Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Mitt Hjärta Gråter. Teddy Var Är Du ?

Av Anneli Gustavsson - 11 april 2016 19:11


Tidigare idag åkte jag in med världens goaste Teddy till veterinären. Där kommer hon snabbt fram till att han inte mår bra o att det skulle få bli palliativ vård i slutskedet. Jag höll på att svimma o jag kände hur nära jag var att kräkas av rädsla. På något sätt kanske jag visste det för när jag åkte in trillade tårarna på mig i bilen .. Jag undrar om Teddy kände på sig det oxo för han var inte alls lika nervös o skakig.


Jag började gråta när hon sa vad som skulle hända med vården o jag sa att jag vill inte ta med mig honom hem för ett par dagar för att sen åka in med honom en allra sista gång. Det skulle jag aldrig klara av. Jag frågade vad hon hade gjort om det var hennes hund o hon sa att hon skulle låta honom somna in idag. Här trodde jag att mitt hjärta skulle stanna för gott, ja det kunde det lika gärna göra om jag inte fick ha Teddy hos mig. Han är ju min vän, min sambo, mitt lilla barn, mitt allt. 

 

Hon frågade mig om hans liv ser likadant ut som för ett par år sen o det gör det inte, det är mycket som har blivit sämre för Teddy så jag lyssnade på henne. Hon var väldigt lugn o jag kände en trygghet med henne. Jag tror att jag var tillräckligt lugn inför Teddy oxo för han kunde slappna av mycket mer, ja än vad han brukar göra.

 

16;15 fick han lugnande o jag bar honom på min axel som han brukar ligga. Han ligger så skönt med huvudet hängande ner mot min skuldra o så gjorde han även idag.  Veterinären kom in o jag nickade till henne att han var lugn så hon rakade ena benet för att sätta en nål, men det gick inte bra där så hon fick ta andra benet, då funkade det. 16;45 fick han båda sprutorna, jag såg att den ena var något blått i. Jag stod över Teddy o pratade lugnande med honom, jag sa att allt kommer att bli bra o att vi kommer att ses snart igen. Hon lyssnade på hans hjärta o det hade stannat, han somnade in lugnt o fint o när han hade gjort det så brast allt för mig. Jag fick vara ensam med honom, så jag pratade med honom o sen kände jag hur hans tårar trillade då höll jag på att svimma. 

 

Jag åkte in med världens bästa vän o kom hem med ett tomt koppel. Mitt hjärta gråter. Teddy, var är du ? Jag saknar dig så otroligt mycket. Jag älskar dig, Sov gott ♥

 

 
 
ingrid

ingrid

11 april 2016 19:45

Oh,jag har tänkt på Teddy o dig idag,Jag har förstått att han inte skulle
klara detta med en tumör.Jag grät när jag läste dina rader.Vet precis vad du går igenom.Och gråta måste man få göra.
Han lider inte mer nu,han är i hundhimmelen kanske med vår Nellie och
de springer på de saligas ängar tillsammans med alla änglahundar.
Många kramar till dig.

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:09

Tack för dina tankar. Jag sitter o läser allas kommentarer o känner ett sånt stöd, jag har inte orkat läsa dom innan o det är svårt även nu.
Ibland känns det som jag ska se Teddy komma o lägga sig vid mina fötter eller hoppa upp i sängen till mig, men det gör han inte. Han är borta, men minnena har jag kvar.

Kramar ♥

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

11 april 2016 19:48


Åh Anneli, tårarna rinner. Jag vet hur det är för jag har gått genom detta själv med min boxer.
Det är så fruktansvärt svårt och smärtsamt att mista sitt älskade djur. En stor innerlig kram i denna svåra stund. ❤.❤.❤

http://egopyret.blogspot.com

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:07

Tack vännen. Ja det är svårt, så svårt. Det är skönt att andra vet vad man går igenom, dom som inte har haft djur tror att man är dum i huvudet.

Kramar ♥

 
TantGlad

TantGlad

11 april 2016 20:28

Hej vännen. Gråter när jag läser ditt inlägg. Jag förstår exakt hur du känner dig.
Jag tror Teddy kände på sig nåt. Djur har den förmågan.
Du vet väl att Teddy inte lider nu, och att han var en mycket älskad vän. Ditt allt. Tomrummet blir jobbigast den närmaste tiden nu. Man tappar nästan livslusten en smula.....Men tänk att din älskade Teddy hade det bästa hundliv hos dig. Inte alla hundar har det så bra. Han hade det bra hos dig.
Finns det nån "grupp" om hundar på fb....nån hundgrupp du kan vara med i. Då kan du bolla tankar och få tröst av många som vet hur du känner dig.
Jag har ju katter och när min snoddas ...när jag fick ta bort honom så var jag med i en grupp. Sen läste jag en vacker dikt som heter "änglakatten" Ååå vad den var sann och fin. Mitt sorgearbete fick sin början. Men jag kommer alltid att sakna min vän...min snoddas som betydde nåt alldeles speciellt för mig som din Teddy. Men.......de fick de bästa liven och vi öste vår kärlek över dem.

Till dig från mig.....EN STOR STYRKEKRAM❤

http://tantglad.bloggo.nu

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:06

Tack min vän. Jag har så mycket stöd från alla o det är jag tacksam för.
Jag vet att jag gjorde det rätta för Teddy men jag var inte beredd på det. Jag trodde att det skulle bli som dom andra gångerna med lite antibiotika o salva för rumpan o sen åka hem o äta lite fika som plåster på såren. Men så blev det inte =(

Han har det bra nu o han har alltid haft det bästa medans han levde,, ja jag har oxo haft det allra bästa tack vare honom o hans kärlek. Men fy så tomt det är.

Kramar ♥

 
deninrekampen

deninrekampen

11 april 2016 20:49

Finaste du, jag beklagar verkligen! Vet inte vad jag ska säga!! Sänder dig styrke kramar!! Varma kramar!! <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:03

Tack vännen. Kramar ♥

 
Ingen bild

Anna

11 april 2016 20:58

Nämen lilla vän så hemskt, mina allra varmaste tankar till dig.
Det är inte lätt att förlora sin allra bästa vän.Har själv mist
våra bästa kompisar så jag vet att det gör ont.
Sov nu så gott Teddy!
Kramar till dig Anneli,det är skönt att veta att man har gjort det bästa för sin vän.
Anna!

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:02

Tack så mycket. Nä det är inte alls lätt o det gör så ont. Jag vill bara skrika rakt ut, men jag får inte tillbaka honom för det.
Jag gjorde rätt, men jag var inte beredd på detta, inte nu.

Kram ♥

 
Emma

Emma

11 april 2016 22:15

Så tråkigt med Teddy!
Beklagar soren<3
Hoppas du mår bättre med tiden och att Teddy alltid finns inom dej.

http://emmizlarzzon.bloggplatsen,se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:01

Tack så mycket Emma. Jo det kommer att bli bättre med tiden, hoppas bara att det är snart.

Kram ♥

 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 april 2016 09:59

Nu fäller jag också en tår för jag vet så väl hur det känns att mista ett älskat djur som verkligen älskat en urskillningslöst. Mycket mer kärlek än från någon människa faktiskt. Känner med dig Kram

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:00

Ja den kärleken man får av en hund går inte att beskriva, den bara finns där i massor o du får mer o mer hela tiden.

Kramar ♥

 
biggeros

biggeros

13 april 2016 07:16

Min fina vän jag beklagar verkligen sorgen för din fina Teddy. Låt han vila i frid var än han är. Styrkekramar 💙

http://biggeros.blogg.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 16:00

Tack min vän. Ja nu har han det bra, nu är han fri men ändå med mig.

Kramar ♥

 
wiolettan

wiolettan

13 april 2016 21:03

Det finns inga ord, inga ord räcker till för att visa att jag förstår och känner med dig.
Jag har varit med om samma sak, de små liven är ju som våra andra familjemedlemmar.
Det jag kan förstå är att du gjorde det enda rätta för Teddys skull, du gjorde precis allt för honom och han fick känna sig lugn och trygg i din famn. Det är mycket värt att ha dom minnena.
Tänker på dig.
En stor varm styrkekram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 15:59

Tack vännen. Jo jag gjorde rätt även att det blev en chock. Jag ville inte att han skulle lida o det skulle han få göra om han inte fick avsluta sitt liv nu. Jag hade aldrig kunnat leva med mig själv om jag hade varit egoistisk. Men jag önskar så att han var hos mig nu =(

Kramar ♥

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

14 april 2016 06:36

Vill skicka dig den varmaste av kramar! Jag vet hur fruktansvärt ont det gör när man förlorat det mest värdefulla i ens liv. Styrkekram ♥

http://margot64.blogspot.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 15:57

Tack så mycket, det värmde.. Ja det gör hemskt ont.
Kram ♥

 
Geddfish

Geddfish

14 april 2016 09:18

Jag beklagar förlusten av din älskade Teddy, jag vet hur mycket han betydde för dig!
Stor varm kram, Gerd ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 15:57

Tack så mycket för din kommentar. Ja han betydde allt för mig o nu är jag så ensam.

Kramar ♥

 
wiolettan

wiolettan

14 april 2016 15:13

Tänker på dig!
Varm kram.

http://httå://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 april 2016 15:56

Tack min vän kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards