Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 27 juli 2019

Av Anneli Gustavsson - 27 juli 2019 15:02


Igår var jag hos min läkare pga min värk o kramper som jag har haft länge nu. Jag fick vänta 20 min innan jag fick komma in , det var så fruktansvärt varmt i väntrummet dom hade ingen fläkt där så jag frågade om dom inte hade en så dom ställde ut en men jag satte mig i korridoren där läkarens rum är. Fick en vattenflaska för jag blev lite yr men det blev bättre sen när jag drack lite kallt vatten.. 

 

Vi pratade en stund, jag förklarade hur jag mådde o han kollade lite framför allt sa jag att jag har fått så ont i lederna igen så då "racklade" han lite o det gjorde jätteont, jag hade inte den rörligheten som man ska ha.

 

Det skulle tas några prover för han ville kolla upp bla salten i kroppen på mig så att det inte var för lågt så det var därför som jag har kramperna, men det tror jag inte, jag tror att dom är bra. 

Något är det men jag vet inte vad. Även att det inte krampar hela tiden så pickar musklerna, precis som när man får tns så pickar/knackar det o så gör det i mina muskler o det gör så ont o är jobbigt, jag är helt slut.

 

Sen gick jag bort o dom skulle ta prover på mig. Hon missade första gången, andra gången, hon bad om ursäkt för att hon inte lyckades men jag sa till henne att det inte var hennes fel att jag är svårstucken, det blev så sen jag var så sjuk. Har aldrig varit svårstucken innan. Hon sa till mig att den andra skulle sticka mig men jag sa till henne att försöka igen o hon gjorde det efter mycket övertalning från min sida. Nej, det gick inte så killen fick komma o sticka mig. Sist jag var där så klarade han det på första gången o det sa jag till honom. Han stack första gången ,, det gick inte, han stack andra gången,, det gick inte.. Han ville inte heller sticka mer men jag sa att han skulle göra det. Då sa han att jag skulle säga ett namn o jag undrade varför ?

Ett killnamn o det första jag kom att tänka på var Tommy.. Då säger han att nu ska jag klara det annars ska jag döpa om mig till Tommy o jag började skratta. 3;e försöket,, han missade.. 

Bra jobbat Tommy sa jag hahahaha.. Nu kommer han alltid heta Tommy för mig..

Dom försökte i alla fall varsin gång igen o dom klarade det inte så 4 försök vardera. Men dom sa att dom skulle hämta en sska så kunde hon försöka annars sa jag att jag kommer på måndag ,, men då sa dom att ja det är ju vi som jobbar då oxo. Dom tyckte så synd om mig o dom sa att jag var duktig som stod ut.. Ja ni ska bara veta hur ont det gjorde vissa gånger.

 

Den andra sskan kom o hon valde att ta i handen på mig men hon valde en butterfly, en liten nål för jag har små kärl, men hon lyckades på första försöket så dom fyllde på 8 rör..  3 personal 9 nålstick o 8 rör,, inte illa.. NÄ då jag klagar inte, dom var hur gulliga som helst o jag tyckte synd om dom för dom hade så dåligt samvete för att dom inte klarade att få lite blod,, men som sagt jag ÄR numer svårstucken.

 

Jag fick ett jättefint plåster med Elsa på, vet inte varför det står Anna på plåstret ? Så jag blev så glad för det matchade min tunika =)  Innan jag gick så fick jag en go kram av C o hon bad om ursäkt igen o sa att jag hade varit tapper som stod ut.

 

Jag fick i alla fall en medicin som jag ville ha för mina kramper, sen fick jag höra att den jag ville ha inte var lika bra som en annan men det visste inte jag om o eftersom jag bad att få den här så tänkte väl inte min läkare på att säga det heller eftersom den oxo är bra mot kramper, men han ska ringa till mig när han har fått provsvaren o då ska jag fråga honom om det. 

 

Jag var helt slut när jag kom hem men jag har inte kunnat sova bra på länge. Igår kväll tog jag en muskelavslappnande o jag somnade så gott men jag vaknar av att det kryper nåt på min skinka.. 

 

 

En till förbannade tvestjärt i sängen, dom är överallt !!! Det är inte första som kommer upp i sängen, jag förstår inte hur dom kommer upp där för benen är gjorda av stål eller vad det heter så dom borde ju åka kana ner i golvet igen.. Jag har hittat dom i sängen, skåpen, skafferiet, badrummet, badrumsskåpet mm, dom är så äckliga...

 

 

Sen har jag även sett gräshoppor flera stycken så det är visst gott om dom oxo, men dom stör ingen. Har inte sett till några myggor, har inte sett några på ett par år i alla fall o det är jag glad för, jag får lite allergi när jag blir stucken av dom men det var ett bra tag sen jag blev det.

 

 

Jag fick några tomatplantor av Rohde o dom har jag satt i baljan på altanen så dom får stå där i solen o gotta sig men dom har inte blommat än så det blir kanske inget på dom. Har även satt vattenmelon, citron, körsbär o nektarin men nektarinen kommer nog inte. Får se om nåt av dom andra gör det.

 

Vi har inte varit bortskämda med solen i sommar här i Taberg. Vi hade 2 jättefina dagar o nu är det bara moln igen.  Visserligen sa min läkare när jag sa till honom att jag skulle hem o sätta mig i solen igår att jag inte skulle göra det. Det är inte bra för min kropp nu OM jag har för låga halter av salt i kroppen. Jag skulle hålla mig i skuggan o inte försöka svettas.. Men om det blir sol så kommer jag att sitta lite i solen om jag mår bra. Jag älskar när jag får bli lite brun o känna hur musklerna mjukas upp lite. Värken blir ju inte bättre utan lite mjukare.

 

Ni får ha en bra dag. Tänk på att dricka mer vatten nu när det är varmt ute.

 

Puss I Pannan ♥

  

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards