Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 9 februari 2020

Paradise Hotel-profilen Calle Åberg har drabbats av blodcancer.

Av Anneli Gustavsson - 9 februari 2020 11:45


 

 

Calle Åberg, 26 från Jönköping, är känd från realityprogrammen "Paradise Hotel" och "Ex On the Beach". I en känslosam intervju med Aftonbladet berättar nu profilen att han har drabbats av blodcancer.

 

Det var i måndags som Calle Åberg, snart 27, fick cancerbeskedet. Under onsdagen var sjukdomen helt bekräftad. 

Nästa vecka ska Calle påbörja sin cellgiftsbehandling, skriver Aftonbladet.

"MAN FÅR BRYTA IHOP" 

I intervjun berättar Calle att han inte alls mår bra. Både han och hans familj är chockade. 

– Alla har stöttat mig jättemycket, men det har varit tufft. Man har fått bryta ihop mycket och komma tillbaka förklarar Calle för Aftonbladet. 

Han fortsätter: 

– Det bästa jag har i livet är de som är runtomkring mig och som visar mig kärlek och min fru som sover bredvid mig och tar hand om mig varje sekund.


 

 

På sin instagram skrev han;


Jag har cancer.

I veckan möttes jag av beskedet att jag fått akut leukemi.

Just nu känns allt tungt såklart, men det är en kamp som jag ska gå segrande ur.

Tack för alla värmande ord.

Calle.


BEHANDLING I MINST TVÅ ÅR

Calle förklarar att det första steget i behandlingen är cellgifter. Därefter kan han komma att behöva en benmärgstransplantation.

Ännu vet läkarna inte hur aggressiv cancern är, men behandlingen ska pågå i minst två år.



KRITIK MOT VÅRDEN 

Trots att Calle känner stöd omkring sig från nära och kära kan han inte säga detsamma om vården. 

I intervjun berättar profilen att han sökt vård i nästan en månad men att han gång på gång blivit hemskickad med fel diagnos. 

Calle säger även att en sköterska ska ha påstått att han läst "skrämselpropaganda" på internet. 

– I nio veckor har jag försökt och bett om ordentliga prover och sagt hur dåligt jag mår. Och då blev jag helt förminskad och förnedrad av sköterskan i stället, säger Calle till Aftonbladet.

AGGRESSIV BLODCANCERFORM   

Blodcancertypen som Calle drabbats av heter akut lymfatisk leukemi, ALL. 

Det här är en aggressiv blodcancerform som är åldersberoende. 

Det här innebär att personer under 45 år svarar bäst på behandling, enligt Blodcancerförbundet

 

 

 

 

Det är fruktansvärt, jag blir helt kall när unga människor drabbas av cancer,, ja det gäller så klart alla men när dom unga blir sjuka är hemskt. Ingen borde drabbas....

 

Jag hade en vän som kämpade i 12 år med sin cancer, benmärgscancer o tyvärr förlorade hon kampen endast 52 år.. Jag tror inte hon hann fylla 53, men jag är inte säkert o det spelar ingen roll för det är alldeles för ungt att DÖ...

 

När jag hörde detta så kollade jag upp om jag kunde lämna benmärg men jag var för gammal o detta var flera år sen, då var jag inte ens 50 år.. Jag hade fått betala för att lämna men det var inte säkert att dom kunde använda nåt.. O det var inte säkert att det skulle gå till min vän.. Nej, sen hade jag ju min fibromyalgi oxo plus att jag äter medicin så mig räknade dom bort direkt.. Jag får inte ens lämna blod... 

 

Jag hoppas verkligen att dom får fram ett botemedel snart så dom kan utrota den hemska sjukdomen. Jag lider med hans familj som måste se sin son kämpa med cancern. Jag hoppas innerligt att är stark o kämpar o vinner... Kämpa på,, allt vad du orkar ♥

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards