Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 25 juli 2019

Av Anneli Gustavsson - 25 juli 2019 19:56


Att lämna barn och hundar i en varm bil kan vara livsfarligt. I samband med årets värmebölja har polisen i ett inlägg på Facebook informerat allmänheten om hur de ska hantera barn och hundar i varma bilar.

 

Så här ska du göra om du ser ett barn eller en hund/djur som är instängd i bilen.

 

  • Ring polisen – 112 om du anser att det är akut, annars 114 14

  • Notera registreringsnummer och klockslag

  • Notera hur ventilation och lufttillförsel tillgodoses

  • I nödfall krossa rutan. Om möjligt, välj en ruta som inte är nära barnet eller djuret.

Jag förstår inte hur man kan lämna sitt/sina barn eller djur i en stekhet bil. Alla VET att om det är varmt ute så blir det ännu varmare inne i bilen. Det hjälper inte alltid att dra ner rutan ett par centimeter, dom får ingen luft.

 

Vad jag vill lägga till oxo vad man ska göra om man ser detta,, om man har vatten tillgängligt så ska man ge barnet eller djuret det direkt.. Har du inte tillgång till vatten så kanske du kan be nån springa in i en butik o få lite.

 

Stäng inte in era barn eller djur i bilen, det dödar !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 juli 2019 15:34


Tänk att det kan vara så roligt att åka till det Gula Varuhuset,,,, Ullared.. Jag tror att det var min 3;e gång så jag har inte varit där så många gånger.

 

 

 

Det är roligt att göra den här utflykten med mamma.. Vi stannar till på Göstas Café eller vad det heter,, Göstas heter det i alla fall.

 

 

 

Där blir det en smarrigt god räkmacka innan vi kör vidare till Ullared. 

 

Den här gången fick vi en bra parkeringsplats, den var ganska nära o det är skönt när man kommer ut efter flera timmars traskande.

 

Det finns hur mycket som helst där inne. Vissa saker är billiga o jag fick tag på ganska mycket fint den här gången,, o det passade oxo =)

 

Det ser inte ut att vara mycket folk, men det var jättemånga o det var trångt o vissa förstår inte att man inte bara kan köra rakt ut eller på. En skällde till på mig när jag kom o gick sakta i gången o hon kom ut från högersidan rätt ut framför mig, men skrek till på mig att jag skulle passa mig.. Jaja såna är dom =)

 

 

Det var även inspelning, jag fick springa runt o gömma mig för jag ville inte bli filmad men jag tänkte i alla fall ta ett kort på dom, sen stack jag iväg fort som tusan =)

 

 

Det går fort att fylla en vagn =)

 

     

Som sagt va så fyllde jag vagnen ända upp. Vi stod en liten stund i kö, den var inte så farligt lång. Men när vi hade betalat o skulle packa ner våra saker så var det en gubbe bakom oss som började gapa o skrika att vi skulle packa våra saker. Han var så fruktansvärt otrevlig så det var synd om hans fru som stod jämte o såg på hur han bar sig åt. Både jag o mamma sa ifrån, ja jag talade om vilket jävla stolpskott han var o han borde sitta långt ute i skogen. Han ville gå förbi oss men stod ändå kvar o tjafsade så jag skällde på honom o sa att han skulle gå i stället eftersom det var så jobbigt att vara bland folk. Han var riktigt dryg o det var så synd om hans fru.

 

     

Trafiken var lugn både på dit o hemresan så det var skönt. Men jag hade så ont i kroppen på hemresan så jag satt o sprattlade med benen.. Ja det var hemskt o ännu hemskare blev det ju med all värk jag har fått för att inte tala om kramper, min fibromyalgi är hemsk. Men det är så sällan jag gör nåt så det får det vara värt. Jag önskar bara att jag kunde fått något mot kramperna men jag ska till läkaren i morgon så jag får se vad han säger.

 

Ja då var det bara att plocka upp allt o ställa i ordning.

 

 

Jag kunde inte låta bli att köpa 2 orkidéer, jag måste ju ha lite fler i familjen =)

 

     

Sen köpte jag mig en rakapparat för jag skär sönder mig när jag rakar benen, det ser ut som ett blodbad när jag har varit i farten. Så nu hoppas jag att den här ska vara bra..

 

Blev nya handdukar, jättefina.. Ett par bikinibyxor samt tofflor i mintgrönt ..

 

 

Lite smått o gott, som sagt va så finns det ju alltid nåt att köpa =)

 

 

Köpte nya tights, ville haft 3/4 långa oxo men dom var slut..

 

   

En jätteskön kofta,, svart.

 

 

Jag har även såna här byxor i vitt o dom är jättesköna.

 

En sval klänning, men jag har alltid kortare tights under.. Den är så fin.

 

   

Linne går det alltid åt, har ju flera hemma men jag hade inte den här färgen.

 

   

2 jätteskönt tunikor, tunna o goa..

 

Sen handlade jag 2 t-shirts var till barnen oxo men dom lägger jag inte ut här nu ifall Liam hittar till min blogg, han kan den killen =)

 

Nu ska jag ut o sätta mig i solen igen. Det är 31 grader i skuggan o 26 grader inne även att jag har altanen öppen o takfläkten igång dygnet runt =)

 

Glöm inte att dricka mycket vatten nu när det är varmt. Var rädda om er o varandra.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 


Av Anneli Gustavsson - 25 juli 2019 00:44


 

Suspect accused of admitting to having sex with victim.

 

PALM BAY, Fla. - A 44-year-old Swedish man flew overseas to meet and have sex with an underage Florida girl, according to the Palm Bay Police Department.

Police said a concerned witness at a Comfort Suites alerted authorities that a guest, Joaquin Rustan Nabi Olsson, appeared to be romantically involved with the child. When police interviewed Olsson on Saturday, they said he admitting to having sex with the girl four times the day before.

 

 

Den här mannen började prata med detta barn på instagram, sen via andra medier o han påstår sig älska barnet.. Jo jag skriver barnet för hon ÄR ett barn o inget annat.

 

Det är fruktansvärt hur en vuxen man på 44 år kan sätta sig vid datorn, ta reda på hurdana lagarna är om det är tillåtet att ha sex med ett barn...

 

Han hade träffat henne i mars o valde att åka tillbaka i maj oxo för att träffa henne o han är fortfarande kvar , ja han har inget annat val just nu för han är häktad o där kan han sitta för här hemma i Sverige vill vi inte ha tillbaka honom. Jag ville kalla honom nåt helt annat men det vågar jag inte göra.. 

 

Hade detta varit mitt barn så vet jag inte vad jag hade gjort ? 

 

Ni kan läsa mer om det o se en liten filmsnutt med honom på HÄR.

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards