Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 13 april 2018

Av Anneli Gustavsson - 13 april 2018 18:58


Idag har jag varit på A6 , på Smarteyes.. Rhode var med mig som smakråd.. Jag tycker att det är så jobbigt med synundersökningen för jag får anstränga mig så mycket. Jag har svårt att få till ögonen o jag blir osäker på vilket som är bäst när hon frågar om detta är bättre, eller detta ?

 

Jag frågade henne lite om min fibromyalgi o hon säger att fibron kan påverka synen men det är inget som ett par glasögon kan "fixa" utan det får jag leva med. Jag har även torra ögon så jag ska börja ta mina ögondroppar o sen har jag början till starr så ögonen var lite grumliga, mest vänstern, men det lär nog dröja innan jag får problem med starren.

 

När det gäller glasögonen så kollade vi även mina terminalglasögon ,, ja dom vanliga oxo såklart.. Men hon började med läsglasögonen o där sa hon att det var en ganska stor skillnad från 2014,, jag tror att det var 2014 som jag skaffade dom så det kommer jag märka när jag sitter vid datorn..  

 

När det gäller mina vanliga glasögon så sa hon att jag inte behöver byta dom, synen är så gott som densamma som förra året, ja till dom glasen som jag har nu.. Jag blev lite besviken men ändå glad för då slapp jag betala så mycket pengar, för dom slapp jag ju, skönt... 

Men,,, vad är det då som gör att jag inte ser bra ? Vad är det som gör att jag får sitta o kisa o vad är det som gör att jag har så ont i huvudet ?

Ja, det visste hon inte. Hon sa att jag kan skaffa nya glasögon men hon hade inte gjort det eftersom det inte var nån större skillnad.

 

Ja, jag sparade ju in 5000 kr........ Nu till mina läsglasögon,, jag frågade henne vad dom skulle kosta .. Glaset kostar 1000 kr o bågarna är antingen 500 kr eller 1000 kr... Så jag skulle kunna få ett par för 1500 kr,,, toppen det är ju betydligt bättre än vad jag trodde att jag skulle få betala.. Men sen när jag letade efter bågar så sa killen att han ville mäta ögonen o det hade jag inte gjort innan. Han förklarade att det var nån "special" glas som breddade synfältet o var bättre skärpa på, jag kommer inte ihåg vad han sa. Men jag velade fram o tillbaka 3 gånger, men bestämde jag mig för att ta dom dyrare glasen som skulle vara bättre för det var det optikern hade skrivit i journalen, så nu kostade dom 2500 kr, det kan jag leva med.. Jag får dom om ca 2 veckor, men jag måste säga att jag är lite besviken att jag inte fick byta glasögonen för jag var lite sugen på nya bågar o sen är mina glas så repiga.. 

 

 

 

 

Den nya bågen ser ut så här.. Den var lite tuff faktiskt, o det är ju ingen som ser hur jag ser ut sen hahahaha.. Det bli nog bra, den var stabil i alla fall.

 

Jag skojade lite med Pierre som killen hette.. Jag skrämde honom rejält en gång när han stod nära mig o skulle rita ut var mina pupiller satt,, då tjoade jag till o kunde inte sluta skratta. Han ryggade bakåt, han undrade väl vad jag höll på med.. När han var nästan klar med att rita ut hit o dit o trixa hit o dit så säger jag till honom att jag hade ångrat mig o vill ha det billiga alternativet, då trodde jag han skulle smälla av, men han skrattade så gott. En gång när han kom emot mig o skulle känna hur dom satt över näsan o bakom öronen så skojade jag med honom o sa - Jaha,, jag trodde att du skulle krama mig =)

Jag älskar att hålla på o i dag var det en extra sån skojatjosandag =)

 

 

Så här ser han ut Pierre,, himla läcker kille o så mysig o han doftade så gott..

 

Vi gick bort till Ur & Penn men vi köpte inget där, jag såg ett par örhängen men jag hängde tillbaka dom igen. 

 

Vi åkte ner till Jysk för att visa bilderna på Rohdes soffa, den som hon köpte för knappt 2 veckor sen, den har börjat noppra sig o så ska det ju inte vara. Antingen skulle hon få en ny soffa, där hon skulle få fixa bil o släp själv. Köra in den soffan hon redan har för att sen köra hem o sätta ihop den nya soffan... Eller så fick hon lite pengar tillbaka o det tog hon.. Så hon får hålla på att noppra den o det gör kanske inte så mycket.

 

 

När vi var på Jysk så stod det två killar framför oss o den här killen hade jag sån god lust till att göra kalsongrycket på, Rohde sa att jag var galen så jag vågade inte det. Nä det hade jag inte gjort i alla fall. Men som sagt,,det var en sån dag idag då jag kände för att jävlas med alla.

 

Sen åkte vi till Ica Maxi o handlade lite..Det var många bilar men jag tyckte inte att det var så många som handlade, eller så såg jag dom inte =)

 

 

Jag älskar den här statyn, den är så vacker. Jag har fotat den innan, jag skulle själv vilja ha den..

 

 

 

Jag köpte 2 orkidéer á 49 kr men när jag kom hem o skulle sätta den ena i krukan så fick jag själva blomman o pinnarna i handen, den var bruten,, av,,, så jag fick plocka ur "jorden" jag vet inte vad det heter för det är inte jord, men det tog jag ut halva o försökte sätta om den så jag får se om den klarar sig. Nästa gång ska jag försöka känna efter lite lätt så att det inte blir så, men det är första gången jag har råkat ut för det.

 

Vi stannade till på apoteket på vägen hem, båda två behövde lite medicin.

 

Hem o ställa in alla kassar hos Rohde o sen in med mitt. Packa upp o in o lämna mjölken o kattmaten som jag köpte till henne MEN jag hade köpt fel kattmat,,, den var från 2-12 månader !!!  Bailys är ju äldre än så, jag blir så trött på mig själv men både jag o Rohde stod o letade efter den som mamma ville ha, men den fanns inte. Jaja, hoppas han äter den..

 

Nu har jag så förbenat ont av min värk nu så det får bli en extra värktablett. 

 

Hoppas att ni har det bra där ute.. Ha en fin kväll o en Trevlig Helg .. Puss I Pannan ♥

 

 

 

 

Ni missar väl inte min insamling till Barncancerfonden HÄR.

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards