Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 27 januari 2020

Av Anneli Gustavsson - 27 januari 2020 19:55


Sov lite längre i morse, jag måste säga att jag har sovit ganska bra sista tiden.. Är kanske bara uppe 1 gång / natt. Ja jag vaknar ju till men somnar om igen ganksa fort.

 

M ringde o pratade en stund oxo,, mysigt när han ringer.. Han får komma hit snart o äta mina bullar innan dom försvinner =)


Idag var det dags att åka till Ryhov,, till mammografin.

 

 

När man kommer i gången så ser man att dom har byggt upp huset på mindre än 1 år.. Det går undan som bara den. Här kommer dom att öppna en ingång, det ska bli spännande att se hur det kommer att se ut i det nya huset.

 

 

Det nya huset skymmer ju sikten för det gamla så dom är inte så glada.. Men det blir nog bra med det ändå.

 

Det var lugnt i kulverten o inte många inne på mammografin heller.

 

 

Den här apparaten är inte rolig. Det gör så fruktansvärt ont när dom klämmer ihop brösten men det är bara att bita ihop.. Nu dröjer det 2 år tills nästa gång,, tror jag det är.

 

   

När vi var på City Gross o handlade så såg vi den här korgen.. All Glögg 20 kr,, men det fanns inte en flaska glögg utan det var BBQ OIL =)

 

 

Ja det var väl billigt ändå för den grill oljan =)

 

Efter det åkte vi till Ica Maxi,, ja Rohde var med oxo.. Vi handlade även där.. Dom bjöd på sushi o det var så gott, det är ju helt underbart gott. Jag förstår inte att det är så dyrt bara, jag har inte råd att köpa nåt där.. Men man kan gå på Basilika ,, där kan man äta hur mycket som helst.. Ska bjuda med Liam snart.. 

 

Efter det åkte vi till Apoteket i Norrahammar, köpte ut lite medicin o beställde Toctino.. När jag är där får jag ett sms som löd;

 

 

Det är ju helt underbart.. Jag har varit så nervös för detta provet eftersom jag inte har varit o tagit några prover sen 2008.. Jag ska i fortsättningen gå till min nya läkare på Gynhälsan, hon var helt underbar. Hon lyssnade o pratade.. Nu är det bara svar från mammografin o det kan ta upp till 3 månader sa hon.

 

Hem o lämna av Rohde, bära in hennes kassar o sen in med mitt. 

 

Nu har jag ätit lite mat från igår. Ska se om det är nåt bra på tv;n ikväll har inte kollat det än.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 27 januari 2020 18:30


För många år sen när jag o min kompis var ute på gården, ja vi var väldigt unga, då såg vi hennes  bror vara ute o sköt med sitt hagelgevär.. Det var ju så klart spännande så vi gick bort till honom o frågade om vi oxo kunde få skjuta.. Men det fick vi inte, så gissa vem som tjatade till sig det ?? Jo då,, vi fick det tillslut.. Men han gjorde det svårt för oss o sa vilken gren vi skulle pricka.. Han valde givetvis den minsta han kunde se o den satt även högt upp. 

 

Min kompis missade alla sina försök o när det var dags för min tur så blev jag så nervös så jag tänkte säga att jag inte ville,, men jag gjorde det ändå o jag träffade på första försöket.. Han blev så sur så han gick in... Hahaha det var roligt,, riktigt roligt.

 

Det skulle vara lite roligt att vara ute i naturen o ha femkamp, gevärsskytte mm. Man kan ju samla ihop ett gäng o ha lite roligt. Skaffa lite tuffa jaktkläder o en bra kikarsikte om man skulle skjuta gevär =)

 

Jag lovar ,, det är så roligt att skjuta, sen är det ju bara roligt att umgås med sina vänner.

 

Varför inte prova på =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 januari 2020 15:15



 

Judar, romer, homosexuella, handikappade, polacker och politiskt- eller religiöst oliktänkande dödades systematiskt av nazisterna under förintelsen. Nästan elva miljoner människor, varav sex miljoner judar, mördades.


Uppskattningsvis dog 1,1 miljoner människor i koncentrationslägret Auschwitz i Polen.

 

Idag är det internationella minnesdagen för Förintelsens offer. Anledningen till datumet är att det var exakt på datumet den 27 januari 1945, för 75 år sen, som fångarna i Auschwitz befriades.




VIKTIGA DATUM:

30 januari 1933 - Hitler utnämns till rikskansler.
Mars 1933 - Första koncentrationslägret, Dachau i Tyskland.
9-10 november 1938 - Kristallnatten. 267 synagogor bränns ned och runt 400 judar dödas eller tvingas begå självmord.
30 april 1945 - Hitler och hans fru Eva Braun tar livet av sig.





Tänk er hur dom som har överlevt har det idag.. Dom måste har såna mardrömmar, bilder på näthinnan hela tiden.. Tänk att få se sin familj avrättas, att få bli ensam kvar kanske. 

 

Men jag tror nog att dom kan ha såna berättelse att berätta. Det finns ju dom som åker runt i skolorna o berättar hur det är. Tänk att ha sin släkt som berättar hur det var när tex deras man eller fru blev avrättad.. Att veta att man kanske ska bli avrättad o veta att ens barn får leva kvar o fortsätta uppleva detta. Vad kommer att hända med dom ??

 

Hur kommer det sig att en människa kan bli så fruktansvärt elak som Hitler ?? En rå, hemsk, fruktansvärd människa.. Att han överhuvudtaget hade en fru,, någon som ville vara tillsammans med honom det kan jag inte förstå ? Men,, Eva var väl samma hemska människa hon.

 

Jag förstår inte varför det ska finnas så mycket ondska i världen ?? Tänk så bra vi ALLA hade kunnat ha det om vi samsades, hjälptes åt.. 

 

Som jag brukar säga.. Var rädda om er o varandra ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 januari 2020 13:10


Den som har varit på resa i Kina o blir sjuk inom 2 veckor bör kontrollera om det är fråga om Coronavirus.. En person har testats hittills i länet ( Jönköpings län )..

 

Hittills har en person i länet testats för misstänkt Coronavirus, men det var fråga om en annan smitta. Länets smittskydd följer rapporterna noga och sjukvården är informerad om hur de ska skydda sig vid misstänkta fall.

 

 

 

Ja varför skulle vi inte kunna få hit smittan ? Folk reser till Kina o dom från Kina kanske reser hit.. Detta är ju något som man ska ta på stort allvar o det gör dom nu..  Jag har inte läst mer idag hur många som har smittats mer, eller hur läget är.. Det är så trist att bara läsa om tråkigheter hela tiden.. Det är knappt inga roliga nyheter längre o dom som är försvinner direkt under alla negativa inlägg i tidningar mm.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 januari 2020 09:45


De som handlar för mindre än 2 000 kronor i månaden går miste om sin bonus.
Ica menar att det nya bonussystemet ska ge mer till kunderna.
Men många kunder är kritiska till matjättens drag.

 

 

 

 

Hur tusan tänker dom nu ?? Hur ska det ge mer till kunderna för dom som handlar under 2000 kr ??? Många säger att det är jättebra,, men dom har inte förstått hur det funkar..

 

Jag handlar till 98 % på Ica här hemma, men jag kommer inte upp i 2000 kr i månaden.. Nu kommer jag inte få någon bonus.. Dom där små slantarna som man har "tjänat" in tidigare har varit till hjälp men nu får vi inte dom.. 

 

Allt blir ju alltid till det sämre.. Alla som redan har pengar att handla för,, ska få det bättre.. Skulle det inte vara tvärtom istället ? Det är ju vi som behöver dom få slantarna som vi har fått innan. 


 

Det är för jävligt på ren Svenska !!!

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards