Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 2 maj 2018

Av Anneli Gustavsson - 2 maj 2018 19:15


Den här promenaden längs stranden kommer de att minnas hela livet.


Personerna på videon får syn på en större sköldpadda bland stenarna, och blir upprymda över att faktiskt få se en på nära håll. Men snabbt inser de att sköldpaddan faktiskt kämpar för livet.


Den är insnärjd i en massa fiskelina, och i linan har det fastnat annat skräp, till och med en stor plastflaska.

Mannen säger på videon att han behöver en kniv. Han tänker att han vill skära upp linan, men kommer på ett annat smart sätt: Han använder cigarettändaren för att smälta sönder plastlinan!


Titta på videon R och pusta ut tillsammans med sköldpaddan.





Varför är det så förbenat svårt att plocka med sig skräpet hem eller lägga det i nästa soptunna... Det är inte ok att slänga det hur som helst för djuren far illa.

 

SKÄRPNING !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 2 maj 2018 17:52


Ja det är ju inte det roligaste man kan göra när man ska till tandläkaren. Jag avskyr att gå dit, jo, jag är rädd.

 

Att sitta i väntrummet tror jag kan kännas som den stackars personen som fick gå på plankan med förbundna ögon... 

 

Men när jag sitter där så kommer min svärdotter o ropar upp mig, då är hon Sörens tandsköterska idag så hon fick se mig o min fjantiga rädsla =)

 

Det gör ju så ont när dom ska ta kort, den som dom stoppar in i munnen när man ska bita ihop skaver så förgjordat i underkäken så jag har ett märke där nu,, ja det gjorde så ont så tårarna rann på mig o nää jag grät inte, det var ren o skär smärta.

 

Vid ett tillfälle säger hon till mig att jag ska slappna av, ja jag trodde att jag var avslappnad men mitt ena ben stod rakt ut o låg inte alls avslappnat på stolen,, jisses som  jag bär mig åt.

 

Jag sa att jag var lite orolig för att mina tänder har blivit missfärgade o att dom var hemska, men det var dom inte alls. Han sa att dom var fina men att jag borstar lite för hårt.. Jag har borstat ner tandköttet så tandhalsarna syntes lite o det var där som det var lite mörkare färg men han sa att det är så på alla just på tandhalsarna.. Jag trodde att jag hade inflammation i tandköttet o att det var svullet men det var det inte, det såg så bra ut.

 

Han sa att jag hade mitt lilla hål som jag har haft i några år nu men som inte har blivit större så det ska vi inte laga, men jag hade ett litet hål.. Ett litet förbannade hål som måste lagas så nu ska jag tillbaka. Det hade varit så skönt att få det lagat idag men det hade dom inte tid till.

Jag ska tillbaka den 27 juni så det är ju ett tag till, inte roligt alls, men men.. 

 

-375 kr blev det idag får se hur mycket det springer iväg nästa gång när dom lagar.. 

 

Efter tandläkaren gick jag till apoteket o sen åkte jag o handlade lite o nu sitter jag här o ugglar.

 

Ni får ha en bra kväll där ute. Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards