Mitt Nya Liv

Alla inlägg under oktober 2017

Av Anneli Gustavsson - 18 oktober 2017 20:23


Jag skriver detta brev för att tala om att jag lämnar dig för gott.


Jag tycker jag varit en god hustru i 7 år och jag tycker att jag inte fått någonting för det.
De sista veckorna har varit ett HELVETE!!


När din chef ringde och sökte dig och berättade att du sagt upp dig så rann bägaren över.
Den sista tiden har du kommit hem och inte märkt mig alls.


Jag har klippt håret och fixat till naglarna.


Jag har lagat till din favoritmat och till med haft på mig ett nytt raff-set, men du kommer hem, kastar i dig maten och tittar på sporten och går och lägger dig.


Du talar aldrig om att du älskar mig, kramar mig aldrig så antingen är du otrogen eller så älskar du mig inte längre, i vilket fall som helst så är jag ute ur dig liv för alltid.


Om du försöker få tag på mig så glöm det. Jag flyttar till DIN BROR, hoppas du får ett bra liv.



Din Ex-fru.




---------------------------------------------------------------------



Kära Ex-fru


Inget har gjort mig gladare än ditt brev. Visst, vi har varit gifta i 7 år, men en bra fru är allt annat än du varit.
Jag tittar på sport jämt för att slippa höra ditt gnäll, men det lyckas inte så bra...


Jag märkte att du klippt håret och det första jag tänkte var att du ser ut som en kille.


Naglarna håller du ju jämt på med... min mor har uppfostrat mig att inte säga nåt om jag inte har nåt snällt att säga.


Du måste ha förväxlat min favoritmat med min BRORS, för jag har aldrig tyckt om fläsk.


När du hade raff-setet på dig så hade du inte tagit bort prislappen. 
Det kostade 499:- och jag tappade sugen eftersom min BROR lånade en femhundring i förrgår, jag hoppades att det bara var en tillfällighet, men tydligen inte.


Jag har trots det älskat dig och hoppas att vi skulle kunna få det att fungera.


När jag vann drömvinsten på lotto förra lördagen kunde jag kvittera ut närmare 70 miljoner.


Jag sade upp mig idag och var iväg och beställde en jorden-runt-resa för oss två, men när jag kom hem så var du borta...allt händer av en anledning antar jag.


Jag kan bara hoppas att du får det liv du önskar med min BROR.


Jag har pratat med min advokat och eftersom du skrev det där brevet så får du inte en krona av vinsten. Så ta hand om dig.


MVH rik och fri som tusan.




PS. Jag har nog aldrig berättat att min bror Evert var född som EVA, men det är knappast ett problem väl?

 

Av Anneli Gustavsson - 18 oktober 2017 18:30


 

Hade absolut ingen lust att gå ut idag, det tog emot som f-n på ren Svenska. Men jag tog mig i kragen o gick mina 10 km.. 

 

Jag vrickade hö fot oxo men det gick  bra mot slutet, men jag ska ju alltid klanta till de.

Jag frös inombords hela tiden o det känns jobbigt med musklerna. Är fortfarande frusen.. Är glad att jag gick min runda så nu blir det duschen o sen lite soppa med kyckling i.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2017 16:10



Skål o välkomna. 


Oj, det här var torrt. Det påminner mig om mitt underliv.

 

Ja det är så skört hela tiden o när Lasse o jag ska li......


Förstår jag dig rätt nu Birgitta ? Har du problem med torrt underliv ?

 

Ja men det har du oxo älskling. Ja herregud,, ja men nästan hälften av alla kvinnor i o efter klimakteriet osv........

 

Detta är nog den absolut hemskaste reklamen jag har sett under alla år.. Inte f-n har karlarna med sig ett paket vagifem ut på middagar på det sättet. Den reklamen säljer absolut inget i mina ögon. Även om jag skulle ha problem så var det inget som lockade alls. Jag tycker bara att den är så pinsamt löjlig... 

 

Ja de finns fler reklamer som inte borde få visas o många av dom lockar inte ett dugg.

 

Vad tycker ni om reklamen ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=2jy6jkEP5dU

 




Av Anneli Gustavsson - 16 oktober 2017 20:36


     


"Jag stod vid din säng i natt, jag kom för att titta till dig jag såg att du grät och hade svårt att sova.
Jag viskade försiktigt för att trösta dig när du torkade bort en tår.
Det är jag, jag har inte lämnat dig, jag har det bra och mår bra.


Jag är här hos dig

 

Jag satt bredvid dej när du åt frukost, jag såg när du spillde ut lite kaffe. Du tänkte på alla de gånger du sträckt ut din hand för att smeka 

mig.
Jag var med dig i affären idag, dina armar började värka. Jag önskade att jag kunde ta något paket åt dig, jag önskar det var mer jag kunde göra för dig.

 

Jag var med dig när du besökte min grav idag, du sköter den med sådan omsorg.
Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där.


Jag gick med dig hem och såg när du fumlade med nyckeln.
Försiktigt lade jag min tass på ditt ben, log och sa; "Det är jag"


Du såg så fruktansvärt trött ut när du sjönk ner i fåtöljen.
Jag försökte så hårt att få dig att förstå att jag stod vid din sida, att det är möjligt för mig att vara hos dig varje dag.

 

Jag säger uppriktigt till dig; "Jag lämnar dig aldrig"
Du satt mycket tyst, sedan log du, jag tror att du då..... i kvällens stillhet förstod att jag var hos dig.


Dagen är över...Jag ler när jag ser dig gäspa och säga; "Gud välsinge dig, vi syns imorgon"
När tiden är inne för dig att gå över till andra sidan kommer jag att springa dej till mötes och välkomna dig, och då kommer vi återigen att gå sida vid sida.

 

Det är så många saker jag vill visa dig, här finns så mycket att se.
Men du måste ha tålamod, lev ditt liv med glädje....kom sedan hem för att stanna hos mig."

 

 

~~~~~~~~

 

 

Igår på kvällen tänkte jag extra mycket på dig. Det har varit några jobbiga dagar igen med mycket saknad. Jag har fortfarande svårt att förstå att du inte längre finns hos mig. 

 

Idag när jag var ute på min promenad så träffade jag på en av dina söta tjejer,, Nova. Du skulle blivit så glad om du hade varit med o träffat henne.. Överallt ser jag saker som påminner mig om dig. Ställen vi har gått på, människor vi har träffat o dina flickor som du älskade så.. 

 

Det är så tomt i sängen, jag har fortfarande inte vant mig vid att du inte ligger mot min rygg. Jag får ofta lägga en kudde där så jag får lite av den känslan som du gav mig. Jag får lura mig själv helt enkelt.

 

Jag tror att du hör när jag pratar med dig för ibland verkar det som jag får svar o det känns så bra. Men jag hade velat ha dig hos mig. Att få se dina små mandelformade svarta ögon, din söta lilla nos o ditt underbart gulliga underbett.. Du var helt enkelt perfekt.

 

Nu ska jag snart lägga mig, tända ditt ljus o önska dig en god natt.

Jag är så rädd att du ska glömma mig, jag blir så ledsen o får ont i magen när jag tänker så. Jag vet att du har det bra, du är inte längre sjuk o du ser allt underbart runt omkring dig.

 

♥ Jag Saknar dig. Jag Älskar Dig ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 16 oktober 2017 18:41


 


Det gick ganska bra i början men sen kände jag hur värken smög sig på o benen blev tunga som bly.. Jag vet inte vad det är med mina ben ? Dom verkar inte vilja funka som dom ska.. Stannade o pratade ett par gånger o sen pratade jag med Rohde i telefonen så tiden gick rätt bra där.

 

Det var skönt i alla fall men nu är jag så frusen. 

20998 steg från morgon till efter promenaden. Rätt bra gjort.

 

Av Anneli Gustavsson - 14 oktober 2017 00:16


 


Första promenaden efter min semester i Fuengirola.. Jag hade tänkt gå på mammas gåband som jag fick in men det hackade så . När jag ändå hade på mig träningskläderna gick jag ut o det vara så förbaskat tungt att gå. Det märks att det är bäst före datum även när det gäller att träna. 
Det regnade o blåste om vartannat men jag ville inte ge upp så det blev 10 km o jag är nöjd. 
Jag har så ont i hela kroppen men mest benen. Jag förstår inte varför jag har fått så ont i dom o att jag känner mig så orkeslös ? Men det är väl min fibromyalgi.

Idag har jag gått sammanlagt 21413 steg. 

Missade att jag skulle antagit runkeepers utmaningar som dom har varje månad, en på 5 km o en på 10 km.. Men jag hoppas att det ska bli bra väder så jag kan gå ut lite mer.

Jag tappade allt när jag var i Spanien, jag åt o drack mycket gott o jag gick upp 1,3 kg. Jag trodde att det skulle vara mer men det har jag gått ner nu + lite till.

 

Så nu är har jag gått ner -21,3 kg.. Jag är så glad för minsta lilla som jag går ner i vikt o jag hoppas att jag kommer att fortsätta att kämpa...

 

 

Av Anneli Gustavsson - 1 oktober 2017 21:01


Det har varit en härlig dag med sol i flera timmar .. Jag har hela tiden sagt att jag bor i fel land. Jag älskar Fuengirola o vill inte åka hem. Jo jag vill ju självklart hem till min lilla familj. Jag önskar så att jag hade pengar så jag kunde flytta hit,plus ta med alla jag älskar

Det är god mat o dryck, människorna är underbara , vissa kunde ge ett litet leende då o då, men dom flesta är så trevliga. Vi har våra favoriter, en ung kille som säger att jag är hans honey, han säljer väskor. En annan är våran sängkille, han hyr ut solsängar o han håller sån ordning , städar o fejar, alla sängar är rena, han har alltid ett leende o är alltid pratsam.

 

Jag vill inte åka hem, jag har fått 2erbjudande om att få stanna 😀

 

Just nu sitter vi på en bar o har beställt öl , vi ska dela på en pizza, det ska bli så gott.

 

Hoppas att ni har det bra hemma... Jag har tagit lite kort, får se hur dom blir. Det är mest med mobilen jag har tagit. Har inte hunnit med att fota.Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar. Puss I Pannan   

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards