Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 7 juni 2016

Av Anneli Gustavsson - 7 juni 2016 19:00


I lördags kom Jack hit på morgonen för sonen o Liam skulle åka o fiska, då var det smidigare att åka utan den lille huliganen. Vi hade en jätterolig o intressant dag. Först var vi här hemma en stund, åt lite lunch o sen åkte vi till fammoos Ica o handlade lite o sen åkte vi upp till toppen.

När vi närmar oss huset så börjar det stinka nåt så otroligt äckligt så jag börjar klökas o hosta. Det var en doft blandad med skit o urin, doften var så frän så den satte sig i gommen. Man brukar ju kunna andas bättre med öppen mun, ja det luktar ju inte lika illa då men det var ännu värre. När vi kom in i stugan så frågade jag vad det var som stank, då var det något med deras avlopp, men jag såg ingen som var där o fixade med det. 

Vi köpte varsin glass o Jack ville ha en dricka så vi gick ner en bit på kullen o satte oss på bänken o åt våran glass, det luktade inte lika illa där.

 

När så ville Jack cykla lite så jag sprang här runt gården,, jag vet inte hur många varv det blev men ont i kroppen hade jag.. Svärdottern hämtade Jack o jag vilade lite.

 

På kvällen ringer sonen o säger att han vill bjuda sin fru på en konsert med Håkan H på söndag o frågade om jag kunde ta barnen. Javisst kunde jag göra de. 

Lite bilder från i lördags.

 

                   

Så fammoo nu kan du bära hem mig säger Jack medans jag svarar honom att jag kommer att dö på kuppen, det tyckte han var roligt så han började skratta =)

 

 

Jag har inte tid med dig nu fammoo för jag spelar.

 

 

Titta fammoo, jag kan cykla utan att hålla mig i cykeln.

 

Söndagen kom o barnen dök upp vid ett-tiden, sen var det full rulle hela tiden. Jag fick ha deras ena bil så vi åkte o handlade lite gottigit. Vi var ute o lekte, hämtade sparkcyklarna som barnen fick av syrrans barn. Dom ville cykla men Liams cykel hade ingen luft i däcken o det behövs en riktig pump som dom har på mackarna. Hans cykel är så tung så jag fixade inte att åka ner o pumpa den så sonen ska göra det nån dag.

Vi var ute o gick, var borta vid skolan o lekte där. Liam hoppade av en gunga o farten så han slog sig lite i foten men det blev bättre när han fick ett litet bandage på den. Det gjorde nog lite ont men det var inte så farligt men jag försökte pussa bort det onda. 

På kvällen så tog jag in tältsängen så båda två dök ner i den o ville sova där trots att jag har en stor säng =)

Jack låg kvar i sängen medans Liam satte sig i soffan o spelade lite spel o jag hoppade in i duschen. När jag hade duschat klart sov Jack så skönt så han fick ligga kvar där. Jag o Liam gick o la oss o han somnade strax efter 10...... Jag somnade vid 11 tiden o sov ett par timmar, jag var helt slut o hade sån fruktansvärd värk. Jag kom på när jag vaknade att jag hade glömt att tända Teddys ljus så jag fick så dåligt samvete men jag vågade inte tända det ifall Jack skulle vakna o få för sig att leka med ljuset. 

 

På måndagen var det ju Nationaldagen,, Jack sa att Sverige fyllde år så han sjöng o hurrade lite. Det var lite festligheter i hembygdsgården precis där jag bor så vi gick bort dit några timmar. Dom spelade o trumpetade, dom gamla husen var öppna så man fick gå in i dom. Men vi glömde gå in i det stora huset, där jag berättar för barnen att tomten bor. Ja det var lite festligheter med olika stånd sen var scouterna där o bakade skrabbelucker, om jag minns rätt =)

Dom hade även 5-kamp o barnen kämpade på jättebra, det var så roligt att se dom ,, dom gav allt, ja även jag var med o tävlade mot barnen.. Vi vann fina armband, ungefär såna som man får när man har köpt åkband på Liseberg + att man vann äran. Vi gick hem o drack lite saft o åt kex. Sonen ringde o ville att jag skulle sätta på lite kaffe, dom stannade en stund o sen blev jag helt ensam igen. Wow,,,,,,, allt blev så tyst jag trodde ett tag att jag hade förlorat min hörsel =)

Nä då,, barnen är så snälla o goa o jag älskar dom över allt. Jag är så tacksam för att jag får ha dom hos mig o att dom vill komma.

Sonen o svärdottern hade i alla fall haft jätteroligt o det gladde mig. Jag tror att vi alla var nöjda med dessa dagar.

 

   

Det är gott med glass =)

 

     

Här somnade Jack så han fick ligga kvar. Men han kom krypande till oss vid 8 på morgonen.

 

 

Hahaha, ja vad ska man säga =)

 

 

Jack hade tagit på sig skorna på fel fot så Liam hjälpte honom ,, jag kunde inte böja mig ner för ryggen jävlades med mig.

 

     

Detta är tomtens hus, men orkestern var i vägen så vi kunde inte gå in dit o sen glömde vi bort det =)


 

Skrabbelucker =)

 

               

Lillen kan inte vara "normal" på korten hahaha


Ja det blev ett långt inlägg. Idag har jag suttit ute i solen några timmar sen kom molnen.. Nu ska jag titta lite på tv;n får se om det är nåt bra att ha i kväll. 

 

Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards