Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 20 april 2018

Av Anneli Gustavsson - 20 april 2018 21:45



   


Det har varit en underbar dag idag. Jag har sovit så dåligt inatt så jag sov ganska gott på morgonen. 

 

Jag gick ut o satte mig på altanen o där satt jag i ca 3 timmar o bara njöt.. Njöt för fullt. Jag Älskar solen o värmen, drömmer mig bort till Fuengirola.. Kom o tänka på en dam som skulle bada i vågorna i Fuengirola, dom kom från England.. Damen var ensam i havet med dom stora o starka vågorna så hon slogs omkull hela tiden.. 

 

Först blev jag lite rädd för hur det skulle sluta men när jag ser hur hon skrattar för fullt mellan vågdykningarna o hur hennes familj skrattar åt henne så brister det för mig o mamma oxo.. Dom som låg jämte oss började oxo skratta.. Hon klarade att ta sig upp, rättade till bikinin o sen gick hon ner igen. Men såg både armar o ben i luften, ja det var en syn...

 

Idag har jag varit o klippt mig, jag blev ganska nöjd så det känns bra. Nu kan nacken andas lite mer än innan. Det går på en kvart så man behöver inte sitta länge, hon är trevlig o hon har varit där i 20 år i år..

 

Jag åkte till apoteket o sen åkte jag till Ica o handlade innan jag åkte hem. Åt lite av mammas mat men orkade inte äta upp allt så jag sparade det tills ikväll.  Gick bort till Rohde o satt där i ca 1½ timme.. Hem o äta upp det sista av maten, det var gott. Efter en stund fick jag ont i magen, jag börjar dumpa. Jag går runt i lägenheten för att se om det kan lätta lite på trycket men det gör det inte. Ropar lite på Bailys för att se om han kommer in,, fortsätter att gå runt,, stönar o har mig, mår mer o mer illa..

 

Går in till mamma för att se om Bailys kommer in. När han kommer in så får han lite skinka o grädde, jag klappar om honom o säger god natt, går in o går runt i lägenheten men jag mår ännu mer illa nu..

 

Jaha då finns det bara en sak att göra o det är att stoppa fingrarna i halsen, det har blivit så efter min magsäcksoperation så jag kan inte kräkas som "normala" människor gör o som jag gjorde innan. Det lättar lite på trycket men jag har fortfarande ont i magen o det känns som jag måste göra ett nytt försök att bli av med lite mer..

 

Mamma ringer o frågar hur jag mår, hon är på jobbet.. Hon måste återgå o jag ska fortsätta gå runt lite i lägenheten o se om det kan släppa.. Det är bra att dricka kolsyra för det "rör" runt i magen.. 

 

 

 

Inte nog med det så har jag fått en ny spricka i foten på trampdynan.. Jag hann vara fri i 2 dagar med hela fötter,, sen sket det sig.. När det spricker upp så känns det precis som om någon står o drar upp såret med ett rakblad,, det gör mao riktigt ont.

 

Hoppas att hudmottagningen kan hjälpa mig.. Nu är det så skönt väder så jag skulle vilja börja ta mina promenader, men det går absolut inte med mina fötter som dom är nu..

 

Vad ska jag göra ??

 

 

 

Lite  blomster till er med en önskan om en Trevlig Helg.

 

Var rädda om er o varandra. Love You. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Fortsätt gärna skänka pengar till min insamling till

 

Barncancerfonden. Vi har nått målet men jag vill fortsätta ett

 

tag till.. Ni hittar insamlingen HÄR.

 

Av Anneli Gustavsson - 20 april 2018 00:38


Jag blir galen, jag vill sova. Jag lägger mig så gott som alltid kl 22 varje kväll men kan inte sova. Ibland somnar jag till vid 23;30 tiden o vaknar kanske efter 1 timme för att sen vara vaken mellan 1-2 timmar innan jag kan somna igen för att sen vakna efter ett par timmar då jag behöver gå upp o röra på mig pga värken eller gå på toan.. Jag brukar kunna somna om rätt så snabbt då men vaknar oftast upp 1-2 ggr till innan jag sover som bäst frampå morgonkvisten o det är inte roligt när jag försöker göra allt för att kunna sova som "normala" människor.

 

Men flera av mina läkare har sagt att jag måste sova på dom stunderna jag kan för jag behöver sömnen, ja det behöver vi alla.. Men när man går med kronisk värk så tar det på krafterna ,, tänk er själva att musklerna Aldrig vilar när man har fibromyalgi, det är så jobbigt.

 

Jag vill sova, det är så skönt när jag får sova gott men det är väldigt sällan jag gör det..

 

Nu har jag legat i flera timmar igen o inget händer. Men idag har jag haft riktigt mycket värk o jag har krypningar i hela kroppen, särskilt i mitt vänstra ben.. 

 

Jag sa till Rohde innan när hon frågade hur det var med mina fötter att dom har börjat läka ihop så pass så att jag kan sätta ner hela fötterna, men jag sätter ner dom mjukt o inte dundra på.. Jag sa att det dröjer väl inte mer än ett par dagar så spricker det upp igen.

Jag kände att det brände lite i höger trampdyna men tänkte inte mer på det utan tittade efter lite senare när jag pratade med Rohde i telefonen,, jaha då har det redan spruckit upp en ganska stor spricka........... Jag är så trött på all skit, om ni bara visste vad det tar på krafterna o på psyket, det är inte alls roligt.

 

Jag ska ju till Hudmottagningen i mitten på Maj så det ska bli skönt, men då ska ni se att jag har riktigt fina fötter för så är det alltid. Ska du till läkaren ,, ja då har du inte ont längre.

 

Nä,, nu ska jag ta nattmedicin o hoppas på att jag kan få några timmars sömn. Hoppas att ni sover gott nu.

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards