Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 13 juli 2018

Av Anneli Gustavsson - 13 juli 2018 20:56


Natten har varit ganska snurrig. Jag har ju mina rutiner när jag lägger mig o när jag ska sova. Jag har min vattenflaska står jämte mig på sängbordet o mina dosor ligger på sängen brevid mig. Förr så ställde jag tv;n på timer när den skulle stängas av men nu har jag lärt mig att somna utan att tv;n är på. När jag stänger av den så lägger jag dosorna jämte mig i sängen o där ligger dom hela natten. 

 

Jag vet att jag har vaknat flera gånger i natt, dels för att gå på toan men det kommer jag knappt ihåg så jag är glad att jag inte somnade o trillade av toastolen som jag har gjort flera gånger.. Sen har jag fipplat med tv;dosorna, varför vet jag inte, jag kommer inte ihåg det så mycket heller. Men dom låg i alla fall på sängbordet o min vattenflaska stod på golvet o där har jag aldrig ställt den + att tv;n var på.

 

Upp o ta treo för jag hade sån skallevärk igen, jag vet inte hur länge den har hållit i sig nu ?

Det är så jobbigt för det tar på krafterna. Det är nåt som inte stämmer med mig o min värk, minnet mm.

 

Hur som helst så har jag varit på puva-bad nr 3 idag o det gick bra. Jag fick plåster på några av mina sprickor o sen lindade hon in fötterna..

 

 

 

Jag tycker att fötterna är svullna på mig, det brukar dom inte vara. Jag har ont i fötterna, i hela fötterna o i sprickorna. Hoppas att det ska bli bättre med mina puva-bad.

 

Åkte ner till Biltema o köpte dubbelhäftande tejp till mig o mamma,  hoppas att det håller mina krokar som jag har mina halsband hängandes på.. Det andra som jag köpte var värdelöst så det funkade inte.

 

Hem till Ica o handla lite, charken var stängd pga sjukdom, typiskt jag som ville ha min texmex skinka.


 

Jag hade lite mat kvar som jag värmde på på spisen, men jag kände hur det började lukta, en stickande rök så jag tittade då hade jag lagt mina bomullshandskar på ena plattan ,, jag såg att dom låg där o det var inte den plattan jag skulle använda utan den andra, men jag råkade sätta på FEL platta så det började brinna i handskarna,, snabbt skölja dom under kranen.. Det luktade starkt ett bra tag efteråt, men jag förhindrade en "storbrand" =)  Jag vet inte hur jag bär mig åt..

 

Nu i kväll har jag varit hos Rohde en stund o sen hem o duscha. Jag fick plocka bort mina plåster på fötterna för dom hade nästan lossnat helt, det är bara skitgrejer som inte fäster.

 

Nu ska jag lägga mig o titta på filmen som är på trean, det var visst nån annan oxo på en annan kanal så jag får se vilken det blir.

 

I morgon blir det lite "kuvligt" igen,, mer om det då =)

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra.

 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 13 juli 2018 17:15


I går hade jag en fantastik dag. Ja ok, den började inte så bra men mitten av dagen var jättebra..

 

 

Lilla Tilda ska ju åka till USA o jobba som au pair i 1 år så mamma bjöd oss alla på Piren. Vi var 15 stycken, 3 av dom var barn..

 

 

Självklart mina små huliganer ♥

 

Jackieboy ♥

 

   

Vi åt gott o hade det trevligt, maten var god o jag beställde panerad rödspätta, jag fick inte ett endaste  ben så jag var supernöjd =) Jag får alltid ben i fisken även om det Inte ska vara ben..

 

Det är alltid roligt att träffa Sanna, hon bor ju i Stockholm nu.

 

     

Går bort till den näst längsta soffan ,, har jag för mig =)

 

 

Min kära svåger ..

 

 

Nyfiken =)

 

 

Alla är med på bilden förutom jag o Inger.

 

 

Undra hur det ser ut på andra sidan =)

 

   

Markus o Sanna = Kärlek ♥

 

   

Min älskade systerson Linus o Adam.

 

     

Paddel paddel =)

 

   

En glass kanske =)

 

     

Vad fin Liam är ♥

 

   

Tuffingen Jack ♥

 

 

Mamma tar kort på folket o den lååånga soffan =)

 

Liam filosoferar ♥

 

   

Alla är mätta o belåtna. Barnen, sonen o svärdottern Nina ♥

 

 

Min goa svärdotter ♥

 

 

Lilla mamma ♥

 

 

Resten av gänget =)

 

 

Hahaha ja Jack är galen =)

 

     

Choklad till efterrätt =)

 

   

När vi hade ätit så åkte vi till Plantagen. Dom blåa orkidéerna är jättefina, men när den har tappat sina blommor o dom blommar om igen så är dom inte blåa längre, så det är dyrt att betala för den blå färgen.

 

 

Stannade till på Rusta o handlade lite. Barnen ska få godiset o jag tar resten.

 

Jag köpte även 2 paket Belgiska jordgubbar, dom var goda men vissa smakade bara vatten, annars brukar dom Belgiska vara goda.

 

   

Jag köpte en ny matta för 10 kr, men jag blev inte så nöjd med den men den får stanna kvar ett tag i alla fall =)

 

Ja gårdagen började inte bra, mitten var super o sista delen av dagen blev inte rolig.. Jag hade sån värk i hela kroppen, även fötterna värkte.

 

 Tack  ä l s k a d e  mamma för att du bjöd oss  a l l a  på mat

 

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 juli 2018 13:45



Kära vänner, det är dags att påminna om min insamling till Barncancerfonden. Det är snart dags för pension o sen efter det kommer lönen för dom som får det.
 
 Skänk gärna en slant, det betyder så mycket
 
 Dela gärna min insamling så den sprids
 
Ni hittar insamlingen HÄR,, eller på höger sida på min blogg.
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 

Av Anneli Gustavsson - 13 juli 2018 13:27


Många oroar sig varje gång kalendern visar att det är fredagen den trettonde. Här är allt du behöver veta om den fruktade otursdagen.

 

Det är återigen fredag den trettonde. Den där otursdagen som alla är livrädda för. Men låt oss reda ut lite saker så kanske du kan lugna ner dig en smula. Eller inte....

 

 

Bild: W.J.Pilsak/Wikimedia

 

Känns det som att allt bara går skit? 

 

Varför är det en otursdag?

 

Givetvis tros det finnas en historisk anledning till att just fredagen den trettonde anses vara en dag där oturen härjar fritt. Men sanningen är att det egentligen handlar om två skilda saker: siffran 13 och dagen fredag. 

 

Talet 13 kan kopplas till bibeln eftersom lärjungarna som satt runt Jesus vid sista måltiden var vadå? Jo, tretton stycken. Och den som satt som nummer tretton var givetvis Judas som förrådde Jesus. Det slutar inte där. 

 

 

Wikimedia

 


Även inom nordisk mytologi finns en berättelse om guden Loke som var den 13:e gästen och lurade en annan asagud – nämligen Höder – att skjuta sin bror. Siffran har följt med oss i tron att den bär på otur.

 

Exempelvis finns det aldrig en trettonde våning på hotell.

 

När det kommer till varför dagen fredag har dålig rykte återvänder vi till bibeln och dagen då Jesus blev korsfäst. Spoiler = det var på långfredagen. 

 

Sen finns det fler teorier som kan kopplas till gamla folksagor så exakt varför vet vi inte. Det vi vet är att dagen anses föra med sig otur. 

 

Men varför kopplas de två sakerna ihop?

 

Troligtvis så skedde det så sent som på 1970-talet när Thomas L Lawson skrev boken "Friday, the Thirteenth".

Och sen kom ju filmserien med Jason som bar datumets namn med start år 1980 och där etsade sig fenomenet fast i allas hjärnor.

 

 

Paramount

 

 

Men går folk verkligen på det här?

 

Även om man säger att "det bara är skrock" så finns det faktiskt forskningsunderlag på att människor undviker att ta stora beslut på fredagen den trettonde.

 

Enligt National Geographic är det extremt ovanligt att köpa hus, att resa eller att investera i aktier på den dömda dagen.

 

Enligt historikern och samhällsvetaren Donald Dossey så förlorar handeln mellan 800 och 900 miljoner dollar varje gång datumet står i kalendern. 

En annan forskare, Jane Risen vid University of Chicago Booth School of Business, kom fram till att även folk som anser sig vidskepliga också påverkas av "otur".

 

Om man då sagt att "man absolut inte kommer hamna i en bilolycka" känner man att man måste skaka av sig den obehagliga känslan. Exempelvis försöker man då "göra sig av med oturen" genom ritualer som att knacka i bord eller spotta tre gånger.

 


Läskiga saker har faktiskt hänt

 


Kanske var det bara omständigheter men det har hänt riktigt obehagliga saker på just det här ökända otursdatumet. För att räkna upp några saker så började kryssningsfartyget Costa Concordia sjunka på datumet 2012 där över 30 personer omkom. 

 

 

Cezary Piwowarski/Wikimedia



1989 skedde den näst största börskraschen genom tiderna, 1952 försvann ett svenskt militärplan som visade sig ha skjutits ner av Sovjetunionen och 1996 sköts Tupac Shakur till döds av ett förbikörande gäng i en bil. 

 

Samtidigt för det med sig något positivt

 

Även om folk av rädsla undviker att leva fullt ut så för det faktiskt med sig något positivt.

 

2008 koett statistikcenter i Nederländerna i en studie fram till att det sker färre trafikolyckor och färre brandolyckor på det här datumet.

 

Sker det ändå fler olyckor i Sverige?

 

Enligt svenska Myndigheten för samhällsskydd och beredskap sker inte fler olyckor i Sverige på fredagen den trettonde. Värst av alla datum i kombination med en fredag är faktiskt den sjätte. Överlag sker också fler olyckor på helger än på vardagar.

 

Så antagligen är faktumet att det är en otursdag väldigt överdrivet. Men samtidigt kanske det är bra att ta det lite chill?

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards