Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 7 juni 2018

Av Anneli Gustavsson - 7 juni 2018 21:57


Ja då har torsdagen gått igen o snart är det helg. Tiden går så rasande fort så jag hinner inte med.


 

Laki har varit hos mig idag, han är så mysig den lille skiten. Han låg o lyssnade på mamma innan när hon var på sin altan =)


Moln är vackra men jag vill inte ha dom =)

 

När Laki hade åkt hem, kom min svåger o hämtade mig med mammas bil för han hade tvättatd en, sen körde jag hem honom o sen åkte jag ner till Ica o handlade lite. Jag blev så sugen på Bergets räksallad så jag åkte hem med det jag hade handlat o åkte upp till Berget. Innan jag gick in o beställde så gick jag ner till staketet o det pirrade ta mig tusan i hela kroppen. Jag är så höjdrädd så jag får nästan lust att slänga mig ut o det kan ju inte stämma men det är gräsligt. Men jag tog givetvis lite bilder så att ni kan få se utsikten.


   

Här hälsas man välkommen med Svenska flaggor, det är så trevligt.


   

Jag såg först inte att staketet var trasigt så när jag skulle hålla i dag fick jag det nästan i handen så jag blev helt kall i kroppen av rädsla.. Det är LIVSFARLIGT att ha det så. Undra  hur länge det har varit trasigt ? Vart ska man vända sig om såna här saker ? Det var inte lönt att prata med dom som jobbade där för det var unga tjejer så jag antog att dom kanske inte visste något.


 

Visst är det vackert ♥


Helt fantastiskt ♥


   

Love It ♥ Jag vågade mig ända ut hit =)


 

Dom har en "balkong" där som hänger från huset o jag har aldrig varit där ute, men jag kände att jag ville ta ett kort därifrån så jag skakade iväg o tog 2 steg ut så det blev mest bord o staket som fångades på bild =) MEN jag gick ut =)


 

Jag blev så glad när jag så lilla Emma kom med sin lilla familj. Jag har inte sett henne på länge, inte mer än på nätet så det var roligt att träffa henne o se att hon mår bra.


 

Söta familjen.. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad dom heter, men hans son var så gullig ♥


 

Jag fick en ny kompis =)


Det var så gott med en räksallad o dressing, men jag fick banne mig inget bröd som det stod att det skulle vara med. Jag fick bröd av Rohde när jag var o hälsade på hos henne innan.


   

Dom hade "Svenska" rosor på Ica,, jag vill ta ett kort o ge er en bukett =)

 

Ja, jag har haft Laki, haft ont i skallen hela dan,, jag har handlat o sen har jag varit hos Rohde ett par timmar o kollat så hon sköter sig. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 


  Lilla Busen =)

 

Av Anneli Gustavsson - 7 juni 2018 20:31


Det är flera som har skänkt pengar till min insamling till Barncancerfonden o det är jag så tacksam för. Jag har själv skänkt i den mån jag kan. Jag kommer att fortsätta med min insamling även att det står att vi har nått målet. Pengarna som sätts in får dom veckovis.



För att sätta in pengar gör ni så här. Klicka på knappen - Donera, sen får ni upp nästa ruta.




     

Här kan ni välja både det som är förvalt eller den tomma rutan som ni själva bestämmer vilket belopp ni vill skänka.

 

Sen går ni vidare med Mastercard.

 

Ännu en gång så är jag tacksam för att ni är så generösa. Tusen Tack ♥

 


Min Insamling Till Barncancerfonden  ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 7 juni 2018 15:42


 

 En större polisinsats pågår i Taberg. Polisen har anhållit två personer misstänkta för stöld, men är i övrigt förtegna om insatsen. 
– Vi är inne i ett mycket känsligt läge, säger presstalesperson Thomas Agnevik.

 

Polisinsatsen inleddes på onsdagseftermiddagen på en adress i Taberg och ska enligt polisen fortgå under torsdagen. Polis patrullerar med automatvapen. I övrigt är polisen i nuläget ytterst förtegna om omständigheterna.

 

– Vi är inne i ett mycket känsligt läge och därför kan jag inte säga mer just nu, säger Thomas Agnevik, presstalesperson vid polisen i region Öst på torsdagsmorgonen.

 

Ingen person ska ha kommit till skada.

En boende i Taberg uppger för JP att polisen slagit till mot ett företag och en privatperson på orten. Enligt samma person har polisen slagit till på samma adress tidigare under året.

Enligt en källa inom polisen som JP har pratat med kan det röra sig om ett vapentillslag.

 

– Jag har i nuläget ingen kommentar till det, säger Thomas Agnevik.

 

Polisen genomsökte området samt den avspärrade fastigheten med hundar på förmiddagen.

 

Hur stor är polisinsatsen?

 

– Det vill jag inte gå in på, säger Thomas Agnevik.

 

Vid 11.00-tiden på torsdagen meddelade polisen att två personer har anhållits misstänkta för stöld.

 

Även efter beskedet om att två personer anhållits fortsatte polisens insats på det avspärrade området. JP-fotografen Janne Wrangberths bilder visar bland annat att polisen noggrant undersöker containrar och andra utrymmen för att säkra bevis.

 

Strax efter lunch slog polisen till mot en ny byggnad som enligt reporter på plats ligger 200 meter ifrån den tidigare byggnaden. En polis med balaklava, även kallat rånarluva, bad tidningens fotograf att lämna platsen.

 

 

– Det är någonting som är känsligt med det här. Vi håller oss på avstånd nu, säger tidningens reporter Janne Johansson.

 

Finns det fler personer som misstänks för brott?

 

– Det kan jag tyvärr inte svara på, säger Björn Öberg, presstalesperson vid region Öst på torsdagseftermiddagen.

 

Varför fortsätter den stora polisinsatsen efter de gripanden som gjorts?

 

– Jag förstår att det är frustrerande för allmänheten att vi syns i samhället i den här omfattningen och vi inte riktigt kan förklara det. Men vi äger inte frågan, det gör åklagaren, säger Björn Öberg.

 

Enligt åklagaren Klas Hellgren rör det sig om en dieselstöld men han sa också att det inte är något märkvärdigt. Då hade han precis fått ärendet på sitt bord och skulle sätta in sig i det.

Två utländska medborgare, födda 1990 och 1983, är anhållna för stöld.

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards