Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 16 november 2018

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2018 16:30


När jag åkte till läkaren på Ryhov i tisdags ,, på motorvägen så låg jag som vanligt i högerfilen o en bil körde om mig i vänsterfilen. Rätt som det är så dyker det upp en bil bakom den i vänsterfilen o det höll på att bli en jädrans krock. Hade han kört in i bilen framför honom så hade jag blivit inblandad i den smällen. Jag hann titta i backspegeln för jag  bromsade in ganska häftigt för jag trodde att vi alla 3 skulle smälla... Det var inte många centimetrar från att bli världens smäll. Där hade vi alla tur.



Jag har inte kunnat skriva något för jag har varit så ledsen. Har inte vetat vad jag ska säga. Jag blev så låg o det är jobbigt med allt som dyker upp hela tiden. Det borde räcka nu =(


När jag var hos läkaren i tisdags så förklarade han för mig att jag har fått kronisk eksemtylotiskt eksem. 

Ingen vet hur det kommer o Ingen vet hur man behandlar detta eksemet mer än dom puva-baden jag har fått. Ja jag har ju fått flera olika salvor oxo som jag smörjer med hela tiden.

 

Mina prover såg bra ut som jag tog för en vecka sen så jag är godkänd för medicinen neotigason.. Det är jätteviktigt att jag inte dricker eller blir gravid.. Att bli gravid är ju inget för mig men jag måste ändå testa mig varje månad o sen är det andra prover som oxo ska tas, jag har fått mina tiderdet är 1 gång i månaden, det är ett schema man går efter.. 

 

Läkaren var underbar så honom vill jag ha fler gånger om det blir att jag måste gå dit. Han sa att det finns inte mycket mer att göra om inte den här tabletten hjälper, det är den här o sen finns det visst en till men sen är det slut o då vet jag inte vad jag ska göra ?

 

Första veckan är det 1 tabl, andra veckan 2 tabl , tredje veckan 3 tabl o där hoppas han att det ska hjälpa, men det går att höja upp dom med några tabl till om det behövs.

Han sa oxo att mina fötter kan bli ännu sämre till en början o det är ju så med vissa mediciner så det är jag inte rädd för.

 

Det känns ganska  h o p p l ö s t,  jag vet inte hur jag ska orka all skit som jag får hela tiden ?

Sprickorna gör så förbenat ont, dom svider o värker som tusan. Ni kanske tycker att jag är löjlig men det går inte att beskriva hur ont det gör o den som aldrig har haft sprickor i fötterna kan ju inte förstå hur ont det gör.. Det är inte bara sprickorna som värker utan även hela foten, skelettet känns som det ska poppa ut ur kroppen på mig.

 

Det är ganska många biverkningar o jag hoppas inte att jag får nån av dom. Dom vanliga är bla, torr hur/slemhinnor o att man kan tappa hår.. Det var även att man inte får dricka alkohol o det gör jag inte men det kan vara gott att ta sig ett glas vin eller en öl ibland. Jag får inte vara i solen mm. Jag som älskar att sola så det är tur att sommaren är över nu. Men hur blir det till nästa sommar Om jag fortfarande äter dom ? Jag vill inte sitta inne, jag älskar att känna solens strålar på mig, jag älskar att få bli brun o jag mår mycket bättre i själen under våren o sommaren. Ja det får jag ta då. Jag hoppas först o främst att tabletten kommer att hjälpa mig o att jag slipper biverkningar. Jag är inne på dag 4 nu, igår var jag lite skakig o mådde allmänt tji.. Men det var säkert fibron.

 

Innan idag när jag var hos Rohde så blev jag så ledsen så jag började gråta pga allt som är hela tiden, jag tycker att det får vara nog nu. Jag vet inte hur mycket man klarar av ?

 

Men jag hade trots allt en bra dag igår, jag firade mamma som fyllde 70 år o sen kom sonen med barnen så dom äntligen fick sina presenter som jag köpte till dom i Spanien. Dom blev så glada så det värmde mitt hjärta. Jag älskar mina pojkar ♥

 

Önskar er en Trevlig Helg.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2018 16:00



Nu är sommaren över för den här gången o det är trist för nu dröjer det riktigt länge innan våren kommer hit. 


När man är ute mycket i solen så är det ju viktigt att smörja sig med en bra lotion. Jag brukar inte behöva smörja mig men det har jag fått göra sista tiden o särskilt nu sen jag var i Fuengirola... Man är i vatten o solen i många timmar o det krävs att man underhåller sin hud, det är ju faktiskt det största organet vi har o den måste vi vara rädda om..

 

Det finns jättemycket bra lotions inneSoftskindet är värt att ta en titt tycker jag. Det är alltid narurligt o ekologiskt, dom är emot djurförsök o det är tryggt att handla där.

 

Det är ju inte bara lotions som dom har utan smink, till herr o även barn. Dom har multioljor o serum, det finns allt du kan tänka dig. 

 

Nu när man som jag har kommit upp i åldern,, 52 år måste ju tänka på att vara snäll mot min kropp, jag försöker även dricka ganska mycket vatten men allt går inte att fixa till med vatten så därför är det så bra med såna här sidor där man kan beställa från ett stort sortiment.

 

Kika in så får ni se själva, det är mycket att titta på..

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards