Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 11 mars 2018

Lite Vinterbus I Sommar =)

Av Anneli Gustavsson - 11 mars 2018 18:52


Idag har det regnat lite så nu kanske snön försvinner snart, vi har massor med snö o det skottas inte alls bra. Trottoarerna är fulla med snö så man får gå på vägen.

 

Föräldrar med barnvagnar, äldre/sjuka, barn som går med rullator får gå på gatan o det är inte ok..

 

Ska det vara så svårt att skotta så man kan få gå säkert ??

 

 

Jag var ute o gick lite med Rohde innan o det kom bilar medans vi försökte skynda oss på att kunna gå säkert..

 

 

Det är så dåligt skött, det är som om dom aldrig har sett snö förr. Dom är lika chockade varje gång det snöar. Skotta så man kan gå säkert när man är ute.

 

 

Snön har ju inte bara ställt till det utan det är så roligt att se barnen leker ute nu. Dom gör snöänglar, åker pulka o skidor, bygger snögubbar o har riktigt roligt. Så här mycker snö har vi inte haft på många år.. Det är vackert när snön är vit o fin, det blir lite ljusare..

 

För några år sen började jag spara snöbollar i frysen så Liam hade till sommaren. Ja även barnen på gården kom till mig o frågade om dom fick en snöboll på sommaren. Sen gick det några vintrar då jag glömde bort att spara snön eller så var det ingen snö att spara när jag väl kom ihåg det..

 

Men nu har jag sparat lite snö i frysen.. Dom hinner ju minska i storlek men jag har sparat rätt många nu så nu ska det bli snöbollskrig i sommar med mina små killar =)

 

Så gör detsamma, säg inget till era barn eller barnbarn utan plocka fram dom när dom inte ser nåt...  För nåt år sen så hämtade jag en snöboll o kastade på min granne, han hann inte reagera för han satt ute o grillade hahahaha.. Dom tyckte att det var lite roligt.

 

Ja man måste komma med lite såna här galna idéer, man måste ha barnasittet kvar, det är ju helt underbart..

 

Så spar lite snö o mylla någon i sommar =)

 

Ha en underbar kväll där ute. Nu blir det duschen o sen Farmen =)

 

Puss I Pannan   

 

 


 
 
Eva

Eva

11 mars 2018 22:54

ha ha ja kul att spara ju :) ja skotta bör alla göra fy så mkt snö ni har vårt är borta helt nu :) skönt kram å sov gott

http://evasblogg.blogg.se

Anneli Gustavsson

12 mars 2018 01:27

Ja här ligger snön kvar men jag hoppas att den försvinner snart, men då blir det ju slask i stället =)

Nä nu får våren komma o sommaren stanna kvar. Sov gott kramar ♥

 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 mars 2018 08:50

Här kan dom ploga fast ibland har jag fått vänta tre dagar på plogbilen och inte tagit mig iväg någonstans. Du spar snöbollar du. Vilken kul ide men här är alla så less på att ha över metern snö så jag tror ingen kommer på tanken att spara snö till sommaren

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Anneli Gustavsson

12 mars 2018 20:12

Ni har lite mer snö än vi har här o jag hoppas att den är på väg att försvinna nu..

Ja jag har sparat snöbollar i flera år innan så nu passade jag på när det fanns snö att frysa in, det är lite kul för barnen =)

Kramar ♥

 
wiolettan

wiolettan

12 mars 2018 10:48

Håller med dig om halkan, det är det värsta med vintern. Tänkte inte så då jag var ung men nu är det så svårt att ta sig fram ibland. Idag är det 1 plusgrad så det går bättre.
Vilken otrolig trevlig idé detta med snöbollar i frysen. Att jag aldrig har tänkt på det, en skoj grej, helt klart.
Fina bilder.
Njöt av dina vackra vinterbilder i förra inlägget också. För att inte tala om Chikita, en härlig hund ser det ut att vara. Förstår att dina tankar ofta går till Teddy och att han är med dig.
Hoppas att du fick en god natts sömn.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

12 mars 2018 20:14

Hej vännen, ja Chikita är en mysig liten dam som älskar närkontakt så hon passar mig. Mina tankar blir lite jobbigare då jag tänker mer på Teddy när jag är bland hundar, men det går ju det oxo.

Det är hemskt när dom inte plogar, idag kunde vi knappt köra på "våran" gata här för vi bara gled runt..

Var rädd om dig kramar ♥

 
wiper

wiper

12 mars 2018 15:48

I det samhället jag som gammal växte upp i så var det skottat rent, sandat och omskött och då blev det sällan några problem med fallskador men i år har dom haft hur många som helst på sjukhusen som skadat sig allvarligt. Vi trippar fram när vi är ute för vi är så skadade sen förut. Kul att du skojade lite med dom också ;)

Här har vi töväder nu med regn, dimma och blött

Ha en fin dag
Hälsning
Malin



Vilken bra och rolig idé att spara snöbollar. Så kreativt tänkt.

Så fort det regna, blåser eller snöar det minsta så slutar ju även tågen gå ;) det är ju dråpligt att det funkade förr men inte nu.

http://wiper.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

12 mars 2018 20:18

Jo men dom blir alltid så chockade när snön kommer, dom borde ju veta att det är den årstiden =)

På området skottar dom bara där dom känner för det o inte runt hela området där det behövs,, dom är lata här..

Ja det är lite roligt att plocka fram snöbollar mitt i sommaren o ha lite snöbollskrig ,, det gillar barnen =) Men får skoja till det lite =)

Kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards