Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 20 juni 2017

Av Anneli Gustavsson - 20 juni 2017 18:37


Jag håller på att dricka nutrilett än o ja, det är jobbigt men jag försöker kämpa vidare. På midsommar ska jag äta lite god mat så det ser jag fram emot.

 

Innan i dag när jag skulle böja mig ner o tvätta håret så blev jag konstig i högra ögat, det blev som en svartblå ring ,, jag såg inget i ringen utan runt om. Det blev lite bättre sen men jag har sett sämre ett bra tag nu o funderar på om jag måste kolla synen. Hur som helst så försvann ringen i ögat o det blev som ett flimmer istället, har ni sett på sommaren när asfalten blir riktigt varm av solen o det blir som en imma/dimma som flammar,, så ser jag på mitt högra öga. Jag blev lite rädd att näthinnan höll på att lossna så när jag åkte ner o skulle träna så pratade jag med dom o frågade om dom inte kunde titta lite snabbt på ögat.. Jag sa att det kan vara smuts, jag ser ju inte utan mina glasögon ( mamma såg inget heller när hon tittade ) eller så kan det vara fibron som ställer till det.  

 

Jag fick träffa en sköterska o hon såg inget smuts heller o hon ställde frågor om hur länge jag hade haft det så osv.. Det händer saker hela tiden, jag får ont där o där o jag orkar inte bry mig längre för jag är så van att det alltid händer något så jag sa att det hade blivit värre idag men hur länge jag har haft de innan vet jag inte. Hon tog även blodtrycket på mig, hon frågade om det var högt men det har jag inte. Jag sa att jag äter blodtrycksmedicin men det är för att förebygga migränen.. När hon tog trycket så hade jag 130/106 så undertycket var högt.. Hon sa att hon skulle prata med en läkare så jag fick komma in till en tillslut.. Herregud, jag skulle ju bara ner o träna så blir det så här. Jag hade ju skrivit in mig men jag var ju inte o tränade så jag blev lite orolig att min sjukgymnast skulle tro att jag bara hade loggat in mig o sen åkt hem,, att jag fuskade. Men jag gick bort o pratade med henne så hon vet vad som har hänt.

Hur som helst så kom jag in till läkaren, jag sa även till honom vad jag trodde att det kunde vara men han sa att det inte var varken smuts eller fibro så han skulle skicka en remiss akut till ögon mottagningen. Jag glömde ta upp detta med mitt blodtryck så jag vet inte vad jag ska göra ? Ska jag höra av mig till VC i morgon igen, ja det kanske jag borde göra för att kolla upp det ...  Läkaren sa till mig att åka upp till Ryhov, jag åkte bara hem o bytte kläder sen ringde jag till Rohde o frågade om hon ville följa med o det gjorde hon, det är alltid roligare när man har nån med sig.

 

När jag kommer till ögon så säger dom att dom har fått remissen men läkaren hade inte ringt till dom så att jag skulle inte få träffa nån läkare idag.. Dom frågade om jag kunde komma i morgon eller på torsdag, men jag blev så förbannad o ledsen så jag ljög o sa att jag skulle åka bort nu så det gick inte,  men dom fixade så jag fick träffa först en sköterska som kollade synen o gav mig ögondroppar sen fick jag komma in till läkaren. Han var riktigt bra, han skämtade o pratade om allt mellan himmel o jord. Han sa att han skulle se om han såg min själ i ögonen =)  Han sa att det såg bra ut o att jag skulle komma till himmeln så det kändes bra =)

 

Det var inget som var löst i ögat, han sa att ögat börjar bli gammalt,, o han sa att jag har levt i 50 år så det är inte konstigt att det börjar krångla.. Det är alltså början till grå starr,, på båda ögonen........... Men han sa att en skala från 1 - 5 så är jag på 1, så det kändes bra.. Han sa att mina torra ögon gjorde sitt till så jag ska ta mina ögondroppar, så jag får skärpa till mig o inte slarva med dom nu.. Innan jag gick så tog han mig i handen o sa att vi ses om 10 år =)

 

Det var ingen fara att köra hem, jag så ungefär som jag brukar, men när jag kom hem o skulle ställa in bilen i garaget så sken solen mot den vita dörren ,, då kändes det att jag var ljuskänslig o det blev lite obehagligt. Pupillen är fortfarande väldigt stor men det stör mig inte,, lite suddigt är det men det går ju över. 

 

Jag är glad för att det inte var värre än så här.. Men det är alltid något som händer,, kan det inte få vara bra nu ?

 

Ja så nån träning blev det inte idag, jag är lite besviken över det. Jag skulle ju kunna gå en promenad, men fötterna är inte ok än o blåsan har inte försvunnit riktigt.. 

 

Snart dags att dricka min sista påse nutrilett för idag.. Sen har jag lite morötter o ägg som jag ska ta, det är det enda jag ser fram emot så är det äggen o morötterna =)

 

Ja ,, det var min dag.. Hoppas ni har haft en bra dag där ute o att solen skiner på er.

 

Dröm Vackra Drömmar Puss I Pannan   

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards