Mitt Nya Liv

Alla inlägg under maj 2019

Av Anneli Gustavsson - 18 maj 2019 19:43


Nä jag hade faktiskt ingen aning, o jag hänger inte med heller på hur det funkar längre. Förstår inte varför andra länder ska lägga sig i den Svenska uttagningen. Jo jag pratar om Melodifestivalen... Jag hade ingen aning om att den var i kväll.. Får se om jag tittar på den, jag tror att jag gör det för han är ju helt underbar,, vad han nu heter ? Johan Lundvik kanske ? Jag kollade på nätet men jag orkade inte läsa allt =)

 

Väntar på att min bakpotatis ska bli klar, jag kör den i air fryern, det blir ganska gott, lite krispigt.. Sen har jag gjort en god gegga till... Det är så enkelt o gott o det kan jag äta ofta.

 

Recept;

 

Bakpotatis eller vanlig stor potatis.

 

     

 

Geggan;

 

Turkisk yoghurt, så mycket som du själv vill ha.

Hackad rödlök.

Stenbitsrom om man vill ha, jag har det inte så ofta.

Crabsticks, önskad mängd.

Sweet chilisås

Sriracha chilisås

 

Det är så gott, ni måste prova detta. Ja man kan ha vad som helst i geggan om man känner för det. Det kan säkert vara gott med kycklingfilé oxo, har inte provat det, får göra det.

 

Innan var jag borta hos Rohde o hjälpte henne lite med mobilen o datorn, hon är makalös på att dubblera sina appar så jag får rensa, men är det inte värre än så,, så funkar det ju =)

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 17 maj 2019 23:24


Under alla mina veckor på sjukhuset så har jag haft många rumskompisar,,, som jag absolut inte har trivts med. Den ena har varit värre än den andra, men det gäller att stå ut o göra det bästa av situationen även att det kan vara "skit"...

 

MEN, jag träffade 2 damer som jag tyckte väldigt mycket om o den ena var ju jag o mamma o hälsade på för en vecka sen o hade så trevligt. Vi kommer att hålla kontakten, hon ska komma o hälsa på oss nån gång i sommar.

 

Men så har jag velat prata med den andra damen G så jag har försökt ringa henne ett par gånger men hon har inte svarat. Jag blev väl lite orolig att hon hade blivit sjuk o låg inne igen men så var inte fallet. Jag fick tag på henne i går, hon hade precis kommit hem från tandläkaren ,, hon kunde inte prata för hon hade dragit ut en tand så vi skulle höras idag.

 

Sagt o gjort så ringde hon mig men då kunde jag inte prataa så jag ringde upp henne men då svarade inte hon, men sen ringde hon upp lite senare o vi pratade i 30 min. Det var så roligt att höra att hon trots omständigheterna mår bra. Hon har oxo sitt dränage kvar för hon har vätska i lungorna som dom tömmer 1 gång/vecka, men hon lät pigg o alert. Hon ska resa till Mallorca snart så det ska bli skönt för henne att komma bort lite.

 

Vi sa oxo att vi måste fortsätta att hålla kontakten, hon ska komma hit nån dag då ska vi åka upp till Tabergs Topp o äta lite, o sen ska jag o mamma hälsa på henne nån dag så det ser jag fram emot.

 

Så 2 jättegoa damer fick jag som vänner o det är så roligt att prata med dom. Hoppas att G får en fin resa med sin dotter o barnbarn o att vi kan träffas snart.. Att hon får hålla sig frisk under resan så hon kan vara med dom.

 

Idag har jag duschat så hemsjukvården har lagt om mitt dränage, jag är inte van att få duscha så sällan. Eller sällan o sällan det är var 3;de dag men jag är van att duscha var o varannan dag men det är lite svårare nu iom att dom måste byta förbandet för det blir blött o sitter inte kvar ... Tur att man kan tvätta av sig rejält ändå..

 

Ska ju snart in igen, då får jag se vad dom säger o vad dom gör om dom gör mer än att vidgra gallgången ? Hoppas att jag kan bli av med dränaget snart för det kliar konstant o det gör ont nu. Tidigare kände jag det inte som jag gör idag för det sträcker o drar, sen gör det ont inuti magen, men det är bara att bita ihop.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 15 maj 2019 21:00


Förra veckan fick jag ett brev med posten om att jag hade fått en telefontid till min läkare här på VC... Jag blev lite orolig för jag förstod inte varför jag skulle prata med honom ? Var det nåt galet när jag var hos honom sist ? Var det något fel på proverna ? Nää,, jag tog inga prover då så det kunde inte vara nåt med dom.

 

Jag ringde till VC o frågade varför jag hade fått den tiden så sskan skulle ta reda på det o återkomma till mig. Hon ringde dagen efter o sa att det inte var nåt att oroa sig över,, ja det var så läkaren hade sagt för han vet att jag blir lätt orolig nu för tiden.

 

Idag ringde han o vi pratade en stund. Det var Kirurgen som ville ha en uppföljning om mitt mående så det blev jag glad för.. Vi pratade om mycket o jag tog bla upp att jag tappar fruktansvärt mycket hår o mina naglar går sönder för minsta lilla.

 

Han förklarade att det var kroppens sätt att reagera så här pga att jag var så sjuk. Han påminde mig igen om att det höll på att sluta illa. Jag skulle inte oroa mig alltför mycket. Vi skojade om att jag skulle bli flintis, det är så bra med min läkare för vi kan skoja till det o även vara allvarliga. Han ville i alla fall att jag skulle åka ner o ta prov på min sköldkörtel, dom tog prover på den i feb men han ville ha ett nytt prov så jag åkte ner innan. Jag frågade även om jag kunde ta till flera vitaminer o han sa att det finns multivitamin så jag pratade med dom på apoteket.. Han förklarade att det finns olika stadier när det gäller håret, jag ska se om jag fick det rätt... Tillväxt, vilande o sen att man tappar håret.. Först växer det ju o sen liger det vilande lite o sen tappar man håret. Nu har min kropp slagit bort detta för att ta hand om resten av kroppen så därför tappar jag håret.. Det är så skönt att få prata med min egna läkare, jag känner mig trygg o lugn. Han betyder så mycket för mig.

 

 

Det blev den här pyllan,, jag ska ta en om dagen så nu hoppas jag att det kommer att hjälpa mig.

 

När man sitter i väntrummet till provtagningen så finns den här tavlan o jag tycker att den är hemsk. Jag ryser bara jag ser den,, den ser ut som DÖDEN..........

 

 

När jag ändå tog prover idag så frågade jag om dom inte kunde ta proverna som hudmottagningen vill ha varje månad, men det fanns inga inlagda den här månaden.. Konstigt för jag har ju fått papper på det. Ringde till Hud innan men dom hade stängt så dom ska ringa mig i morgon.. Även salvan Salsyvase 2% finns inte längre så dom måste skriva ut nåt annat till mina fötter för nu är dom hemska. O det är oxo ett försvar från kroppen att den inte tar hand om fötterna så nu har jag sprickor o flisor.. Ont ont ont.

 

Ja,,, då är det dags igen för en sövning.. Den 23;e ska jag in igen för att vidga gallgången med en ballong... Det är redan nästa vecka o jag är så nervös.. Jag pratade med Cornelia på KA o hon skulle följa med mig ner till op för att se om dom inte kan söva mig genom nålen istället för att få masken i ansiktet,, jag får panik o kan inte andas. Det är hemskt.

Först ska jag ta prover o sen ska jag till avdelningen.

 

   

Det är så skönt att få komma till samma personal för där känner dom till mig så det är det enda som känns tryggt. Jag saknar dom faktiskt, för dom var i mitt liv ganska länge o är fortfarande =)

 

   

Jag har fått spinn på mina orkidéer så jag är så ledsen. Dessa två har inte fått spinn på sig så jag har ställt dom på bordet istället. Jag har tvättat dom andra i såpa så jag hoppas att dom ska klara sig, annars får jag köpa nya. Ja det kanske är dags att göra det ändå.. Men dom får stå där så länge så att dom inte blir smittade.

 

Idag bjöd mamma på våfflor med grädde, sylt o blåbär, det var så gott. Jag åt faktiskt 3 st..

 

 

   

Min goa systerson Linus o hans söta flickvän Julia var oxo där. Men jag fick gå in när jag hade ätit för jag hade ont i kroppen, blev så trött o skakig så jag fick lägga mig. Jag somnade efter en stund o det var så skönt. Det var precis vad kroppen behövde. Mamma väckte mig när hon knackade på fönstret, hon kom in med mat tills i morgon så det  behöver jag inte tänka på, gott gott..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 


Av Anneli Gustavsson - 14 maj 2019 13:32


Jag har ju haft ganska många rumskompisar när jag har legat inne på Kirurgen. Alla trivs man inte med men jag har fått två nya vänner, något äldre än mig men det gör absolut inget.

 

I fredags var jag o mamma o hälsade på den ena damen, Gunnel. Dom har varit mjölkbönder men sonen har tagit över nu så dom bor på en stor gård med 80 mjölkkor.. Det var 4 hus på gården, dom hade bytt med sonen så dom bodde inte i det största huset nu men dom hade ändå 5 rum.. 



     

Bilderna är tagna från bilen.


När man åkte till Skärstad såg man många fina små gårdar, fina hus o det var så mysigt. Det var verkligen landet där man hörde fåglarna i skönsång, det var så mysigt.

 

Det var roligt att träffa  henne oxo, hon gjorde samma operation som mig o det har gått bra för henne. Dom gjorde det med titthål o hon behövde bara äta alvedon ett tag sen var det bra igen, hon har känt sig trött men det är ju inte konstigt.

 

 

Jag skulle tagit en bättre bild från hennes vardagsrum, hon hade stora fönster så man såg ut över allt.


 

Det doftade gott med liljekonvaljerna.


Jag glömde ta kortet innan vi åt varsin bulle, kakfatet var riktigt gott.


     

Vi köpte dessa fina rosor till henne, färgen var så fin o hon blev glad.


Jag tog bilden genom fönstret så det blev inte den bästa, men färgerna var nästan magiska, dock inte på bilden =)


   

Hon fick besök av den här lilla sötnosen, det var hennes sons katt så han brukade komma in till dom. 


   

Dom bodde i detta röda hus o det var så mysigt.


 

Sonen bodde i det stora gråa huset ...


 

Så mysigt, så rogivande.


     

Dessa kor går ute året om, dom var lite nyfikna när vi var där.


 

Kyrkan i Skärstad, det är inte lätt att ta kort när man åker i bilen. Ingen av dom här bilderna blev bra den här gången, jag var väl för ivrig o skakig ...

Det var så roligt att träffa henne, jag hoppas att hon kan komma hit o hälsa på hos oss i sommar.. 

 

Jag ska ringa till min andra nyfunna vän o se hur det är med henne. Hon ska oxo komma o hälsa på oss i sommar. Mamma pratade ju mycket med dom oxo för hon  hälsade ju på mig väldigt ofta så hon lärde känna mina vänner lite oxo.

 

Det är alltid roligt att träffa nya vänner, även att omständigheterna inte var dom roligaste.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 maj 2019 17:15


Igår så mötte jag på dom som jobbar på NKBo,, min hyresvärd, dom gick runt o tittade på området hur det såg ut o vad som måste fixas. Jag o mamma stannade o pratade med dom o då sa dom att någon hade klottrat på lekplatsen.. Det är ju så tråkigt när det ska klottras på det sättet, jag förstår inte vitsen med det.. Dom ska i alla fall försöka få bort det o dom visste inte hur dom skulle göra, men dom skulle visst prata med någon..

 

Vi stod o pratade ganska länge om att det är ganska mycket som måste fixas i området men det finns inte pengar helt enkelt. Men dom kunde tänka till lite o se andra möjligheter istället för att bara titta o gå vidare. Dom kan tex börja med att rensa häckarna för i  häckarna växer både 2 o 3 olika buskar o det är inte roligt att se. Rabatterna är bara ogräs så dom kunde dom så igen,, smidigare.

 

Men för att komma tillbaka till det där med klottring så kliar det väl i fingrarna på ungdomarna, dom kunde ju göra nåt fint istället o inte vara hatiska eller skriva könsord. 

 

Det finns en sida på nätet där dom har medel som tar bort klottret, och även klotterskydd i förebyggande syfte.. Det medlet som dom använder är miljövänligt, det finns olika att välja bland. 

 

     

Jag ska kontaka hyresvärden o visa dom den hemsidan så kanske dom köper nåt därifrån.. Det verkar ju vara ganska smidigt att få bort klottret..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 maj 2019 15:03


Igår ringde Liam till mig o frågade om dom kunde få komma o fika lite.. Jag låg i sängen o mådde inte så värst bra men jag kände att det skulle verkligen pigga upp mig o jag kunde vila efteråt... 

 

Jag fick många goa kramar när dom kom av dom alla 3,, Liam, Jack o Nina ♥

 

 

 

Dom hade satt sig vid bordet o när jag skulle sätta mig så reser sig Jack upp o drar ut min stol så att jag kan sätta mig. Gissa om tårarna började bränna i ögonen av kärlek. 

 

 

 

Vi hade så trevligt o vi busringde oxo ,,, från min mobil med skyddat nummer =) 

Barnen tyckte att det var roligt att jag var med på noterna,, en vuxen som ville busringa,, självklart är fammoo med o busar lite, det måste man göra. Livet blir så trist annars.

Men jag sa till dom att när dom busringer så måste dom alltid vara snälla o trevliga, annars är det inte ok o det höll dom med om.

 

 

 

När dom åkte hem så fick jag både pussar o kramar så jag hade så mycket kärlek i kroppen sen. Tänk att det kan kännas så bra med kramar, jag älskar att kramas, då mår jag som bäst.

Jag älskar oxo att säga - Jag älskar dig, det måste man få veta o det har jag alltid sagt..

 

Jag är så otroligt tacksam för hela min familj, alla i min familj ♥

 

Tack för att ni finns ♥

 

 

 

 

Lite senare så gjorde jag mig en baconkebab, jag hade lite bacon som jag stekte till. Hade även isbergssallad, rödlök o gurka. Sen tog jag lite vitlöksdressing på o det blev helt ok. Jag hade den i ett milittafilter som man har när man brygger kaffe då slipper allt trilla ner , det hamnar i filtret =)

 

Ha en fin dag där ute ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 9 maj 2019 14:44


Igår var jag o mamma på stan. Vi skulle först till 2 butiker uppe på stan men dom hade slagit igen så det var bara att åka ner på stan.

 

Vi gick o kollade på olika bikinisar o baddräkter. Var bla på KappAhl o Lindex, det finns så mycket fint men det ska ju passa mig oxo som är av en större modell. 

 

 

Bikini bh;n köpte jag på Lindex, den kostade 199 kr så det var helt ok pris.

 

Hittade den här på KappAhl ,, den kostade 299 kr men jag hade 50 kr rabbatt så jag gav 249 kr.. Det är skön kvalite på.

 

 

   

Den här hittade jag på Lindex, den kostade 199 kr.. Den går i grönt, men det syns lite dåligt. Denna var oxo så skön så den blir sval i sommar,, om vi får nån =)

 

 

 

Efter det stannade jag till o köpte lite jordgubbar för 30 kr,, dom var sådär. Det var ganska många som inte var fina i botten men några av dom var goda.

 

Gick sen till banken o fixade en ny bank-dosa o ett bank-id.. Efter det gick vi dit som jag har längtat efter så länge.........................

 

 

Till BASILIKA ♥

 

   

Tänk att jag som avskydde sushi innan älskar det nu, det är så gott. Sen blandar jag wasabin i soyan o doppar sushin i,, såååå gott. 

 

Jag tar varken ris eller nudlar, ja ibland tar jag nudlar men jag vill hellre orka äta det gottaste så som kyckling i alla former.. Det vattnas i munnen på mig nu.. 

 

   

Självklart måste jag bara äta mina goa tigerräkor i sötsur sås.. Så gott, jag njuter verkligen.

 

 

Efter allt det goda avslutar jag med mjukglass, friterad banan o lite frukt, det kan inte bli bättre än då här... 

 

Mätta o belåtna åkte vi till kyrkogården, mamma vattnade lite o sen åkte vi hem.

 

 

 

När jag kom hem så plockade jag i ordning allt. Gick o la mig för jag var helt slut. Kände att jag höll på att somna o det ville jag inte göra så jag ringde till Rohde o bjöd henne på lite te o muffins. Hon stannade en stund så vi pratade lite om vad som hade hänt under dagen.

 

När hon hade gått hem vilade jag lite. Gick o la mig tidigt o tittade på tv;n. Somnade gott vid 01 tiden, jag var nog lite övertrött =)

 

Det är fortfarande kallt ute, riktigt skitväder. Jag hoppas att solen o sommarn kommer snart nu för detta går hårt åt min muskelvärk. Det är inte roligt alls nu.

 

Ni får ha en bra dag där ute. Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 9 maj 2019 00:25


   




STORT GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG DAGNY.


Bloggerskan Dagny har fyllt 107 år. Det är fantastiskt att hon orkar hålla på som hon gör.


Må du få många friska år

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards