Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 3 januari 2019

Av Anneli Gustavsson - 3 januari 2019 19:30



Min granne som fyllde 100 år för nån dag sen kom o ringde på hos mig innan o frågade om jag o mamma ville komma upp på lite fika på förkvällan så det har vi gjort nu.

 

Vilken kvinna, hon är helt otrolig. Hon är ETTHUNDRA ÅR o fixar o donar hela tiden. Hon hade bakat flera sorters kakor, ingen hjälp utan gjort dom själv. O sen hade hon gjort en sån god tårta till oss oxo, som hon hade gjort själv. Ja det var så gott, jag tog 2 kakor o en tårtbit sen blev det bra.. 

 

Jag förstår inte hur hon orkar hålla igång som hon gör ?

 

Hon berättade lite om sin uppväxt, hennes syskon, hur dom tvättade mm. När dom flyttade o hon berättade att hon hade minnen från det att hon var ca 3-4 år..

 

Inte tusan kommer jag ihåg nåt när jag var så liten. Eller jo, jag har ett minne från när min syster var nästan nyfödd o hon var sjuk, hade hög feber. Jag var så ledsen att något skulle hända henne. Jag kommer ihåg att jag satt bakom en hög "byrå" av nåt slag, att den stod i sovrummet. Jag måste fråga mamma.

 

Ja hur som helst så var det trevligt, hennes son o svärdotter var där oxo med deras hund Selma så jag fick gosa lite..

 

Tänk er att Fru M kommer ihåg nästan saker som är hundra år gammalt o jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde förra veckan, det är skrämmande. 

 

Nu ska jag hoppa in i duschen så jag slipper det i morgon innan jag o mamma sticker iväg. Ska även bädda rent nu, det är så skönt att få lägga sig i rena lakan o när man är nyduschad. 

 

Önskar er en trevlig kväll. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 3 januari 2019 15:22


Natten var inte så rolig, jag har haft klåda på fötterna o resten av kroppen igen. Men just nu är det lugnt, lugnare, mycket lugnare o det är jag glad för =)

 

Jag hade somnat på mobilen inatt när jag spelade så jag hade kommit åt den o stängt av ljudet. Jag märkte inte det förrns jag skulle lägga lite ord wf, då ser jag att Liam har ringt. Satfläsk så dum jag kände mig att jag inte svarade. Jag ringde upp honom o förklarade varför jag inte hade svarat.. 

 

Han frågade om vi kunde hitta på en sak idag men det var ingen bra dag för mig för jag får springa på toan,, igen. Ovanligt va ?!. Nä.

 

Det var ju så jättelängesen jag hade barnen hos mig men jag har ju inte kunnat för jag har haft så jobbigt med fötterna, men nu ska jag passa på medans jag kan gå lite så dom ska komma till mig på söndag efter lunch,, jag är så glad o så tacksam att dom fortfarande vill vara med mig.. Jag längtar så mycket efter dom o jag har varit så ledsen över att jag inte har kunnat ha dom som jag brukar, men jag hoppas att det vänder nu. Jag ska förklara för dom lite när dom är här varför jag måste säga nej till dom, ska bara komma på ett bra sätt att förklara det.

 

I morgon ska jag o mamma hitta på något, mer om det då =)

 

Ha en bra dag där ute..

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards