagt med det gör jag ju inte. Varför skriver jag inte upp ? Lärde jag mig inget från det när sonen var liten ? Nej, det gjorde jag inte. Men jag får väl försöka att göra det nu om det skulle hoppa nån groda.

 

Jag har nåt av dom här ;

 

       

 

 

SAGT AV LIAM 

 

SAGT AV LIAM

 

Jag kommer ju tyvärr inte ihåg nåt just nu om Jack har sagt nåt.. Nej inte OM,, för det gör han hela tiden men jag kommer inte ihåg nåt nu..

 

Han berättar ibland om sin fru.. En gång när jag frågade honom om han hade en tjej så sa han att han hade det. Sen en annan gång så berättade han att han hade gift sig o jag blev så full i skratt o frågade varför jag inte fick komma ? Nej fammoo du förstår, jag gifte mig på dagis så inga föräldrar fick komma. Så jag vet inte om han har samma fru nu eller om han har nån ny =) Dom är så underbara...

 

Det är lite roligt att titta tillbaka i bloggen o läsa det som jag har skrivit, ja det är ju min dagbok o den betyder så mycket o jag är så glad att jag har den.. Det kanske inte uppskattas alltid att läsa det jag skriver,, men jag skriver det för min skull o ingen annan. Sen är det ju roligt när man ser att det är någon som tittar in o läser o det tackar jag för ♥

 

Ja det var goa o knasiga barn,, mina älskade barnbarn ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 14 februari 2020 12:00



 


Vill du bli mer positiv och må bättre? Då ska du mysa extra mycket med ditt husdjur.

En ny studie visar att kvinnor blir lyckligare än män av att umgås med sina fyrbenta lurviga vänner. Husdjur har en positiv effekt på människans mående och kan få oss att både bli gladare och att slappna av. En ny undersökning från Agria Djurförsäkring visar vilka effekter djuren har på människans känslor.

 

Kvinnor blir lyckligare än män

I studien deltog cirka tusen djurägare vardera ifrån fem olika länder, bland annat Danmark, Sverige och Storbritannien.  Djurägarna fick svara på olika frågor och resultatet visade att 98 procent blir lyckligare av att umgås med sina husdjur. Av dessa var det mer kvinnor än män som uppgav att de fylldes på med energi och blev på gott humör. 

 

Djurägare älskar sina hundar

I studien ingick husdjur som katt, hund och häst. Var tredje djurägare uppgav att hunden är den som ger bäst tröst när de är ledsna viilket gjorde att de hellre valde att sökte tröst hos sina husdjur än hos en partner eller familj. Något som kan förklaras med att de flesta hundar är av naturen vänliga, kärleksfulla och glada varelser. Och kanske är det därför vi älskar dem så mycket!

– Hundar är mästare på att visa kärlek och glädje. Vem blir inte varm i hjärtat av att mötas av en viftande svans och en glad uppsyn efter en lång dag på jobbet, säger Agnes Fabricius, VD på Agria Djurförsäkring.






 

Detta är min älskade Ängel. Han fick somna in den 11 april 2016 o det var en hemsk dag. Helt utan förvarning.. Jag trodde att han skulle få salva o lite medicin som vanligt men det var palliativ vård som gällde o då sa veterinären att det var dags att somna in.



 

I 15 underbara år hade jag Teddy. Jag hämtade honom på dagen 8 veckor för jag ville inte vänta en dag för länge.. Jag hade sån tur att han blev min älskade hund.



 

Så fort han märkte att jag mådde dåligt eller hade värk så kom han o tröstade mig. Han fanns alltid vid min sida, dygnet runt. Han fick mig alltid att må bra i själ o hjärta. Jag älskade att klappa/massera honom o han njöt nog lika mycket som jag gjorde. Det var lugnande för mig.. Han älskade även när jag bar honom så han fick hänga med sitt huvud mot min axel, jag brukade dansa med honom så o han kunde ligga där hur länge som helst. Det var underbart.



 


Hunden är verkligen människans bästa vän. Jag önskar att jag kunde få tillbaka honom men jag vet att jag fattade rätt beslut. Det lovade jag honom att han alltid skulle ha det bästa o att jag skulle lyssna på veterinären om dom sa att det inte gick mer.

 

Det finns dom som tycker att jag borde skaffa en ny hund men jag vet inte om jag klarar av att gå igenom det en gång till ? Det var fruktansvärt o det är det än. Visst har det blivit mycket bättre men oj vad tungt det är vissa dagar. 

 

Jag pratar ofta med honom o säger god natt o jag vet att han hör mig. Jag brukar se små skuggor hos mig o jag vet att det är Teddy som hälsar på. Han finns hos mig o det kommer han alltid att göra o vi kommer att ses en dag, men det får vänta lite..

 

Ta hand om din hund/ditt djur o var tacksam för det du har..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 14 februari 2020 09:30


klicka på bilden så kommer du till gilla & dela - like & share, gilla gärna min sida.




Önskar er en trevlig

 


 

ALLA HJÄRTANS DAG ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards