Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 25 maj 2019

Av Anneli Gustavsson - 25 maj 2019 19:14


I torsdags var det dags igen för ett nytt ingrepp o sövning. I vanlig ordning var jag skitnervös, jag hade gått o varit nervös sen jag fick brevet med posten veckan innan. Jag är ju så rädd för masken som dom sätter över näsan o munnen som man måste andas i, jag får P A N I K !...

 

Jag gick först till provtagningscentralen där dom tog lite prover, det gick på första försöket så det var bra. Sen gick jag upp till avdelningen o där tog dom hand om mig o jag fick min säng i sal 6,, det rummet som jag låg i i mina 6 veckor, plus nån av dom andra gångerna. Det är bara 2 sängar där inne plus en tv o nu hade dom fått en massa kanaler så det fanns lite att titta på.

 

Det var lite roligt när jag kom in i rummet, då känner jag igen hon som oxo låg där, hon kommer från Taberg o hade ont av gallbsevär, hon hade opererat bort sin galla för många år sen men dom trodde att hon hade fått stenar som satt sig.

 

Hur som helst så skulle dom sätta en nål på mig men det gick inte. Jag tänkte ta kort på mina händer dan innan för då var mina ådror väldigt synliga men så fort jag kommer in där så försvinner dom. Det gick på 3;e försöket o då hade jag ont... Invänta att få åka ner kl 10, jag var på provtagningscentralen redan kl 8 men tiden gick fort ändå. Alldeles för fort, jag ville bara sticka hem.

 

Jag pratade med Cornelia o Sylle o det var Sylle o en till som körde ner mig, han pratade med personalen där o förklarade att jag var rädd för masken så dom skulle ta det lugnt, sen gick dom o den andra personalen tog över.

 

Dom pratade lugnande med mig, förklarade hela tiden vad dom gjorde även när dom la slangarna hit o dit, så dom var jättegulliga. Det tog tid att koppla upp allt ekg mm. Sen var det dags för masken ,,,,,, nä jag fick en slang som blåste luft på mig så jag blev lite gladare men jag skakade visst lika mycket ändå. Jag höll en sska i handen hela tiden o blev hon upptagen så tog nästa över =) Ja dom var så måna om mig o det kändes bra på det sättet.

Sen kommer LÄKAREN in o jag trodde att mitt hjärta skulle rymma iväg men han pratade lugnande o sa att han ville ta en rtg med kontrast innan dom sövde mig o han sa att det kunde kännas lite obehagligt så jag fick lite lugnande så det susade till i huvudet på mig. Sen blev han tyst en stund, sen frågade han mig vilken läkare jag hade o då blev jag orolig för nu trodde jag att dom hade hittat nåt galet. Varför skulle han prata med min läkare för ?

Han kom tillbaka o sa att allt såg bra ut o att dom skulle ta bort dränaget, jag svarade bara med ok för jag låg o tänkte på masken så jag förstod inte först vad han sa men när jag gjorde det blev jag så vansinnigt glad.. Sskan som höll i min hand sa att jag slutade skaka direkt så då kunde jag slappna av. Gud så skönt, jag skulle bli F R I ...... 

 

Nu fick dom plocka bort allt igen o jag fick lägga mig i min andra säng o vänta på att KA;s personal skulle hämta "hem" mig igen. 


 

Innan jag åkte upp till avd så fick jag den här masken att ta med mig hem så jag kunde "öva" ifall jag skulle få åka in igen =) Nää jag vill inte in nåt mer nu ,, nu får det vara bra.


 

Jag är väldigt svårstucken o när dom vill ha lite blod så är jag oftast väldigt snål, men när dom drog ur nålen så flödade blodet, då var jag givmild.. Men jag slappnade väl av då =)


     

Lite konst på väggarna på Ryhov..


   

Dom har en del fina blommor oxo.


Jag gick ner o köpte lite godis, det var så gott med salt lakrits o den var riktigt salt.


   

 

Mamma kom o hämtade mig efter lunch, sen lämnade jag av henne o åkte o handlade lite. Det var ett hav av fina rosor så jag köpte till mamma o till mig.

 

När jag tog det lugnt sen så kände jag hur jag började skaka o bli matt så jag la mig, sen sov jag till o från. Sov gott på natten o har sovit till o från idag oxo.. Jag är helt slut, men det är väl all nervositet som släppte som gjorde så att det blev så, sen är jag inte bra än även att dränaget är borta.

 

Kan ni tänka er att jag är fri från slangarna. Jag kan duscha när jag vill utan att behöva bestämma med hemsjukvården så dom ska byta bandagen. Dom var här idag o hämtade sina lådor så nu är jag ensam, ingen sjukvård alls.

 

O vet ni vad ? Min sänka låg igår på 6, den ska ligga på under 5....... 

 

Jag ska ta prover om 1 månad o om jag mår dåligt ska jag höra av mig direkt annars är det bara att ta en dag i taget o ta det lugnt , jag ska känna mig för vad jag klarar...

 

Jag måste ju även berätta att min läkare sa att det fanns en till på avd som hade råkat ut för samma som mig o han skulle fråga personen om han eller hon ville att jag skulle prata med henne eller honom =)  Så han kom tillbaka lite senare o sa att hon ville det men jag hade missuppfattat det så jag gick inte dit den dan. Det var min rumskompis som sa att hon ville det så då gick jag bort o prata med henne. Hon var inne på sin 3;e vecka med dränage oxo, nu hade hon 2 st men skulle ev få ett likadant som jag hade via levern, gallgången o ut i tarmen om några veckor OM det inte slutade läcka för henne. Jag önskar verkligen att det slutar så hon slipper åka till Linköping, jag hoppas att hon blir pigg nu. Det var så roligt att prata med henne. Jag håller tummarna att det ska gå bra för dig ♥

 

Jag är så glad.. Jag är så tacksam för all hjälp jag har fått.

 

Önskar er en trevlig kväll. Var rädda om er o varandra. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards