Mitt Nya Liv

Alla inlägg under oktober 2018

Av Anneli Gustavsson - 12 oktober 2018 01:06


Nä jag vet banne mig inte hur jag bär mig åt ?? Jag hade planerat dom här sista dagarna hur jag skulle göra o vad jag skulle få gjort.

 

I dag har jag tvättat lite o handlat så det är klart. Jag har även städat av toan o tvättstället, i morgon ska jag städa resten. 

 

Jag trodde att jag hade en dag till på mig o på den dagen skulle jag raka benen mm men jag har INTE  den dagen............... 

 

Jag har tagit fel på dag........... Nu får jag göra allt i morgon för sen går det inte. 

 

Jag ska inte bara städa, jag ska kolla inne hos mamma så att det är fint där, vattna hennes o mina blommor o fixa resten..

 

Jag hade tänkt öppna en flaska vin o bara slappa men det funkar nog inte ?!... Nåja, jag får se hur jag gör.. 

 

Hur bär jag mig åt ??  Det är tur att VC ska höra av sig om mini demenstest i november.. Jag har inte fått någon tid än, men dom ska höra av sig.

 

Herregud, jag kan inte slappna av men jag ska försöka sova lite nu.

 

Mer i morgon om detta,,,,,,,,,, ja på natten kanske..

 

Hoppas att ni sover gott. Dröm Vackra Drömmar.

 

 

Puss I Pannan ♥


 

 

Av Anneli Gustavsson - 11 oktober 2018 14:46


7;30 kom Laki,, kanske för sista gången ?? 13;15 åkte han hem,, kanske för sista gången ? Ingen vet hur eller när han får ett nytt hem, men jag saknar honom redan så hur ska då inte hans familj känna ??

 

Har mycket att göra men ingen lust, vill inte ,, vill inte,, vill INTE.................

 

Ok, jag tvättar,, måste bli klart idag.. Har precis varit o handlat lite,, var oxo tvungen att fixa det idag,, men glömde att handla vissa saker........

 

Typiskt mig !!!

 

Har städat toan o tvättstället så nu är det bara resten av lgh kvar,, usch,, dubbelusch......

 

Kl 17 kommer Eva som jag ska hjälpa med en app som oxo måste göras nu..

 

Ska bädda rent i sängen lite senare, lägga in den rena tvätten..

 

I morgon är en ny dag o jag måste fixa lite till..

 

Lördagen ska jag duscha, raka benen, ja nu fick ni veta det =)


Kolla det sista.. Försöka ta det lite lugnt o inte låta värken ta över helt,, den är på god väg nu vill jag lova =(

 

Har så ont så jag svettas jättemycket så det ska bli skönt att ta en dusch ikväll o lägga mig i renbäddad säng som doftar underbart.

 

Satfläsk vad mycket det är nu...

 

Javisst ja, i morgon kommer Rohde hem till mig istället för att jag ska gå till henne. Hon har inte varit hos mig på ganska länge.

 

Ni får ha en underbar kväll, nu är det snart dags för tvättstugan igen.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 11 oktober 2018 01:26


Japp, tiden går fort som tusan.

 
I morgon ska jag ha Laki från 8;30 till 13. Sen ska jag tvätta, handla. Vid 17 tiden kommer Eva o jag ska hjälpa henne med en app i hennes mobil. Jag skulle egentligen städat i morgon men jag får ta det på fredag..
 
Jag har fullt upp sen under fredagen o lördagen, sen på söndag lugnar det ner sig betydligt.
 
Jag har fjärilar i magen, dom lever rövare o det är lite jobbigt men jag vet att det blir bättre.. Eller ?? Joo det kommer att bli bättre redan på söndagen det vet jag.
 
Jag grunnar hit o dit, hur jag ska gära, vad jag ska göra det o när jag ska göra det ??
Usch o dubbelusch, nu börjar det bli jobbigt. Ja det har det varit ett tag nu men det blir värre för var dag som går.
 
Nä nu ska jag ta o lugna ner mig, måste försöka sova lite.. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.
 
Puss I Pannan ♥
 

Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2018 01:00



Hon blev en nyhet världen över hösten 2016 – då som nybliven trebarnsmamma vid 62 års ålder.


Nu erkänner Lina Alvarez lögnen som gjorde att läkarna till slut hjälpte henne att bli mamma på nytt.

– Gynekologerna fick reda på sanningen via medierna, säger hon till den spanska dagstidningen La Voz de Galicia.

 

Lina Alvarez, från Lugo i nordvästra Spanien, födde sitt tredje barn under uppmärksammade former hösten 2016.

 

Då, 62 år gammal, gavs hon blott sex procents chans att bli gravid men födde sedermera en dotter via IVF-behandlingar eller så kallad provrörsbefruktning.

 

Födseln blev omskriven världen över, även i Expressen.

 

– Jag skulle inte kunna vara mer lycklig, sa hon till brittiska The Telegraph i samband med att hon lämnade sjukhuset.

Men 62-åringen fick utstå stor kritik. Kritikerna menade att hon var för gammal för att kunna ta hand om ett barn ordentligt på sikt.

Går snart i pension

Om ett par veckor har det gått två år sedan Lina Alvarez födde sin dotter.

Den nu 64-åriga trebarnsmamman, som själv arbetar som IVF-läkare på en inseminationsklinik till vardags, säger att hon trivs med tillvaron.

 

– Det har varit de två bästa åren i mitt liv, säger hon till den spanska dagstidningen La Voz de Galicia och beskriver dottern som ”en välsignelse”.

 

Nästa år går Lina Alvarez i pension, och hon kommer därmed att ha ännu mer tid att ta hand om sin dotter.

 

Erkänner sin lögn

Än i dag är Lina Alvarez ovanliga förlossning kontroversiell i hemlandet.

Tidningen La Voz de Galicia skriver att det visserligen inte finns någon övre åldersgräns för provrörsbefruktning för kvinnor men rekommenderad maxålder är 50 år.

 

Nu erkänner 64-åringen att hon ljög för läkarna för att få föda ytterligare ett barn.

I början var det ingen som ville genomföra provrörsbefruktningen, och därför lurade Lina Alvarez läkarna om att hon i själva verket var 12 år yngre – alltså bara 50 år gammal.

 

– Gynekologerna fick reda på sanningen via medierna men de kunde inte neka oss rätten att bli föräldrar, säger Lina Alvarez till tidningen La Voz de Galicia.

 

Lina Alvarez menar att hon till slut var tvungen att ljuga.

 

– Jag letade i tio år efter någon som kunde hjälpa mig att få fler barn men jag hittade inte någon förrän jag ljög om min ålder, säger hon till La Voz de Galicia.


 


Vill ta ifrån henne dottern

La Voz de Galicia skriver att flera kritiker menar att myndigheterna borde ta ifrån Lina Alvarez hennes dotter.

 

Uppgifterna om att hon ljugit om sin ålder har kastat än mer ved på brasan.

 

– Vissa människor säger fortfarande att de ska ta flickan ifrån mig, säger hon och påpekar att hennes dotter har ett väldigt bra och kärleksfullt liv, enligt tidningen.

Trots kritiken har Lina Alvarez samtidigt blivit en symbol och rådgivare för barnlösa kvinnor i hög ålder.

 

Hon blir dagligen kontaktad av andra kvinnor som ber om hjälp.

 

– Vi gamla mammor, eller vad de föraktfullt vill kalla oss, är pionjärer och vill sluta bli nyheter varje gång. Många kvinnor vill bli mammor men de nekas den rätten, säger Lina Alvarez till La Voz de Galicia.

 

 

Vad tycker ni om att man skaffar barn när man är 62 år ? Är det rätt mot barnet ? Detta barn kommer inte att ha sin mamma så länge, jag vet att vi alla kan trilla ner o dö på en sekund men den här mamman har redan åldern emot sig o det är inte rätt mot barnet.

 

Skulle ni skaffa barn i den åldern ? Jag hade inte gjort det, absolut inte. Jag tycker att det är fruktansvärt egoistiskt o hemskt.. Även att hon har massor med kärlek till sitt/sina barn så är det inte rätt.

 

Det är INTE rätt !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 9 oktober 2018 17:18


Ja jag vet inte vad jag ska göra mer än att försöka skriva till bloggadmin, men jag får inga svar på något av det jag har skickat.

 

Jag har sett att flera av er bloggare här har skrivit om att det strular för er oxo, att det inte går att länka bloggen till fb längre. Att det inte går att besöka olika bloggar.

 

Jag har oxo försökt att besöka mina bloggvänner här inne men det har inte lyckats alls utan det bara står o tuggar hela tiden.

 

Sist när jag försökte länka bloggen till fb fick jag upp detta;

 

 

 

Har även skickat detta till bloggadmin men inte fått något svar.. Jag har klickat både på fortsätt inte o fortsätt att logga in men jag får upp en ruta ,, samma ruta som jag har fått innan.

 

 

 

Ja dom är inte så noga med att bloggen ska funka ordentligt o det är riktigt tråkigt.

Så det är väl så här vi får ha det.. Eller vad tycker ni ?

 

Ta printar, skicka det till  bloggadmin o skriv att du har problem . Det står klart o tydligt att man ska kontakta dom OM man har problem.

 

 

 

Men,, förvänta dig inget svar !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 9 oktober 2018 01:25



Att säga adjö till sitt älskade husdjur är fruktansvärt jobbigt. Det spelar ingen roll om din familjemedlem levt ett långt och lyckligt liv.


Att behöva ta med sin älskling till veterinären för att göra slut på lidandet är något som många inte klarar av.

Jag minns själv när vi skulle avliva vår familjehund, det är bland det värsta jag någonsin behövt göra. Men jag fanns där vid hennes sida in i det sista.


Och jag försökte att vara stark för henne. För jag visste att hon skulle bli orolig om jag var det.


Efteråt brast det och jag grät i flera dygn, men jag visste ändå att hon var på en bättre plats. En plats där hon inte hade ont längre.


Men tyvärr så väljer inte alla djurägare att vara med in i det sista. De klarar inte av att se sitt husdjur somna in och låter veterinären ta hand om avslutet.


Nu har en veterinär som vill vara anonym valt att dela med sig av vad han tycker om det. Och det är verkligen hjärtskärande.


 


Så här skrev han:

”När du är djurägare är det oundvikligt, nästan alltid, kommer ditt djur att dö innan dig. Så om och när du behöver ta ditt djur till veterinären för ett humant, smärtfritt avslut vill jag att du ska veta en sak.

 

Du har varit mittpunkten för dem i HELA DERAS LIV!!!! De kanske bara har varit en liten del i ditt, men all familj de har är du. Det är ett värdelöst beslut varje gång, det finns inga undantag och det är fruktansvärt för oss människor att förlora dem. Men snälla jag ber er LÄMNA DEM INTE.

 

Låt dem inte dö i ett rum fullt av främlingar på en plats de inte tycker om.  Det ni måste veta som de flesta av er inte känner till är att DE LETAR EFTER DIG NÄR DU LÄMNAR DEM!!!!

 

De söker av varje ansikte i rummet i jakten på ett som de älskar. De förstår inte varför du har lämnad dem när de är sjuka, rädda, gamla eller döende i cancer och de behöver tröst.

 

Var inte en fegis för att du tycker at det är för jobbigt för DIG, tänk på vad de känner när du överger dem när de är som sårbarast och människor som jag är kvar för att försöka göra vårt bästa varje gång för att trösta dem, göra dem mindre rädda och försöka förklara varför du inte kunde stanna.

 

 

Från en trött veterinär med krossat hjärta.”

 

 

När man skaffar ett djur så ska man göra allt för den/dom. Man ska skämma bort dom, ta hand om dom på allra bästa sätt. När man får dom som valpar/ungar så är det upp till ägaren att lära dom allt.. Man ska alltid finnas vid deras sida o det gäller även när man måste ta det svåra beslutet att låta dom somna in...

 

När Teddy somnade in, när han fick den blåa sprutan som gjorde så att hjärtat skulle sluta slå började hans tårar att rinna o jag blev så ledsen o det gjorde så ont i mig. Han hade fått så mycket lugnande innan så han var inte medveten om vad som hände,, sa veterinären men det kändes ändå som att tårarna var för att vi skulle skiljas åt.. Den synen försvinner inte från min näthinna utan jag ser den så gott som dagligen, det var fruktansvärt att se.

 

Det kom som en chock när veterinären sa att han skulle få somna in, jag trodde att han skulle få lite medicin som vanligt så jag var inte alls beredd, men på nåt konstigt sätt var jag det nog lite ändå för när vi åkte in till stan så sa jag högt för mig själv " Idag är en bra dag att dö"  Varför jag sa så vet jag inte ? Men det blev Teddys sista dag.

 

Veterinären sa att jag kunde gå ut om jag tyckte att det var jobbigt men jag sa att jag aldrig nånsin skulle lämna honom ensam, att han skulle vara utan mig när han aldrig hade varit det innan hos veterinären. Han var jätterädd när han var där o jag kunde lugna honom genom att prata med honom o smeka honom. Han litade fullt på mig, så varför skulle jag svika honom hans sista tid tillsammans med mig ? Nej nej nej aldrig.

 

Veterinären lyssnade på hjärtat o sa att det inte slog mer då bröt jag ihop, jag ville inte att Teddy skulle höra mig,, att jag var ledsen för att göra honom orolig, men jag VET att han kände att jag var ledsen för han kunde läsa av mig som ingen annan.

 

Jag stannade kvar, jag klappade honom, sa förlåt att jag inte kunde göra mer för honom o sa att vi ska ses en dag o jag hoppas att du väntar på mig o tar emot mig med all den kärlek som jag alltid har fått.

 

Veterinären frågade om jag ville gå först o lämna honom i rummet men det ville jag inte. Jag ville att hon skulle ta med honom för att han inte skulle ligga där ensam. MEN jag ville att hon skulle lyssna på hans hjärta en gång till så att det inte slog o det gjorde hon, han hade somnat in för gott.

 

Lämna inte era djur, var med dom in i det sista. Jag förstår inte hur man kan göra nåt så hemskt som att man lämnar ut dom på det sättet ?

 

Jag saknar min Teddy varenda dag o jag vet att han känner av det, han finns hos mig o jag vet att vi kommer att träffas en dag igen..

 

Teddy, jag saknar dig. Jag älskar dig ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 7 oktober 2018 20:55



I lördags hade jag lillknas hos mig från ca halv 10 till förkvällen.

Jag vaknade med värsta migränen o kände att det skulle bli en helvetes dag.

 

Men den blev väldigt bra. Liam ville inte följa med ,, han ville vara ensam hemma o det har vi pratat om han o jag att han inte ska få dåligt samvete för det..

 

Jack hade med sig sin padda men den var inte laddad o det var inte min heller så han fick låna min gamla mobil för den funkar än i övergången till min nya. Vi låg i sängen o tog det lugnt så gott som hela dan. Jack var så duktig o tog hänsyn till mig.

 


Efter middagen fick han lite kex, han älskar dom kexen . Dom är jättegoda, jag tog ett par oxo.


 

Han vill ju självklart vara fin i håret så det fixade han till..


 

Hmmm, ligger det rätt nu ?


   

Ja men visst,, nu är han stilig mitt lilla kakmonster =)


 

Fammoo, tar du kort nu ?


 

O nu ?


Ta kort igen =)


 

Nu oxo när jag gör tummen upp =)


   

Visst är jag fin ♥


 

Det kan ju inte bli bättre än så här.

 

Idag har jag tagit det lugnt, jag har plockat lite inför något som ska hända snart. Jag börjar bli lite orolig i magen, men det är ju alltid så.

 

I morgon ska jag åka ner o klippa mig,, ja jag hoppas att det är luft i däcken på bilen annars får jag ta bussen ner o det vill jag ju inte. Jag har ju lite andra ärenden som jag måste fixa med i veckan, så då vet jag inte hur jag ska göra ?

 

Jag ska lägga mig o titta på tv;n. Vet inte om det är nåt bra än, men nån borde det ju finnas att se.. 

 

Hoppas att ni har haft en trevlig helg allesammans. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 7 oktober 2018 00:56


 

En kvinna är misstänkt för brott efter att ha använt sin mobil medan hon körde bil. 
Foto: Erik Nylander/TT


 En kvinna i 35-årsåldern använde sin mobil samtidigt som hon körde bil. Kvinnan stoppades av polisen men vägrade att godta böter. I stället blev det en polisanmälan.

 

Det var strax efter halv fem på onsdagseftermiddagen som polisen stannade en bil på Gröna gatan i Jönköping. Kvinnan som körde bilen använde sin telefon under färden, något som har varit förbjudet sedan den 1 februari i år.

Fenomenet har kallats för rattsurf och bara i år har det skett flera ändringar så att polisen ska kunna ta kraftigare tag mot problemet.


– Du ska ha uppmärksamheten på din körning och inte på din telefon, säger Monica Bergström, presstalesperson på polisen.


Men enligt nya regler från och med den 1 oktober kan polisen skriva ut en ordningsbot på plats. Kvinnan godtog dock inte boten och polisen upprättade en anmälan.


– Enligt de nya reglerna så ger man personen ett papper som den skriver under att den erkänner och så får den en bot på plats, säger Monica Bergström.

I det här fallet gjorde det däremot ingen skillnad och händelsen kommer att bli en rättsprocess där kvinnan är misstänkt för brott mot trafikförordningen.



Självklart ska hon ha böter för att hon inte är uppmärksam i trafiken.. Hon är inte bara en fara för sig själv utan hon utsätter andra för fara.. Låt bli mobilen när du kör bilen !!!

Hoppas att böterna svider i plånboken !!!

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards