Mitt Nya Liv

Alla inlägg under maj 2016

Av Anneli Gustavsson - 5 maj 2016 20:43


Vilket underbart väder det har varit idag. Jag har suttit i solen o jag har smort in ansiktet, men det känns som jag har bränt mig lite ändå.. Det får jag se i morgon hur det ser ut.

 

Idag städade jag av altanen, det är inte gjort på länge men nu är det fint igen, några dagar.

 

Har precis stått i en varm o go dusch, rakat benen så nu vågar jag visa mig igen. Man såg inte skogen för alla träden =)

 

Igår var jag ute lite med min grannes hund Buster, Rohde var oxo med. Det är en storpudel o han är stor som en halv häst. Han är bufflig, gosig o väldigt glad, han är så mysig. Det känns lite jobbigt att gå med andra hundar när jag inte har Teddy, men det är så det är nu.

 

Jag har haft några jobbiga dagar o nätter när tankarna inte kan styras. Har vaknat med huvudvärk några mornar nu, hoppas att det är över snart.

Jag tänder Teddys ljus på kvällen så lyser det upp fint i hans fönster. Snart kommer skylten som jag beställde, ska lägga ut den här sen.



 

Det har varit strålande sol, o jag tror knappt att det har varit några moln idag.


 

Lille Buster =)


   

Det växer blommor i skogen oxo =)


 

Efter promenaden satte vi oss på ljugabänken =)

 

Hoppas att ni har haft en bra dag allesammans. I morgon ska det bli mat inne hos mamma, det ska bli gott.

 

Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥

 



Av Anneli Gustavsson - 3 maj 2016 21:20


Anneli,
Inom mycket kort tid kommer du att upptäcka exakt varför den trettonde dagen i Maj kommer att finnas kvar för evigt etsat i ditt minne.
 
Den kommer verkligen att markera vad som utan tvekan kommer att vara den första dagen i ditt nya liv. Ett liv där dina bekymmer börjar försvinna de ena efter de andra. Ett liv där en imponerande rad lyckliga händelser kommer att fortsätta leda dig till den stora lycka som snart kommer bli din.
 
Ja då får jag se vad som händer den fredagen den 13;e maj som ska förändra mitt liv =)
 
 
Idag har jag legat i solen ett par timmar, det var så skönt men jag fick ont i min nacke. Det känns lite bättre nu, jag stod i en supervarm dusch ganska länge o mjukade upp nacken.. 
 
Hoppas att det blir fint väder i morgon oxo så jag kan ligga ute en stund. Satt ute o fikade med mamma innan o vi pratade om något som kommer att hända lite senare i sommar för min del. Jag kan inte avslöja något nu, men ni kommer att få veta vad det är sen =)
 
Hoppas att ni har haft en bra dag. Nu är det dags att stänga ner, ska lägga mig o titta på tv;n. Det är inte mycket att ha, men jag hoppas att jag kan somna o sova inatt. 
Natten som var ,, var jobbig. Jag kunde inte sova, jag låg o tänkte på Teddy så jag fick hjärtklappning, ont i huvudet o ångest, jag var så ledsen. Jag somnade tillslut, jag försökte göra lite avslappning.. Det har känts i hela kroppen idag att jag var ledsen inatt. 
 
Jag tror att det är viktigt att kunna sörja för att kunna få tillbaka alla glada minnen igen. Jag måste nog gå igenom alla tankar o tårar, men det har blivit lite bättre men det gör fortfarande satans ont. Jag önskar att jag fick pussa på honom en gång till, att få krama om honom en gång till. 
 
Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar.
 
Puss I Pannan ♥
 

Av Anneli Gustavsson - 2 maj 2016 22:00


Igår så knackade det på min altandörr, utanför står en liten kille som räcker fram handen o säger att blommorna är till mig.

 

Han bor på gården så jag känner honom, jag blev jätteglad o tog tacksamt emot dom.

 

 

 

Idag har jag suttit en liten stund på altanen o solat, det var skönt. Lite senare åkte jag till apoteket o sen till Ica.. 

 

Ikväll gick jag bort till Rohde o fixade med hennes dator, jag laddade ner hennes bilder från mobilen till ett usb-minne. Fixade så hon ska få 6 gratis kanaler till tv;n. Dom har lurat henne så jag tog reda på det idag o dom gäller även henne. Jag visste att det var så, så nu ska jag ringa o fixa detta i morgon. Det är inte säkert att jag får beställa dom utan måste gå bort till henne när jag ringer så dom oxo kan prata med henne.

 

Det har varit lite jobbigt igen, jag saknar Teddy så otroligt mycket. Jag ska tända hans ljus nu o sen ska jag lägga mig. 

 

I dag är det 3 veckor sen han fick somna in, det känns fortfarande så overkligt. Jag väntar på att han ska komma o buffa på mig med sin söta lilla nos. Jag längtar efter att få höra hans wafflande o stökande i sängen. Men det är bara tomt. 

Den här känslan som man får i ett omöblerat rum när det ekar o man verkligen ser hur tomt det är, så känns det i mitt hjärta. Det gör ont.

 

Jag hoppas att ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

     

Av Anneli Gustavsson - 1 maj 2016 17:59


Det är lite tråkigt när det inte blir som det var tänkt.. Idag skulle jag åka med sonen o hans familj på kosläpp men det ville inte min kropp.

Från halv 7 fick jag "springa" på toan så jag vågade inte lämna hemmet =)

Jag blir sån ibland o det är så jobbigt.

 

Sonen o dom hade inte varit på kosläppet utan åkt på andra utflykter så dom hade haft en bra dag tillsammans.

 

Har ganska ont i mina axlar, ja jag har ont i hela kroppen men axlarna är värst idag. Men om en timme så kan jag ta lite medicin, tack o lov för medicinen. Tänk er att det finns dom som inte vill ta något när dom har en satans värk, jag skulle aldrig låta bli att ta det när jag kan bli hjälpt ett par timmar, det är ju vansinne. Men det finns dom som står ut så det är bra för dom.

 

Det har varit fint väder idag men ganska kallt, jag fick stänga altandörren nu för jag började tom frysa om näsan. 

 

 

Jag har haft besök av mammas katt i dag, han tittar in här med jämna mellanrum, går runt lite eller lägger sig o sover sen strosar han iväg igen.

 

 

När jag tittade ut i trädgården så såg jag att han låg skönt i mitt land med tulpaner som stöd. Solen värmer gott där, han brukar ligga där på sommaren.

 

Ikväll kommer det nog en bra film på femman - The proposal. Jag vet inte om jag har sett den, men jag älskar Sandra Bullock..

 

Hoppas att ni har haft en bra helg, nu får vi hålla tummarna att det blir varmt o skönt att sommaren äntligen är på väg.

 

Var rädda om er. Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 1 maj 2016 01:40


Som ni vet så har jag ju kremerat Teddy o jag trodde att han skulle få en fin skylt på sin urna men det är bara ett klistermärke med hans namn som någon har skrivit, så det är absolut inget märkvärdigt.

 

Jag funderade på om jag skulle försöka skriva det själv lite fint men jag kan inte skriva fint så jag sökte lite på nätet o hittade en sida som är billig o det var så enkelt att göra sin egna skylt. Man kan välja på olika material, hur man kan fästa skylten mm. 

 

Så är ni ute efter att göra skyltar så hittar ni den sidan hos Skyltmax . Jag är så förväntansfull så jag hoppas att jag den kommer hem snart.

 

Jag återkommer mer om hur den ser ut + att ni ska få se den då.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 1 maj 2016 01:18


Jag förstår inte varför jag sover en timme o sen vaknar ? Så är det varenda natt o har varit i flera år.

 

Innan jag somnade så tänkte jag på Teddy o jag somnade med glada o kärleksfulla minnen. Jag ska försöka somna om igen,, i morgon ska jag på en liten utflykt mer om det blir det då =)

 

Dröm sött ... Puss I Pannan ♥

 

 

Jag har så enkel smak. Jag vill bara ha det bästa av allt.
Oscar Wilde
 
 
 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards