Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 12 juli 2018

Den förrymda fången fortfarande på fri fot – det här vet vi.

Av Anneli Gustavsson - 12 juli 2018 20:52


https://nyheter24.se/nyheter/911100-den-forrymda-fangen-fortfarande-pa-fri-fot-det-har-vet-vi  


Tidigare idag fick polisen larm om att en person rymt från kriminalvårdens transport utanför Laxå. Mannen är enligt SVT dömd för knivmord. Polisen har kallat in helikopter i sökandet efter mannen, men än är han inte hittad.

 

 

Kriminalvårdstransporten ska enligt polis ha varit på väg från en rättspsykiatrisk klinik i Göteborg till häktet Salberga i Sala. 

När de stannade nära Laxå strax efter klockan 11.30 på torsdagen för att rasta, ska morddömda 25-åringen Kristofers Kastellanoss ha sprungit iväg från transporten och ut i skogen. Ingen personal lyckades komma ifatt honom.

 

 

Kristofers Kastellanoss dömdes i april till 14 års fängelse för mord. Bildkälla: Polisen

 

– Kriminalvården larmade oss och berättade vad som hade hänt. Vi satte igång att leta direkt med de resurser vi har, helikopter och så, säger Jörgen Westlinpresstalesperson från polisen till Nyheter24.

Mannen kan uppträda desperat.

 

Vid 16-tiden idag hade polisen ännu inte lokaliserat mannen trots de stora resurserna med helikopter och hundpatruller. Polisen uppger inte om mannen är betraktad farlig för allmänheten men enligt Christina Hallin, presstalesperson för polisen, kan mannen uppträda desperat, skriver SVT.

 

– Han ska inte ha betett sig aggressivt i samband med rymningen, säger Hallin till SVT.

Men Ketty Axelsson, 65, som bor i närheten berättar för Aftonbladet hur mannen sprang förbi hennes hus.

 

– De berättade att han knuffade omkull kriminalvårdaren innan han sprang iväg, säger Ketty.

Ännu inte hittad.

 

Ännu inte hittad

 

Vid 19.00 tiden på torsdagen ska mannen fortfarande inte vara hittad.

– Vi har sökt hela dagen i området kring han försvann, men har inte haft någon lycka än så länge, säger Westlin till Nyheter24. 

 

Speciell utredning inledd

 

– Vi ser mycket allvarligt på det inträffade. Vi har omedelbart inlett en incidentutredning, säger Claes Nöjd från Kriminalvården till SVT.

 

Claes fortsätter:

– Vi gjorde en säkerhetsbedömning av klienten och utifrån den planerade och bemannade vi transporten. Att stanna transport utanför skyddat område görs endast i nödfall. Varför det skedde den här gången får utredningen visa.

 

Dömd mördare på fri fot

 

Den förrymda mannen är i 25-års åldern, ska vara handfängslad, vara iklädd Kriminalvårdens kläder och vara barfota, uppger polisen. Han ska nyligen ha blivit dömd till 14 års fängelse av tingsrätten för knivmord, enligt SVT. 

 

Under dagen har anhöriga till offer informerats.

 

– Detta borde inte vara möjligt, säger Evin Cetin, som företräder offrets anhöriga.

Mannen dömdes tidigare i år i april till 14 års fängelse för mord. Domen är överklagad till Svea hovrätt. Han är under tiden häktad och var i det sambandet med på fångtransporten. Anhöriga till offret ser allvarligt på händelsen och undrar hur det här har kunnat hända.

 

– Det är synnerligen allvarligt att en fånge som är dömd för mord i tingsrätten ens haft möjligheten att kunna rymma. Detta borde inte vara möjligt. Vi följer utvecklingen noggrant och inväntar utredningen avseende hur rymningen har kunnat äga rum, säger Cetin till SVT.

 


Aftonbladet skriver att polisen varnar personer i området för att mannen är farlig och man vill undvika en gisslansituation. Enligt polisen kan han uppträda aggressivt och hotfullt.



Kisspaus

 


Nya uppgifter till Aftonbladet menar att transporten stannade för att den 25-åriga mannen behövde kissa, och då rymde han.



Artikeln uppdateras

 

 

 

 

 

 
 
wiper

wiper

13 juli 2018 08:45

Hur i hela fridens namn lyckas dom fly när det skall vara en sån säkerhet med allt låst och bevakning?. Helt otroligt. Dom borde skämmas som inte haft tillräcklig koll på en sån farlig person.

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

13 juli 2018 14:39

Ja det är ju lite pinsamt o klantigt. Hoppas inte att det händer något så att dom får tag i honom snart.

Ha en fin kväll, kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards