Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 5 september 2019

Av Anneli Gustavsson - 5 september 2019 21:30


 



Vi är många som har svullna ben. Det kan vara otroligt jobbigt både när det gäller din egen hälsa, men också rent utseendemässigt.



Svullna ben kan uppstå av många olika orsaker. Exempelvis viktökning, dålig kost, graviditet, dålig blodcirkulation med mera. Men det kan även komma av en sådan enkel sak som varmt väder.

Du ska nu få lära dig hur man gör ett eget hemmagjort te, som kan hjälpa dig att få bort vätska och därmed svullnaden i benen.



Det handlar om te gjort på persilja. År 2002 publicerade Journal of Ethnopharmacology en studie som bekräftar dess vätskedrivande egenskaper, tack vare dess förmåga att hämma kalium och natrium.

 

 

Så gör man persiljete:


Ta fem matskedar färsk och finhackad persilja och lägg i 500 ml kokt vatten.
Koka i ytterligare fem minuter. Låt tet sedan svalna i cirka 20 minuter, och sila.




Hur du dricker det:


Drick det 3 gånger per dag, då bör svullnader i benen försvinna inom några dagar.

Du bör alltid kontakta en läkare om du har svullna ben och innan du provar någon egen behandling.

 

 

 

Jag har inte provat detta men det kan ju inte skada i alla fall.. Säg till om ni provar det o hur det funkar.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 5 september 2019 18:04


För ett tag sen var jag på hudmottageningen o läkaren undersökte mina händer o fötter. Sen jag slutade med min Neotigason har jag fått sån klåda i händerna så jag river sönder dom.

 

Jag fick ju sluta med den medicinen pga att jag tappade så mycket hår när jag blev så sjuk i början av året o det var även en av biverkningarna på den medicinen.. Men läkaren trodde inte att jag tappade håret pga den utan att jag gjorde det för att jag blev så sjuk o kroppen slogs ut helt.

 

Jag är så ledsen för att det är nåt hela tiden. Inte nog med att jag har mina diskbråck i nacken, nerver som ligger i kläm, min fibromyalgi, ledvärk, migrän. Fick åka in akut pga en kraftigt inflammerad gallblåsa, blodförgiftning, hög sänka på 561 , den ska ligga på under 5,  hög feber 40,6. Flera inflammationer, antibiotika, fram o tillbaka på sjukhuset, hemsjukvården som kom till mig ganska länge, ja för att inte glömma mina 2 dränage.

Matt o orkeslös, skakar så fort jag gör nåt. Fick massor med kramper i musklerna, fick söka läkare för detta, fick medicin. Efter det så  blev jag så yr så jag fick nästan ringa ambulansen för jag kunde inte gå själv, mamma fick hämta min rullator i förrådet, hjälpa mig till o från toan. Akuttid till läkaren pga yrseln, självklart hade jag fått kristallsjukan, var fortsatt yr ett bra tag, kan bli det än idag men inte så farligt utan jag klarar mig.

 

Nu börjar mina fötter "bygga" på sig lite hårdare hud igen så just nu sitter jag i fotbad. Jag sa till min läkare att jag hade varit duktig som inte hade filat mina fötter på 1 år o han frågade mig varför jag inte hade gjort de ? NÄ jag fick inte det, alla sköterskor sa att det gör att huden försvarar sig själv så den bygger på ännu mera hud,, pansarhud så jag blev rädd o har inte filat.. 

 

Läkaren sa att jag visst kunde fila men inte så det börjar blöda.. Nu är jag rädd att det ska bli ännu värre med huden på fötterna, jag har ju mina sprickor som dyker upp hela tiden men det är absolut inte alls som förra året då jag var sårig med hål i fötterna.

 

Jag fick nya salvor så nu ska jag smörja in även händerna med cortison..


 

Den här fick jag till händerna, men den kan jag säkert ha på fler ställen..


 

Den här smörjar jag oxo in med, den var ny för mig. Den är mjuk o fet men det blir som en liten hinna efteråt.


Den här har jag smort in med tidigare o den peelar lite oxo.


 

Den här tar jag med tops o duttar på mina sprickor, den har jag haft innan.


   

Det är skönt att smörja in med vaselin men det torkar in direkt under fötterna. Jag vet inte vad jag ska göra för att behålla fukten ? Jag klarar inte att ha dom i plastpåsar över natten för det kryper i hela kroppen på mig då . Jag brukar ha strumpor på mig. Dom hade köp 3  betala för 2 så det gjorde jag ju.


 

Även den här hade dom köp3 betala för 2. Den är så bra till underredet, den torkar inte ut o den har jag haft i många år. Man tvättar ofta sönder ph o det är inte bra.


 

Förra året när jag började gå till hudmottagningen så hade dom börjat lite lätt med nybygget o nu hade dom kommit en bra bit.. Dom är inte så glada i det gamla huset för nu har dom skymnd sikt o det kan jag förstå.. 

 

Jag hoppas att jag ska bli finare med mina fötter, jag får väl försöka att sitta med dom i fotbad ,, fila lite o sen smörja utav bara jäkelen..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Här i bögda regnar det som vanligt, det är så tråkigt o jag börjar bli på dåligt humör.

 

Var rädda om er o varandra.

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards