Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 13 januari 2020

Av Anneli Gustavsson - 13 januari 2020 14:15


Vaknade ca halv 8 i morse o kunde inte somna om men jag låg kvar i sängen o gjorde ett tappert försök.. Sen ringer mobilen ca halv 9 o då får jag för mig att jag ändå hade somnat så det var mamma som ringde o skulle se så jag var vaken för jag skulle till läkaren.. Men när jag svarar så är det min läkare på hudmottagningen. Då blir jag så nervös för jag trodde att det var nåt galet med mina prover som jag tog sist men det var det inte, dom såg bra ut. Han hade bara tid o ringa nu i stället för i morgon, men han frågade om det var ok o det var det ju =)

Han sa oxo att det kan ta upp till 3 månader innan min nya medicin får full effekt o nu har jag ätit den snart i 1 månad. Sen har jag ju mina tider till provtagningarna som jag inte får missa.

 

Ja det var  bara att gå upp o fixa till mig så jag hade det klart. Jag skulle vara hos Dr A kl 11.15 Det var meningen att jag skulle ta bussen både dit o hem men mamma sa att hon kunde köra ner mig för hon vill inte att jag ska gå för mycket med fötterna i onödan, så hon körde ner mig o sen åkte hon till jobbet. 

 

Jag fick sitta o vänta ca 25 minuter innan jag fick komma in men jag hade ju ingen annan tid att passa så det gjorde väl inte så mycket. Han sa att jag kunde börja äta Imodium varje dag så kanske min mage blev lite bättre, jag skulle prova mig fram för det har jag inte gjort innan. Han sa även att det är IBS som jag har o det har jag ju vetat i många år sen jag hade Peter Gadd, en underbar läkare som tyvärr inte lever längre. Han skulle skriva ut ett intyg om att jag behöver ett handtag i duschen så det får jag hemskickat, trodde att jag kunde få det idag så jag kunde skicka det till kommunen men det skulle dikteras o skrivas ut o det visste jag väl ,, men jag tänkte att det kanske gick ändå =)

 

Jag tog även upp att jag har fått svårt att svälja o sätter i halsen ganska ofta nu o så har det varit ett tag.  Han började klämma på halsen o jag får lite lätt panik för det är  hemskt när jag får nåt där,, jag kan inte ens knöla under mitt täcke längre för jag få panik när det är nåt i vägen.. Men han kände inga knölar eller nåt men tog det på allvar så jag ska få en röngten o få dricka kontrast men det är ingen fara så det är jag glad för att han vill kolla upp.

Han skrev även ut lite mediciner o några fick jag återkomma om för jag hade ett uttag kvar på dom.

 

Jag tog även upp att jag får kramper i benen, underarmen, tårna o lite annat men det är inte så mycket han kan göra åt det, det blir väl så med fibron så det får jag ta även att det gör så förbaskat ont många gånger.

 

Efter läkaren gick jag till apoteket o löste ut mina mediciner bla Toctino så det blir andra månaden som jag ska äta den ,, o sen gick jag bort till NKBO för dom skulle oxo skriva under pappret om handtaget att dom godkänner det men då hade dom lunchstängt så jag skulle få vänta i 20 min, men dom kom utifrån o skulle gå in så dom frågade vad jag skulle göra det så han tog pappret o skrev under det så det var snällt gjort.. Sprang även in på Konsum o köpte mjölk för jag hade inte så mycket..

 

Gick till bussen, det är så smidigt att köpa en biljett när man har appen men när jag kom o skulle gå över gatan så kom bussen o åkte förbi så jag fick vänta ca 20 min men jag ringde Rohde o pratade en stund.

När jag skulle gå den lilla vägen hem höll jag på att smälla av.. Kassarna som jag bar var inte så tunga för andra men för mig, jag fick stanna flera gånger o rätta till dom.. Jag klarar inte att bära knappt något.. Tänk er själv att 1 liter mjölk kan vara så fruktansvärt tungt att bära... Men jag hade rätt mycket medicin i den andra kassen, ja tungt var det.

 

 

Jag tänkte att jag sitter långt fram i bussen ifall jag skulle behöva bromsa åt honom =)

 

Nu är jag hemma, har tvättat händerna fixat knäckemackor o te o det var så gott. Det behövdes lite i magen...

 

 

Annars blir det lugnt idag.  Har ganska ont nu av min fibro så jag ska göra lite avslappning o hoppas att det hjälper.

 

Ha en fin dag där ute.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 januari 2020 10:00


Det finns så mycket på nätet att läsa o mycket av det gör att jag blir så ledsen. Tänk om din mamma eller pappa blir sjuk o behöver tillsyn o du kan inte vara där hela tiden för du har ett jobb. Då måste man ju förlita sig till andra, om det blir på ett äldreboende eller om någon kommer hem till dig.. Då ska dom ju se till så att den sjuke får all tänkbara bästa vård o tillsyn. 

 

Jag som barn vill ju inte att något ska hända utan att mina föräldrar eller nu vem det är som behöver hjälp får det o att jag ska kunna koppla av på jobbet. Jag vill ju inte gå o oroa mig för att någon är hemsk mot mina föräldrar..

 

Det finns så många videos på nätet om gamlingar som blir misshandlade i sitt egna hem o det är för jävligt. Det ska inte gå till på det sättet.. 

 


Om ni inte ser videon här klicka på länken https://www.youtube.com/watch?v=NHXnoyn7IVI


Tänk er hur rädd den här kvinnan är.. Hon har ju ingen aning om vad som händer o varför hon får slag på slag.. Jag kan bara tänka mig att kvinnan skriker på henne oxo, jag är glad att jag inte hör nåt för det räcker med att se videon. 

 

Hur kan man bli så rakt igenom elak på detta sättet ?? Jag skulle aldrig nånsin kunna slå nån på det sättet. Jag skulle aldrig nånsin slå överhuvudtaget, det är inte ok.

 

Jag hoppas verkligen att den här kvinnan får ett långt straff o inte bara smäll på fingrarna.. 

 

Bra gjort av dottern att hon satte upp en dold kamera.. Ja man vet aldrig vad som händer eller vem som tar hand om den som är sjuk.

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards