Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 9 april 2017

Av Anneli Gustavsson - 9 april 2017 15:00

 

 

 

Du förstår inte vad du ställer till med ?!.

Du förstör för oss, du tar ifrån oss våran trygghet.

Du bara tänker på dig själv !

 

Tänker du på det lilla barn som miste livet ? Dom andra som inte fick komma hem till sina familjer ? Familjerna som fortfarande väntar på att få hem sin käresta. Eller föräldrarna som aldrig mer får se sitt barn, mor/farföräldrarna som heller aldrig mer får se sitt lilla barnbarn.

 

Förstår du inte vad du tar ifrån dom ? 

 

Jag sitter här i min trygga vrå o får lite dåligt samvete för att min familj är i säkerhet, jag känner sån glädje att jag slapp vänta på att få höra från dom, bara för att få höra att dom mår bra. Nej, jag slipper det, för dom var aldrig i närheten av din terror. Jag borde inte få ha dåligt samvete för att dom jag älskar är i säkerhet långt bort från dig din fan som har tagit andras liv.

 

Mycket annat kan hända, men just att dom inte korsade din väg är jag så tacksam för. Jag har mina i livet o det är jag så tacksam för. 

 

Du har förstört för så många, inte bara genom att ta andras liv utan du har tagit ifrån många tryggheten. 

Det är kanske inte alla som vågar gå ut mer pga dig.. 

Det är inte bara liven du har tagit, utan dom som fortfarande ligger kvar på sjukhuset. Tänk om dom inte kan komma tillbaka till livet ? har du tänkt på de ?

 

Varför ? 

 

Jo, du fick avslag o du fick inte stanna kvar i vårt vackra land Sverige.. Ett land som har varit tryggt o öppet. Du skulle utvisas, men du gömde dig.. Du ville hämnas, tog du första bästa lastbil eller hade du planerat detta ?

 

Att köra mot folkmassan, mot små barn, vuxna, en hund. Vad tänkte du ? Tänkte du överhuvudtaget ?  Jag kan inte förstå att en människa kan bli så grymt elak så han vill begå mord. 

 

Dessa människor var oskyldiga, dom hade inte gjort dig något men ändå väljer du att köra på dom, ta deras liv. 

 

Det är inte lätt att försöka kämpa mot något när man inte är förberedd, när vi överrumplas. Men det är då som du har övertaget o det måste kännas rätt bra ........ Eller ???

 

Tänk om någon hade gjort så mot din familj ? Men du kanske inte hade brytt dig ?!.

Du är iskall, du är sjuk, du är hemsk. 

 

När jag skriver detta så hör jag hur dom pratar på Sergels torg, det ska strax vara en tyst minut. Fåglarna kvittrar utanför o solen skiner. 

 

Nu blir det en tyst minut........................................  .............................................

 

Jag slöt mina ögon o tårarna rann, det enda jag hörde var fåglarna utanför.

 

Människan har blivit grym o jag förstår inte var det kommer ifrån ?

 

Det finns så mycket Kärlek, men många tar fram sitt hat, Varför ?

 

Jag hoppas att ni som har förlorat era nära o kära kan gå vidare. Att ni har något att hålla fast vid..

Mina tankar går även till dom som fortfarande ligger kvar på sjukhuset.

 

Till Dig, jag tycker synd om dig ...

 

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards