Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 18 augusti 2017

Av Anneli Gustavsson - 18 augusti 2017 22:39


Nu är jag äntligen hemma. Det har varit 2 långa o jobbiga dagar.
 
Jag fick som tur vad åka hem igår, jag var lite orolig att jag skulle få stanna över natt.. Men dom ringde ju efter mig i morse så jag fick åka in. Testerna är gjorda så nu ska jag vänta tills jag får svar, hoppas att det blir nästa vecka så jag slipper gå o oroa mig ... Jag blev lite orolig när hon sa att hjärtat slå lite långsamt o att jag får dubbla hjärtslag, men jag vet att det är vanligt.
 
Rohde följde ju med mig in på mina tester idag så när vi hade handlat så säger  hon att hon tappade synen på vänster öga.. Det blev helt svart o hon blev rädd. Jag sa att hon skulle ringa till vc så dom ringde upp henne sen. Hon ringde till mig o sa att dom ville att hon skulle komma in direkt.
 
Ta ut bilen ,, hämta Rohde o sen iväg till akuten igen =) När vi kommer dit frågar jag om det var mycket att göra o det var det.. Vi fick vänta en liten stund sen fick vi komma in. Dom tog blodtrycket, tempen, syresättningen o ekg.. Allt såg bra ut. Sen fick vi komma in på en sal o där fick vi sitta i timmar innan det hände något,, det var knappt 3 timmar så dom var något snabbare idag. Det var en trevlig o kunnig läkare som undersökte henne, han var jättenoga.. Han trodde först att det kunde vara glaskroppsavlossning eller nät/hornhinneavlossning så han kontaktade ögonläkaren men han trodde inte att det var det så dom kom fram till att det kunde varit en propp. Han sa namnet o det lät fint =)  men det var troligtvis en propp som dök upp o som löstes upp o försvann därav det svarta + att det blev som en rullgardin.. Han sa nu att hon skulle få stanna kvar så det var bara att fixa papperna .. 
 
Det kom en tjej med rullstol o körde in henne till avdelningen.. Där kollade dom syret, pulsen o blodtrycket o nu var det högt,, 170 något, jag kommer inte ihåg.. Syret var inte helt ok heller men hon andades djupa andetag så det rättade sig till.. 
Blodtrycket beror nog på att hon är trött, har värk o att det har varit en lång dag. Men hon är uppkopplad till en hjärtmaskin.. 
Hon fick smörgåsar o lite juice precis innan jag åkte hem så jag kan slappna av nu.. 
 
Jag ringde till mamma o sa att jag var på väg hem o sen ringde jag till hennes syster, jag har haft kontakt med henne ikväll. Båda två tackade mig för att jag hade ställt upp, men det är självklart att jag gör de.
 
Nu har jag varit hemma en liten stund, jag har inte ätit på hela dan så jag tinade upp ett par mackor som jag tog lite makrill på.. Ska faktiskt unna mig lite popcorn o sen ska jag sova.
 
Får se hur det blir med Rohde i morgon.. Men hon får säkert komma hem. Hon ska göra samma undersökningar som jag gjorde idag,, ja jag vet inte om jag skrev de längre upp här, jag orkar inte kolla =)
 
Nu ska jag njuta av popcorn..  Hoppas att ni har haft en bra dag..
 
Var rädda om er o varandra, Dröm Vackra Drömmar.
 
Puss I Pannan   
 

Av Anneli Gustavsson - 18 augusti 2017 14:56


Jag fick ju en tid till min läkare i torsdags. Jag hade både så jag skulle styrketräna o träffa honom kl 14, så jag bestämde mig för att träna efter läkarbesöket. 

 

Han klämmer på mitt ben så jag hoppar högt o vrålar till, satfläsk vad ont det gjorde. Han sa att det var väldigt överansträngt men det är ingen fara att promenera =)

Sen visade jag honom min eksem som jag har på händerna o jag får det inte att läka sen finns det död hud som jag inte blir av med så jag fick en ny salva som jag ska smörja med.. 

 

När jag sen tar upp att jag hade känt mig dålig för lite drygt 1 vecka sen när jag var ute på min promenad med Rohde så sa han att han skulle skriva en akutremiss till akuten ifall jag hade haft en tia (liten stroke).. Jaha tänkte jag, det är visst inte nog med all annan skit som jag har, men jag klarar väl detta oxo.. 

 

Hem o packa en väska för han trodde att jag skulle få stanna kvar.



Först tog en ssk lite prover på mig, hon var jätteduktig för jag kände inte när hon körde in nålen, annars brukar jag ha så ont av det.. Sen lyssnade hon lite på hjärtat. 



Mamma följde med så det var skönt de för det tog över 4 timmar innan jag fick träffa läkaren första gången. Jag tycker att det är lite dåligt att dom inte kan titta in lite snabbare för kolla läget, nu var det inte akut men ändå..

 

När läkaren kom in så ville hon lyssna på hjärta o lungor. Hon sa att jag skulle rtg huvudet så det var bara att gå bort till röntgen. Det gick fort o var smärtfritt, tillbaka till akuten igen o där tog dom ett ekg... Fick vänta lite igen innan läkaren kom in o hon sa att om rtg inte visar nåt i huvudet så får jag åka hem men komma tillbaka nästa vecka för ultraljud på halspulsåder o hjärta.. Bilderna visade inget, men däremot gjorde mitt ekg det. Jag blev helt ställd, jag blev så rädd. Jag frågade henne om hon skämtade med mig.. Hon sa att det visade en förändring från mitt förra ekg... Så hon skrev ut trombyl o nitroglycerin som jag ska ta.. Trombylen ska jag ta 1 varje morgon o den andra vid behov.  

 

Jaha,, det som jag har känt sprängas o göras ont upp i halsen har inte varit min fibromyalgi utan kanske kärlkramp........... Nu vet dom inte än OM det är så, men det kan vara så. 

 

I alla fall så kom jag in till akuten 16;10 o fick åka hem strax efter 21;30............. Jag blev glad att jag fick åka hem o sova i min säng, men jag var ju nervös nu,, tänk om det skulle hända nåt med mitt hjärta ? Kärlkramp ? Jag hade inga mediciner för apoteket var stängt. Men jag somnade tillslut när jag kom hem. Jag ringde till Marcus o Rohde innan o sa att jag var hemma. 

 

I morse vaknade jag av att det ringde strax efter 8.. Jag blev rädd så jag flög på mobilen o svarade, jag trodde ju att det hade hänt nåt. Jag hör en röst som frågar om det är Mary Gustafsson ? Näää det är Anneli. Jag heter ju Mary oxo, eller jag tog mormors namn för några år sen.. Då frågar hon om jag kan komma in dit idag kl 10 ?? Ja då blev jag ju rädd igen att det var nåt akut.. Men dom hade fått ett återbud, så jag tackade jag o nu har jag varit där.. 

 

Jag ringde till Rohde o frågade om hon kunde följa med mig så det gjorde hon. Först gjorde dom ultraljud på halspulsådrorna o det gick bra. Det var riktigt skönt, för det var som lite massage för halsen, jag är spänd även där pga min värk. Sen fick jag sitta ner i väntrummet tills det var dags för hjärtat. Jisses vad ont det gjorde.. Nä inte själva undersökningen utan att hon behövde trycka ultraljudsapparaten lite hårdare mot kroppen/musklerna men jag sa att hon inte skulle bry sig om att jag tjoade till, värken står jag ut med så hon gjorde sitt.

 

Hon sa att det slår lite sakta o förr i tiden hade jag ett oroligt hjärta sa läkaren o det märkte jag ju av oxo.. Men nu var det lugnt o det känner jag ju av oxo.. Hmm, kanske därför som jag blir yr ganska lätt ? Nä det kanske det inte är.

 

Nåja, jag har klarat av läkarbesök nr 2 idag. Efteråt åkte vi o handlade på Ica Maxi så jag fyndade lättkvarg, lemoncurd för 10 kr,, det är riktigt billigt.. Hem igen o prata med mamma o sonen.. Nu ska jag ringa till Rohde o se hur hon mår, när vi sitter o bilen så ser hon inget på sitt ena öga så hon skulle prata med vc,,,,,,,,,,,,,,,jaha nu ringde hon till mig o dom sa att hon måste åka in akut till Ryhov så nu är det dags igen. 

 

Jag är avklarad för tillfället men nu är det Rohde det gäller. 

 

Ha en mysig kväll o en trevlig helg ... Puss I Pannan   

 

 

 

Dom hade nya röda stolar, men jag har ju inte varit på akuten på länge,, sköna var dom.

 

     

Tur att vi har Ruben =)

 

Jag brukar ha så ont av att dom sticker mig, men jag kände inget så hon var duktig.

 

 

 

Jag åt lite sallad, det var så så så så supergott, för jag har hungrig =)

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards