Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 3 juli 2018

Av Anneli Gustavsson - 3 juli 2018 15:19


Jag har varit så nervös o spänd inför detta med badet eftersom jag har så stora sprickor o det svider o krampar så fort jag smörjer, bada dom, går på dom mm. Så jag har faktiskt varit lite rädd för att det ska svida o börja krampa då känns de som jag bara vill gå o gömma mig. 

 

När jag kom dit så gick jag till första informationsdisken men där skulle jag inte vara, då hade jag väntat 10 min på min tur. Jag skulle allra längst bort o där var dom upptagna med att hjälpa en dam som skulle till apoteket, hon kunde knappt gå o jag kände att dom kunde ringt efter röda korset som finns där för att hjälpa till, självklart skulle ju tanten ha hjälp, men då försvann dom o jag fick vänta ytterligare innan jag fick komma in o jag tyckte att dom var lite snorkiga först men jag ändrade uppfattning när jag började prata med den ena som fixade  badet åt mig. Hon förklarade lite o jag frågade lite men jag kommer väl inte ihåg så mycket av det hon sa,, typiskt mig.

 

Jag fick sitta i Psoralenbad i 15 min,, men äggklockan hade hakat upp sig så jag satt en liten stund längre. Badet gör att huden blir mer mottaglig för solljus ,, man blir mer ljuskänslig. Den känsligheten kvarstår i ett dygn o under den tiden ska jag inte vara i ljus o sola så huden ska skyddas mot solljus..  Men efter det badet så fick jag sitta i långvågigt UV-ljus, det var inte många sekunder, men det blir längre o längre för varje gång jag badar.. 

 

Jag ska bada 2-3 ggr/veckan,, 15 ggr så det blir ett jädrans påhäng, inte roligt alls men jag hoppas att det ska bli bra nu.. 

 

Jag hade med mig strumpor för hon smorde in mina fötter tjockt med mjukgörande essex, den var så mjuk o skön så jag ska se hur den känns nu, då ska dom få skriva ut den till mig..

 

Jag fick ett par bomullshandskar som jag fick ta på mig när jag gick till bilen. Jag får alltså inte utsätta händerna o fötterna för solen nu när dom är så känsliga, då kan jag bränna dom..

 

Det såg för jäkligt ut när jag gick till bilen med mina strumpor, men jag ville inte ta någon av mina nyaste o förstöra dom...

 

Ja ni ser nu att det ser hemskt ut hahahaha

 

 

Handskarna brydde jag mig inte om =)

 

 

Så nu ska jag använda den här salvan på nätterna. Jag ska smörja in ett tjock lager o sen ha fötterna i plastpåsar o strumpor.. Den här salvan har jag ju använt innan oxo så den känner jag till. Den gör så att huden flagar av,, tappar dö hud, det är skitäckligt

 

 

   

Jag kan sitta i vanligt fotbad men jag ska inte använda såpa som nästan alla säger, jag ska bara ha ljummet vatten med barnolja i så det lär gå massor med olja.. Efter badet ska jag massera fötterna lite för att få bort huden ... Sen ska jag smörja med barnolja för att lite senare smörja med fenuril eller cano derm,, men båda svider men det är jag van vid.

 

Jag får fila ytterst lite.. Tänk vad det har ändrat sig från att jag ska fila fötterna så det nästan blöder till att fila lite mindre till att nästan inte fila alls, bara pyttelite ..

 

Men jag har ju såna där duschhandskar som man kan "riva" till det lite med..

 

Ja,, det sved i alla fall inte när jag badade tack o lov. Ni tycker säkert att jag låter fjantig men om ni bara visste hur ont det gör   

 

Jag är glad att jag är i gång med detta, jag hoppas verkligen att det kan bli så bra så att jag kan börja promenera lite,, kanske ? Ja huvudsaken är att jag kan gå normalt så får jag se hur det blir.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 3 juli 2018 02:42


 

Idag fyller världens bästa Jackieboy 6 år.. Nu ska han börja Nollan efter sommarlovet. Tiden går alldeles för fort, jag hänger inte med längre.

 

Hoppas att du får en roligt födelsedag med många paketer.. 

Jag firar dig när du har kommit hem från din semester.

 

♥ Jag älskar dig till månen o tillbaka ♥



     

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards