Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 17 juni 2017

Av Anneli Gustavsson - 17 juni 2017 19:58


Jag blir så ledsen,, jag försöker verkligen göra mitt bästa nu för att träna o gå ner i vikt.. Jag vill träna först o främst för min värk, men sen vet jag att det är bra för vikten oxo..

 

Idag så gick jag ut på min första långa promenad.. Jag gick sakta, jag njöt, jag fotade lite o jag lyssnade på radion i mobilen. Men när jag har kommit 2 km så börjar hela kroppen att skaka, jag får ont i fötterna, jag har väl känsliga fötter för jag fick ju så ont i dom när jag var i Spanien oxo när vi gick mycket. 

 

Jaja, jag fortsatte att gå sakta o jag såg mig om. Den lilla bäcken som porlade o blommorna som växte där var fint. Jag tittade hur människorna hade det i sina trädgårdar, många har det jättefint ,, så skulle jag oxo vilja ha de.

 

Det är en ganska brant nedförsbacke vid Finna diskot så där tog jag det lugnt för jag fick ont i benen o ryggen. När jag kom ner till viadukten så vände de o jag fick solen rakt i ansiktet o det hade jag hela vägen hem o knappt någon skugga så jag var så törstig, jag tog inte med mig nåt vatten. Jag tänkte gå in på pizzerian o fråga om jag kunde få ett glas men jag gick vidare.. Skulle jag ta klockmakarbacken eller den andra ? Klockmakarbacken är väldigt brant men jag tog den,, o sakta gick de.  Jag sa till mamma innan jag gick att det kommer att ta minst 1½ timme,  men jag kände att jag aldrig skulle klara det på den tiden. Huvudsaken var att jag tog det i min takt o att det kändes bra. Jag gick på 1.35 h.

 

När jag hade 2 km kvar så fick jag ont av skoskav på högerfoten o det började brännas under trampdynan på vänsterfoten. Ska jag ringa mamma så hon kan hämta mig sista biten ? Nej, jag tjurade o gick... Jag flåsade som en blådåre när jag gick upp för backen, men när jag hade kommit upp så var det så skönt. Snart var jag hemma,,, sen såg jag hembygdsgården o då var det inte långt kvar. När jag kommer till gården så sitter några ute o har ätit en pizza,, satfläsk vad sugen jag blev.. Ja jag kände doften av att några grillade oxo på min promenad så det var ganska läskande..

 

När jag kom hem så gick jag in till mamma o drack 2 glas vatten. Sen gick jag in till mig o tog av mig skorna... Det var ingen fara med mitt skoskav MEN jag har en sån stor blåsa under trampdynan,, den är säkert 4 cm lång + att jag har blåsor på stortårna på utsidan, ja på båda såklart.. 

 

Jag känner mig ändå stolt över att jag inte gav upp, men nu är jag så ledsen för det kommer att ta ett bra tag för mig innan jag kan promenera igen. Jag ska kolla på såna där sulor som är mjuka, dom finns på apoteket, dom kanske kan hjälpa.. Eller har ni några förslag ?

 

Jag mätte min runda med runkeeper, men när jag skulle dela den på fb o spara den så försvann den. Den sa en sak om hur långt jag hade gått osv, sen har jag andra appar i mobilen som säger olika saker.

 

jogg.se säger att jag gick  5,48 km

 

Fitness.. Km 5,84 (Kcal 1541det kan inte stämma) Steg 8866 ..

 

Samsung Health säger att jag gick 9519 steg, (6,89 km, stämmer nog inte heller), 300 kcal. 

 

Sen när jag kollar lite på olika sidor på nätet om hur mycket kcal maten innehåller så är det oxo olika... VAR ska jag hitta den sidan som stämmer ?

 

Ja, nu skulle jag vilja äta något supergott med starka smaker,, med mycket vitlök..

 

Jag har gjort min 6;e dag med nutrilett + ägg + kokta morötter = 928 kcal.

 

Får som sagt va se när jag kan promenera nästa gång..

 

Ha en fin kväll   

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards