Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 18 april 2016

Av Anneli Gustavsson - 18 april 2016 19:28


 


Stort GRATTIS älskade Tilda ( systerdotter ) på din födelsedag. Förlåt jag skulle grattat dig igår men glömde helt bort det.

 

Hoppas att du hade en fin födelsedag o att du blev bortskämd.

 

Älskar Dig lilla höna, vi ses snart. Puss Puss ♥ ♥ ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 18 april 2016 16:21


Först vill jag Tacka er allesammans för alla era tankar o ert stöd nu när jag har förlorat Teddy. Det har betytt så mycket för mig med allt stöd jag har fått på nätet men även här hemma.

Jag har nu som först kunnat läsa alla kommentarer jag har fått, jag har inte kunnat läsa dom innan för det har gjort för ont. Det gjorde ont nu oxo, men Teddy är ständigt i mina tankar o i mitt hjärta.

 

Sen Teddy var ca 5 månader började han "sätta" i halsen, ja det var inte riktigt så heller utan han hostade inåt o kunde hålla på så tills han nästan tuppade av. Han har varit undersökt hur många gånger som helst för detta, om det har varit gomseglet, om han har haft ångest mm. Dom har aldrig kommit fram till vad det var, i många år blev vi båda två väldigt rädda men dom sista 5 åren så kände vi båda två att det inte var farligt o kunde hantera det annorlunda. När det var som värst så fick jag springa ut med honom på altanen så han skulle få luften tillbaka, eller så fick jag blåsa till lite lätt i ansiktet på honom så han kom tillbaka till verkligheten.

 

Han började få öroninflammation, tog bort tonsillerna två ggr, ja han var som vilket barn som helst. Så här höll det på o vi var varje år hos veterinären, minst 3 ggr / år.

Dom sista åren började han se dåligt, höra sämre, han fick förstorad prostata så han kissade blod. Han fick medicin för det så att den skulle minska o han mådde jättebra tills det kom tillbaka igen. Han hade aldrig ont, han kissade som han skulle. Han har aldrig haft ondare än att det har gått att bota med lite antibiotika eller salva.

Han fick tumörer i rumpan, dom växte sakta men säkert, det var medicin o salva o han blev bättre. Han var nu nästan helt blind o började bli dement men hade aldrig ont.

Han led inte heller av att se dåligt för det hade kommit smygande så han hittade i lgh, hos mamma o på dom ställena vi brukade gå, jag blev hans ögon o öron vissa gånger. Ibland fick jag stampa i golvet om jag ville ha hans uppmärksamhet o han tittade sig omkring o det var precis som han kände var jag stod nånstans. 

 

Det sista året fick han gå med blöja pga att tumörerna i rumpan blev lite större o han ville slicka på dom, men han hade inte ont. Han hade inte heller några problem med blöjan. Det var konstigt för honom första dagarna men sen stannade han o väntade på att jag skulle sätta på honom blöjan. Blöjan var istället för den där hemska tratten som dom får ha för att inte komma åt att slicka sig. Jag klippte hål för svansen o den satt inte åt på något sätt.

 

Jag har alltid sagt till Teddy att han ska ha det allra bästa även in i det sista. Jag ville självklart inte tänka på hur slutet skulle bli men jag gjorde klart för mig att när veterinären sa att det var dags för honom att somna in så var det dags , det spelade ingen roll hur ont det skulle göra för min del, det var Teddy som räknades. Jag hade redan bestämt mig för att kremera honom o det är där han är idag,, på krematoriet på Kullsätra. Han kommer tillbaka den här veckan o snart får jag hem honom. Han kommer först till djursjukhuset innan jag kan hämta hem honom.

 

Dom gångerna han har mått dåligt eller om jag har sett minsta lilla som har gjort ont för honom så har vi åkt in till veterinären för att få hjälp. Han har alltid blivit bra o jag har fått kämpa många år. Han fick ett stort sår i sitt öga som var 1x1 cm o även lika djupt, jag har ingen aning om vad som orsakade detta . Dom sa att det kunde varit ett litet grässtrå som kommit in i ögat o det hade gått fort, från ena dagen till den andra. Han hade 4 olika salvor som han skulle ha varannan timme i 1 månad. Vi kämpade med detta o han blev bra i sitt öga.

Han har varit med om mycket i sitt liv, det finns säkert många saker som jag har glömt.

Men jag kommer ihåg när jag hämtade hem honom, det var glädjetårar men även ledsna tårar för jag trodde att hans mamma o pappa skulle sakna honom, eller att Teddy skulle sakna sin mamma o pappa. Ja det var ledsamt att känna den känslan, men så underbart att äntligen få hem honom.

 

Det var många på gården som hade väntat på att jag skulle komma hem med honom, så han blev så omtyckt om alla. Det först han gjorde var att köra ut min o mammas katt ur lgh, men dom blev bästa vänner, han o Snobben.

 

Jag har skrivit mycket om Teddy genom åren o han har gett mig så mycket glädje o kärlek för att inte tala om trygghet o tröst.

Vissa har nog trott att han har fått lida, att han har haft ont av allt han har fått gå igenom. Klart att han har mått dåligt, det är därför som jag har farit till veterinären med honom, men jag har ALDRIG låtit honom lida utan att göra nåt åt saken. Jag skulle Aldrig låta honom lida eller må dåligt. Jag vill inte att någon ska tro att han har mått dåligt o haft ont för det har han inte. Han har haft ett bra liv o varit så bortskämd av mig o andra. Han har alltid varit älskad o omtyckt av mig o andra. Jag älskade honom så otroligt mycket så jag ville skrika ut det många gånger.

 

Sista besöket hos veterinären fick bli det allra sista. Hade jag fått ta hem honom för att säga hejdå så hade jag nog inte kunnat åka in med honom igen. 

 

Teddy har varit stark, en riktig kämpe i allt han har gjort, han har verkligen fått kämpa med mycket.

 

Ibland känns det som att han ska komma in till mig när jag sitter vid datorn o lägga sig vid mina fötter, eller vilja hoppa upp i sängen. Jag saknar att ha honom vid mina fötter, sovandes rygg mot rygg, alla kramar o pussar jag har fått. 

 

Han är min ögonsten, mitt hjärta, min allra bästa vän, mitt allt.

 

Jag ville bara att ni skulle veta att han aldrig led för det gick hela tiden att "bota" hans åkommor, dock inte det sista men då fick han somna in.

 

Tusen tack för att ni finns o tack för ert stöd o tröst. Älskar Er ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards