Mitt Nya Liv

Alla inlägg under december 2019

Av Anneli Gustavsson - 23 december 2019 23:00


 


Nu är det äntligen Julafton i morgon. Jag hoppas att ni kommer att få en fin jul med nära o kära..

 

Själv ska jag ner till min son m familj o hans svärföräldrar kommer även så det ska bli roligt.

 

♥ GOD JUL ÄLSKADE VÄNNER ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Till er som inte har någon att fira Julen med önskar jag även er en GOD JUL o hoppas att ni ändå kan ha det bra ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 23 december 2019 20:45


 

klicka på bilden så kommer du till sidan o kan se videon.

 

Ingela Rehbäck från Taberg utanför Jönköping blev nyligen identitetskapad. Bedragarna försökte bland annat ta lån på 840 00 kronor i hennes namn. Genom ett förfalskat körkort lyckades de också hämta ut flera paket.

 

Sedan 2015 har antalet datorbedrägerier inom Region Öst där Jönköpings län ingår ökat med 25 procent enligt Brottsförebyggande rådet.

 

Ingela Rehbäck är en av de som drabbats. I slutet av november började det komma flera kreditupplysningskopior hem till henne. Hon förstod då att något var fel och att hon blivit id-kapad. Genom ett förfalskat körkort hade bedragarna bland annat lyckats hämta ut fyra paket i en närliggande matbutik.

 

– Jag känner mig kränkt och heligt förbannad, säger Ingela Rehbäck.

 

Försökte ta lån

Id-kaparna har också försökt låna pengar i Ingelas namn men banken gav avslag.

Förutom den ekonomiska oron har händelsen kostat henne massor av tid att bestrida alla fakturor och polisanmäla det som hänt.

 

– Jag ser inte om de tagit mer lån förrän det kommer hem i brevlådan och det är läskigt, säger hon.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Även att Ingela har varit försiktig så har någon lyckats handla, ta lån mm på hennes identitet o det är fruktansvärt att det är så lätt att göra det. Så håll i era kort/körkort o var uppmärksammad..

 

 

Här kan du läsa lite om identitetsintrång ...

 

 

Av Anneli Gustavsson - 23 december 2019 15:42


Jag är en hacker som har tillgång till ditt operativsystem. Ja tänk vad många spam man får i mejlen.. Dom hotar på för fullt o tyvärr så finns det dom som går på detta o gör som dom blir tillsagda.. 

 

Jag har ju då inte varit inne på nån vuxensida eller gjort nåt med mig själv så det kan vara lite svårt att få till på min dator,, jag har inte ens en kamera på den =)

 

Mejlet som jag fick idag ser ut så här;

 

     

Klicka upp bilderna så ser ni bättre. 

 

Jag hoppas inte att det är nån som går på detta. Nu vet jag inte vad det står på Spanska, det är nåt med all information som är konfidentiellt ,,, bla bla,,, kopia , vuxet sen vet jag inte mer..

 

MEN gå inte på detta för det är bara ett skrämsel mejl som så många andra.

 

Blockera o fortsätt att blockera. Är ni osäkra så fråga någon MEN gör inget annat.

 

Av Anneli Gustavsson - 23 december 2019 10:00


 

 

Det är mycket om o ikring Greta Thunberg.. Visst hon försöker få upp ögonen på politikerna men hon gör det på Fel sätt !!! Hon har blivit känd över hela världen för sitt engagemang..

 

Det är inte ok att strejka, skippa skolan.. Det är inte ok att strejka o skippa jobbet.. Hur skulle det se ut om läkarna bara lämnar operationsrummen ?? 

 

Tandläkarna som bara går ifrån sina patienter..

 

Förskolelärarna ,, skulle dom bara lämna alla barnen där för att gå ut på strejk ??

 

Det är för mycket tjafs omkring detta o jag tycker att Greta har gått för långt.

 

 

 

Nu gnäller hon över att man inte ska ta selfies med dom, men vad hade hon väntat sig ??

 

Hon säger att dom inte ska missa skoltid eller få beröm,, men hon uppmanar ju folket att strejka....

 

Jag undrar vem det är egentligen som ligger bakom allt hon gör o allt som sägs ??

 

Nä ta ett djupt andetag o coola ner dig !

 

 

Av Anneli Gustavsson - 22 december 2019 18:36


 

Älskade lille trollet, ja det kallade jag honom när han var liten men det kan jag ju inte kalla honom nu.. Får börja kalla honom för Limpan eller nåt i den stilen om jag inte kommer på nåt annat bra.. Vad kan man  hitta på på Liam ?

 

Detta är taget för flera år sen när vi klädde granen. Vi hade så roligt o busade men den blev klädd tillslut..

 

Liam ville ha kulorna i öronen,, lilla knasbollen =)


 

Mamma har varit inne o hjälpt mig att slå in julklapparna för mina händer är hemska så jag har inte kunnat. Så fort jag tar i nåt så gör det så ont.. Det är helt ok att sitta o skriva för det är ju inget som jag håller på med en längre tid.

 

Julklapparna är mindre i år men det är ungefär lika mycket värde i dom som dom andra åren o jag hoppas att barnen blir glada.

 

Jag har köpt till mamma, sonen, svärdottern, barnbarnen o sonens svärföräldrar så jag hoppas att alla blir nöjda.

 

Nu ska jag ta det lugnt, titta på tv;n..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 


Av Anneli Gustavsson - 22 december 2019 11:45


 

Ja nu är snart julen här o det är massor att fixa innan Tomten kommer.. Julkort som ska skickas eller så skickar många via sms nu.. Maten ska planeras o julklapparna ska inhandlas för att inte tala om all mat som ska ätas upp.

 

Hur man än jobbar o står i så är det inte säkert att pengarna räcker o det kan bli en sån stress inombords så man mår dåligt. Men det finns sätt att kunna få till det med ett 

sms lån ifrån mobillan.se ,, du kan låna från 1000 kr upp till 25000 kr..

 

När ditt lån har beviljats så får du pengarna. Det är lätt att nå dom på deras öppettider.

 

På Mina Sidor så kan du se dina fakturor, du kan även höja lånet o hålla koll där, jättesmidigt.

 

Det är inte lätt för oss som inte kan jobba heller o tjäna lite extra. Alla får inte tillbaka på skatten heller så dom kan spara den, o då blir det jättejobbigt. 

 

Julen ska vara en mysig helg där man ska vara tillsammans med familjen.. Har man inte pengarna att köpa maten eller julklapparna så går det ju bra att ansöka om ett lån, då slipper man den här inre stressen...

 

Snart kommer Tomten =)

 

Av Anneli Gustavsson - 22 december 2019 09:57


 


Önskar en fin Fjärde Advent ♥

 

Ha en bra dag där ute o glöm inte att släcka ljusen efter er.

 

Puss I Pannan ♥

 


Av Anneli Gustavsson - 21 december 2019 18:09


Vaknade i morse med en helvetes migrän, det kändes som nån stod o slog med en slägga jag hade t.o.m ont i ögonbrynen.. Åt lite frukost o tog medicin,, försökte sova lite till men det gick inte men jag slappnade av i sängen ...

 

Rohdes son ville att jag skulle komma bort till henne när dom var där o hälsade på. Men jag klarade inte av att gå dit till middagen så jag kom lite senare. När jag kom så delade dom ut julklappar o hade det mysigt.

 

Vi satt o pratade en stund, deras barn är så söta o så duktiga, dom pratade så glatt.

 

Sen rätt som det är så går David ut på balkongen o kommer in med en "låda" som jag trodde att han skulle ge till Rohde men sen började han o prata med mig,,, o tacka mig för att jag alltid finns där för Rohde så jag blev så förvånad o paff o självklart glad..

 

   

Allt detta fick jag, så det ska verkligen smaka gott sen.. Har aldrig fått nåt sånt här men det fanns mycket att välja på. Kexen ser väldigt goda ut,, spröda men det ska jag spara till nån annan kväll när jag känner att jag mår lite bättre. När dom åkte från Rohde så kom Lilly o kramade om mig så gott, det gjorde även Sigge sen,, oh det var så mysigt att få lite kramar, det behövde jag ..

 

Jag fick även med mig mat hem ,, kasslergratäng, potatis, kokta morötter o sallad så det åt jag när jag kom hem, det var så gott.

 

När jag la mig i sängen sen o skulle vila så somnade jag. Jag har så fruktansvärt ont i mina händer så jag kan knappt ta i något. Det är massor med små sprickor. Jag kan inte räta ut dom för då spricker det upp.. Mamma har hjälpt mig att tvätta lite idag,, Tusen TACK snälla mamma för att du alltid ställer upp ♥ Jag är så Tacksam.

 

Ska pallra upp mig med kuddarna o försöka slappna av lite till så kanske värken blir bättre.

 

Hoppas att ni har det bra där ute. Var rädda om er o varandra. Önskar er redan nu en God Natt med Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards