Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 2 augusti 2018

Av Anneli Gustavsson - 2 augusti 2018 18:00


 

En ranglig stackare som finns på Ryhov.

 

Idag var det dags för puva-bad nr 9 så nu går vi åt det andra hållet o räknar ner, jag har 15 ggr allt som allt. 

 

Så här ser det ut där jag är 2 gånger i veckan.

 

       

Jag sitter i den grå stolen när jag har fötter o händer i fotbad, sen får jag sitta i den blåa, då hissar dom upp mig o klipper bort lite hud o smörjer fötterna, det är så skönt.

 

 

Här är "mitt" lilla solarie för händer o fötter.

 

   

Jag har hylla nr 2 där jag har mina solglasögon.


 

Emma som var min sköterska idag frågade om jag känner av mina behandlingar o jag sa nu att jag hade känt att det stack lite i fötterna o att jag kände av lite värme men inget som gör ont eller stör.. Hon tittade på mina fötter innan behandlingen idag o sa att dom ser fina ut o att huden börjar bli mjuk igen, att den var "tunnare" så hon tog beslutet att inte öka på tiden eller styrkan i solariet för händerna o fötterna så jag fick sitta samma tid som i tisdags.

 

Jag vill ju gärna fila mina fötter men det gör jag inte, jag tog lite på den mindre raspiga sidan men slutade nästan direkt. Hon förklarade för mig att jag har en inflammation inne i fötterna så det måste läka ut.. Sen förklarade hon oxo att jag måste vara försiktig så jag inte gör nåt som blir "för mycket" påfrestningar för fötterna. Huden inne i fötterna måste läka så att även ytterhöljet "hänger med". Jag måste få tillbaka en mjukare fot som blir van för påfrestningar. Jag kan inte förklara som hon gjorde men det lät jättebra o jag nöjde mig med det svaret =)

 

Idag när jag pratade med Emma så säger hon att hon ska sluta på hudmott o börja jobba på en VC istället så jag önskade henne lycka till. Hon är en underbar människa, förstående o för mig att känna att det faktiskt finns hopp för fötterna. Jag hoppas att hon kommer att trivas på sitt nya jobb.. 

 

Det är inte bara Emma som är underbar, för det finns fler sköterskor som är fantastiska. Jag var så nervös dom första gångerna när jag gick dit dels för att jag hade så ont i fötterna o sen för att jag inte visste hur det skulle gå till.

 

Idag njuter jag som sagt va när dom håller på med mina fötter men det tog ett tag innan jag kunde göra det. 

 

Åkte hem o kom hem till en varm lgh så jag öppnade lite fönster men det blir ju inget korsdrag eftersom jag har alla fönster åt samma håll, men lite luft får jag ju in ändå.

 

 

Klockan är 18 o det är fortfarande varmt o skönt ute. Tyvärr får jag ju inte vara i solen nu på ett dygn efter min behandling så jag hoppas att det blir fint väder i helgen, ja soligt =)

 

Ni får ha en bra kväll där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 2 augusti 2018 16:44


Eftersom jag har haft en insamling till Barncancerfonden ett tag nu o fått in ganska mycket pengar så blev jag lite orolig över hur det har gått till OM dom har fått pengarna som jag o andra har samlat in... Kvinnan som jag pratade med var jättetrevlig o hon sa att detta gällde Föreningsstödet för insamling av företag o inte från privatpersoner..

 

Det är för jävligt att folk stjäl på det sättet man göra bara inte så. Pengarna ska gå till att utrota cancern o inte till någon girig idiot.. Hoppas han den eller det får vad den eller dom förtjänar o att cancerfonden får tillbaka alla pengar.

 

Jag lägger ut pressmeddelandet som Barncancerfonden har på sin hemsida så ni kan läsa det.

 

 

Det har kommit till Barncancerfondens kännedom att underleverantören Föreningsstödet har försummat att föra över 11 miljoner kronor av insamlade medel. Barncancerfonden har sagt upp avtalet med omedelbar verkan.

Föreningsstödet fick den 13 juli en betalningsanmodan att inom en vecka inbetala utestående skuld. Detta har inte skett och Barncancerfonden har nu valt att polisanmäla Föreningsstödet, via Hamilton Advokatbyrå. Föreningsstödet är nu även försatt i konkurs på egen begäran. En konkursförvaltare tar därmed över ärendet och utreder det vidare. 

 

– Vi ser mycket allvarligt på det inträffade. Tillsammans med våra revisorer, advokatbyrå och berörda myndigheter gör vi nu allt vi kan för att pengarna ska komma tillrätta. Både Barncancerfonden, företag som skänkt pengar till barncancerforskningen och ytterst barn med cancer drabbas om pengar inte når fram, säger Isabelle Ducellier, generalsekreterare på Barncancerfonden. 

 

Den granskning av Föreningsstödets ekonomiska redovisning som ligger till grund för polisanmälan har gjorts av PwC på uppdrag av Barncancerfonden. 

 

Föreningsstödet i Sverige AB är ett företag i Göteborg som på Barncancerfondens uppdrag har erbjudit företagspaket. Barncancerfonden kommer nu att ta fram en annan lösning för att erbjuda de företag, som via Föreningsstödet har gett pengar, att även fortsättningsvis stödja barncancerforskningen.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

Jag vill även passa på att TACKA för era bidrag, ni har varit så generösa. NI är Guld värda ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 2 augusti 2018 13:55


 


Är det fler som har problem med att koppla bloggen till sin fb-sida ? Jag får inte upp några svar från fb som jag kan godkänna o det är precis som det var sist.

Har skrivit till admin men har inte fått något svar här heller.


Har inte fått något på det andra som jag skrev om dom kunde göra så den som har skrivit en kommentar får en avisering om dom får svar på den kommentaren.

 

 

 

Så här står det att man ska koppla den men det funkar inte som ni ser på bilden ovan.

 



Av Anneli Gustavsson - 2 augusti 2018 01:02


Efter flera timmars fjäskande för mammas katt Bailys fick jag äntligen in honom.. Han älskar att "jävlas" med mig. Han kommer o vill bli kliad, lägger sig ner o åmar sig. Men när jag kommer o böjer mig ner så sticker han som en avlöning...........  Den här gången "vann" jag =)

 

I morgon ska jag ringa till hudmottagningen för att höra om apparaten, solariet fungerar för det strulade sist jag var där. Om den inte funkar är det bara onödigt för mig att åka dit bara för att sätta fötterna i blöt.. Jag har ju trots allt alla mina tider uppsatta,, 15 ggr fick jag. Men om det skulle behövas fler behandlingar så får jag ju det.. Dom har sagt att jag kan "bränna" fötterna men att det inte är nån fara.. Jag har fått lite stickningar i dom o det känns varmare men det är som det ska vara. Badet o solariet gör ju så att inflammationen i fötterna ska försvinna. Jag har inte fattat innan att jag har haft inflammation i dom oxo,, men varför inte ? Jag får ju allt annat =)

 

 

 

Idag har jag tvättat o det var så varmt.. Men nu är mina kläder rena, sängen är renbäddad o jag är duschad,, det är så skönt att få lägga sig i en renbäddad säng, ja då måste man ha duschat/badat innan. Love It. Jag bäddar bara med ett täcke, jag behöver inte båda, jag har inte ens detta täcket på mig,, jag vill bara ha nåt mellan benen,, ja mellan knäna =)

Jag har så ont av min fibro, nacken o axlarna + höger arm är ganska jobbiga, ja även ryggslutet.. Skallevärken är väl sådär, det går.. 

 

Mina fötter,, ja jag vågar knappt säga nåt positivt för då spricker dom väl upp.. Jag har inte haft plåster på fötterna sen förra torsdagen,, nej jag tog bort dom på lördagen när jag duschade, sen dess har det funkat utan. "peppar peppar ta i trä"... Jag är så otroligt glad att fötterna har blivit bättre av behandlingarna. I torsdags sa jag till sköterskan att det var underbart när hon höll på med fötterna, jag hade inte ont.. Dom har ju knappt fått ta på dom, så jag har fått bita ihop o gilla läget. Nu njuter jag när dom smöjer in dom på mig. Håll tummarna att det inte går åt pipsvängen nu utan att det blir lite bättre o att det håller sig så.

 

 

Vi får lite nytt så vi kan sortera vårt skräp, jag tror att det ska bli ännu mer. Den som är i mitten är den vi har haft innan så det är den vänstra o högra som är nya, får se sen vad vi får mer.. Det står nåt på parkeringen så det blir väl dom som ska hit.?!.

 

 

När jag var in till mamma innan låg Bailys o sov i sin stol, han har flera ställen som han ligger gott på.. Ett av ställena är handfatet inne på toan, mamma lägger dit ett badlakan o där ligger han skönt, eller så vill han ligga i mammas ena garderob.. Han vet vad han vill ..

 

Nu ska jag försöka somna, det är +30 inne i sovrummet så det är inte så skönt trots att jag har fläkten igång.

Jag har den bara på 2;an,, sätter jag den på 3;an låter den så här; 

 


 

När barnen sov hos mig så trodde dom att det var en klocka som tickade så... Jag får väl öka hastigheten om det blir för varmt.

 

Hoppas att ni sover gott nu. Var rädda om er o varandra.

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards