Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 13 augusti 2018

Av Anneli Gustavsson - 13 augusti 2018 20:57


Idag har det varit en stor dag, en viktig dag att minnas.

Idag har jag firat Rohde som fyller 75 år..

 

Jag sa till henne att hon skulle stanna inne tills jag kom o hämtade henne för jag ville fixa till det lite på hennes dörr..

 

 

Jag hade tagit med mig tejp, en lapp där jag hade skrivit Grattis, men spritpennan slutade funka men det fick bli som det blev. Hade så svårt att blåsa upp ballongerna så jag började svettas o dunka i huvudet på mig, men jag fick till 4 tillslut..

 

När jag ringde på dörren så visade jag det inte utan jag gick in o hon fick en present av mig. Ja det var så att jag hade en fin väska hemma som jag bara har använt 1 gång o jag tänkte slänga den men sen vet jag att Rohde tycker om väskor. Den har hänt i min garderob i flera år så den var fin o hon blev glad för den så hon ville behålla den.

 

När vi gick ut i trapphuset såg hon ballongerna så hon blev glad, hon tycker att det var roligt att bli firad.

 

Hopp in i bilen o köra till stan för att gå på restaurant. Mamma hade hört talas om den här ,, Basilika så vi ville testa den o det var så vansinnigt gott så den rekommenderar jag. 


 

Dom hade även bord ute men vi satte oss där inne.


   

Super super gott, jag skulle gärna åka in nu igen o äta lite, dit ska jag igen o det är snart.


Jag älskar friterat,, särskilt tigerräkorna som dom har o sötsur sås, mumma. Men glasnudlarna var ingen höjdare men dom ska man kanske ha soppa =)


   

Restaurangen var så fin, akvariet var så rogivande o avslappnande musik.


 

Vi satt nära maten så att Rohde lättare skulle kunna ta mat..


   

Det fanns olika "avdelningar" där man kunde sitta, jättemysigt.


 

Där kan man sitta o ta en go drink.


 

Fin bar


 

Ja som ni ser är det ju jättefint.. Stället har bara haft öppet i ca 2½ månad.. Men allt funkade, det fanns mat hela tiden, personalen var underbar, trevliga o dom plockade undan så fort man hade ätit klart.


 

Fina vaser.


Lingondricka, cola cero o lite frukt ,, gott gott =)


   

Kanske skulle ta ett glas vin =)


 

Rohde njuter av friterad banan med mjukglass o strössel.


 

Allt var så gott, vi satt där i över 1½ timme o bara njöt.


 

Jag glömde ju ta den wokade maten, sen när jag kom på det så orkade jag inte. Men som sagt va så ska jag dit igen,,, snart.


Friskt o gott..


 

Det var påfyllt hela tiden, så det var inget som tog slut.


   

Massor med god mat.


 

Även sushin var god,, smaskigt.


 

Jag bara älskar dom här chipsen, mumma..


 

Rohde o jag gick på toan samtidigt,, det var ju lika bra de när det var två stolar hahaha..


Alla jobbade bra men den här tjejen sprang hela tiden även när hon själv hade lite rast o skulle äta så satt hon inte mer än några minuter förrns hon var uppe o sprang o fixade med nåt igen. Som sagt va,, alla var så trevliga...


       

Jag rekommenderar varmt den här restaurangen, ja det har ni ju förstått att jag gör. Dom sa att om man är ett litet större sällskap så kan man ringa in o boka bord så att dom kan fixa till platser, inget var omöjligt.

Dom får faktiskt 5 tummar upp av 5..... Full pott .....

 

När vi var på restaurangen ringer Lakis matte o frågar om jag kunde ha honom i morgon men jag skulle ju bada fötterna men jag hörde inte riktigt vad hon sa för det var så många som pratade så jag ringde upp henne igen. Vi kom fram till att jag kan ha honom så tar Rohde honom medans jag är o får puva-badet så det ordnade sig.


 

Efter maten åkte vi upp till Asecs, först gick vi till Albrekts Guld o där köpte jag något fint till mamma som ska fylla 70 år i november, men jag vet inte om jag ska ge henne den tidigare för dom ska stänga igen i okt i 1 år för dom ska bygga om o flytta till den nya delen. Ja jag får tänka på det några dagar.  Sen gick vi till Telenor o där sa dom att jag skulle avvakta med att byta min mobil till 2 okt då börjar jag om igen.. Efter det blev det apoteket o sen Ikea.. 


  

Javisst ja,, vi gick ju till Ur & Penn oxo o där finns det alltid något att köpa så det gjorde jag.


   

Efter Asecs åkte vi ner till Rusta o köpte gaspatroner så jag får mitt bubbelvatten, duschkräm, ajax, 4 handdukar, tofflor o en brödrost.. På Ikea köpte jag en fin ram som jag ska sätta i mammas o pappas bröllopskort, hoppas att det passar.


Jag kom hem vid ca halv 9 till en fin solnedgång, men den blev visst inte så fin på bilden =)


  Nu är jag helt slut i kroppen, nacken o resten av kroppen värker galet mycket. Men snart kan jag ta lite medicin.

 

Jag frågade Rohde innan om hon hade haft en bra dag o det hade hon. Hon var så nöjd o hon hade haft roligt. Hon var nöjd med både väskan o att hon blev bjuden på restaurangen o det gjorde mig glad.

Hon bjöd faktiskt mig på en mjukglass när vi var på Ikea ,, tänk vad gott det är med mjukglass..

 

 

Nu är hon hemma i tryggt förvar. Hoppas inte att hon har alltför ont o att hon kan sova inatt.

 

Min dag har vari toppen, den gör jag gärna om igen. Men nu är jag nöjd o belåten så nu ska jag ta kväll o snart lägga mig. Har ställt klockan så jag inte ligger o sover när dom lämnar Laki i morgon.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards