Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 17 januari 2017

Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2017 20:46



Kvinnan lägger ett papper på golvet och skrynklar det med fötterna. Jag visste inte att detta kan minska smärta!

Många lider av smärta i fötter, tår, vrister eller hälar. Men förutom att gå till din läkare, finns det lyckligtvis några enkla övningar du kan prova för att lindra smärtan, eller ännu bättre; få den att försvinna helt.

 

Den svenska sjukgymnasten och fitnessexperten Åsa Rip har gjort en video där hon visar några enkla små övningar som kan stärka din fot och hjälpa dig. Tipsen kommer att göra underverk för dina fötter på nolltid.



Det tar inte mer än fem minuter, och om du gör övningarna några gånger om dagen, kommer du att se resultat snabbt. Men kom ihåg, om du har svår smärta, måste du alltid rådgöra med din läkare först.


Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2017 17:16


Jag brukar säga att jag är helt slut när barnen har varit här,, men idag ÄR jag helt slut   . Dom har bråkat hela dagen,, ja ok inte sista timmen då har dom varit sams.
 
Jag har fått sära på dom hela dagen från det att dom vaknade tidigt tills nu på förkvällen. Jag har satt dom vid bordet o förklarat varför man inte får slåss, sparkas, bryta fingrarna på varandra, bitas, boxas o nypas. Dom lyssnade ett par minuter sen var dom igång igen =)
 
När vi satte oss i soffan så började dom busa med varandra men buset övergick till slagsmål så jag fick sära på dom. Liam fick sitta på högersidan av soffan o Jack på den andra så jag satt i mitten.. Jack tyckte verkligen inte att detta var roligt utan ville åka hem =)
 
Idag är första dagen som jag har fått visa dom vem som bestämmer o att man absolut inte får hålla på att slåss o att man måste lyssna.. Dom är inte vana vid att jag måste säga till på det sättet som jag har fått göra idag, men jag har inte skällt på dom utan varit väldigt bestämd.
Trots allt så har vi haft det riktigt bra o mysigt. O det har inte varit så farligt som det låter =)
 
Natten däremot var lite jobbig. Jag låter barnen somna i min säng o sen bär jag över Jack till tältsängen så han får ligga där. Precis när jag ska somna så kommer Liam krypande o lägger sig snett över mig med både armar o ben. Jag puttar tillbaka honom men han kommer tillbaka lika fort o så håller vi på. Jag låter han ligga kvar o somnar med honom liggande halvt över mig tills klockan blir ca 03 då Jack kommer krypande så nu ligger vi alla tre i sängen.. Alla ligger på ena halvan av sängen o den andra halvan är tom. Jag försöker putta över dom lite men det går inte så jag försöker somna istället. Jag har vaknat titt som tätt dels för att det har varit väldigt trångt o väldigt varmt. Jag är van att ha fönstret öppet även på vintern men det har jag inte när barnen sover här för dom är inte vana vid det. 
 
Vi gick upp vid halv 9 o åt frukost sen har dagen gått i en rasande fart. Sonen kom vid halv fem tiden så nu är dom hemma hos sig.
 
Bailys är här inne, han har varit ute lite så han kom in till mig. Han får stanna kvar tills jag går bort till Rohde, då får han gå in till sitt en stund så släpper jag ut honom när jag kommer hem o kan hålla koll på honom nu bara för att det är kallt ute. Annars klarar han sig bra.
 
Ja, det var mitt dygn, jag hoppas att ni har haft ett bra dygn oxo =)
 
Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan   
 
 

Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2017 01:25



 


Forskare i Australien har nämligen upptäckt ett sällsynt bär, som endast växer i regnskogen i norra Queensland.

Bäret kommer från ett så kallat Blushwood-träd och forskarna har efter många år lyckats extrahera ett enzym från bären, ett ämne som dödar cancerogena tumörer. 

 

 

 

Den här banbrytande medicinen går under namnet ”EBC-46” och kommer snart att börja testas på människor.

Doktor Glen Boyle, som ledde studien vid Berghofer Medical Research Institue i Australien, förklarar att EBC-46 fungerar på tre sätt. 

”Den dödar tumörcellerna direkt, stryper blodtillförseln och den aktiverar kroppens egna immunförsvar till att städa upp det som lämnas kvar”, säger han.

 

 

 

På Berghofers hemsida framgår det att veterinärer har använt EBC-46 på hundar, möss, katter och hästar – med framgång.

Ämnet injiceras direkt i tumören och på några dagar är den borta.

 

 

 

Forskarna har även testat läkemedlet i laboratorier och resultatet där stämmer överens med effekten på djur – ungefär 70 procent av försöken lyckas.

Tyvärr låter ofta saker bättre än vad de är och för tillfället vågar inte forskarna lova för mycket.

Det finns inga som helst bevis för att EBC-46 skulle fungera när cancern har spridit sig i kroppen, och dessutom måste tumören vara tillgänglig för en injektion.

Men förhoppningsvis kan den här fantastiska upptäckten föra oss ett steg närmare en lösning.

 

 

 

Om studierna och de kliniska prövningarna ger goda resultat kommer självklart EBC-46 att hjälpa många människor.

”Kemoterapi används fortfarande eftersom att det är väldigt effektivt för många människor. Men EBC-46 kan kanske användas på människor som av någon anledning inte blir hjälpta av kemoterapi, eller för äldre patienter vars kroppar inte klarar av ännu en cellgiftsbehandling”, säger Glenn Boyle enligt The Guardian.

 

Allt som kan döda cancer är fantastiska upptäckter och jag hoppas verkligen att detta kan leda till att vi kommer närmare ett botemedel för alla typer av cancer. 




 

 

 

   

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards