Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 3 april 2016

VAD DÅ GPS ?

Av Anneli Gustavsson - 3 april 2016 15:52


Idag följde jag med mamma då hon skulle köpa en pall nånstans ute i ödemarken =)

Hon hade skrivit på en lapp hur hon skulle köra. Jag sa till henne att hon skulle använda GPS;en men det behövde vi INTE för hon hade skrivit upp precis som kvinnan hade sagt att vi skulle åka.

Jag - Men här skulle vi inte svänga mamma.

Mamma - Jo då ,, jag vet vägen, säger hon o kör på.

 


Jag läser vad som står på lappen som HON har skrivit men hon håller fast vid att hon kör rätt.

 

Mamma - Men var finns sjöarna ?

Jag - Ja du, dom finns nog åt andra hållet.

Mamma - Men vad står det på lappen ? Läsen den då.

Jag - Ja men det har jag ju gjort men du körde fel.

Mamma - Nej det vet jag att jag inte gjorde.

 

Vad tusan ska man med en lapp till när man inte följer den =)

 

Jo men visst hade vi kommit rätt direkt OM hon hade följt det hon hade SKRIVIT på lappen..

Men det är alltid så att lilla mamma VET hur man ska åka o det spelar ingen roll om vi ska åka till Liseberg som vi har varit 748 gånger så kommer vi fel =)

 

Mamma fick ringa upp kvinnan som förklarade att vi skulle åka tillbaka. Mamma klappade mig lite lätt på benet o sa att jag hade RÄTT.......... Hör o häpna, mamma erkände att hon körde fel. Satan i gatan vad det är skönt att höra sånt..

 

 

Fortsättning på baksidan av pappret. Vi körde tillbaka o där hittade vi skyltarna men nu var dom på fel håll.. Jaha dom skulle inte vara där utan på andra håller så det tydde på att vi hade varit fel ute ändå. Mamma ringer upp kvinnan som säger till mamma att hon ska stanna där hon är.. Kvinnan kommer gående så det var bara att vända bilen lite o köra in till vänster. Äntligen var vi framme o mamma köpte sin pall.

Jaha, skulle vi hitta hem då ? Dom förklarade att det var bara att ta höger o höger igen o sen ut på motorvägen. Ja men visst hittade vi rätt så nu var vi tillbaka i stan igen.

 

Mamma satt i bilen medans jag gick in på Mio, jag skulle kolla upp ett bord där som jag ska ha till min soffa. Tjejen jag pratade med ställde dit bordet men det var inte stabilt. 

 

 

Det var det runda marmorbordet men skivan var lös o fästes bara med sugproppar. Den sög inte alls fast o tippade väldigt lätt. Det var inget för mig, men jag var inställd på att det var mitt. Nu står jag utan bord, men jag ska kolla på det som dom hade på ikea igen för det var ganska fint. Jag tittade även på gråa gardiner som jag ville ha men då hade dom inte kvar dom,, det fanns i Nässjö så min moster eller kusin skulle köpa dom åt mig. Jag sa även till om möbeltassarna som fattades på ena köksstolen så det fick jag o nu är det inte skevt längre, tack o lov =)

 

 

 

Jag gick in till Jysk för dom hade kuddar till extrapris men det fanns bara en grå kvar. Dom får snart tillbaka dom så jag ska kolla upp o köpa dom. Sen tittade jag på ett sängbord som jag redan har men det ska stå på andra sidan sängen.. Det kostar 799 kr o det ger jag inte, men dom brukar ha rea på det så då kan jag vänta tills dess. Lite besviken blev jag när jag inte kom hem med något idag, men jag vill inte bara köpa för att jag ska. Jag ska trivas med det oxo.

 

Jag älskar min bukett, vitrosa o lila tulpaner. Det är så vackert.

 

  Teddy var med o han var så duktig. Men nu ligger han i sängen o är trött. Jag känner att jag oxo är lite trött, men jag har sån värk så det får bli lite medicin nu. Tack o lov att jag har medicinen som hjälper mig annars hade jag nog blivit tokig,, jaja, ok tokigare.

 

Jovisst ja,, idag sålde jag min säng oxo så nu står den inte i mitt vardagsrum längre. Hoppas att ni sover gott i den =)

 

Ni får ha en underbar söndag. Puss I Pannan ♥

 

 
 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

3 april 2016 23:41

Hej vännen!
Nu har jag läst tillbaka lite, och vad fint du har fått det med nya möbler, överkast kaffebryggare, ja allt! Underbart!
Hoppas du och Teddy njuter för fullt nu.
Kvällskram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

4 april 2016 20:27

Ja nu njuter vi av allt det fina. O sängen är helt underbar, vill ligga där hela dagarna men det går ju inte.
Kram kram ♥

 
deninrekampen

deninrekampen

4 april 2016 01:09

Bara inne en liten vända för att önska dig en bra start på en ny vecka! Ta hand om dig!! Kram :)

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

4 april 2016 20:32

Hej, kul att du tittar in. Ha en mysig kväll kramar ♥

 
Annika

Annika

4 april 2016 09:28

Förstår din känsla då hon erkände att hon hade fel. Lennart är precis likadan...men han erkänner ALDRIG. Men vilken vacker bukett...gillar...Ha nu en fin start på den här veckan. Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

Anneli Gustavsson

4 april 2016 20:33

Hahaha ja du det är inte ofta man får rätt även om man har det, men jag erkänner kanske inte heller när jag gör fel =)
Jag älskar mina blommor, både tulpanerna o mina orkidéer nu.
Ha en mysig kväll, kramar ♥

 
wiolettan

wiolettan

4 april 2016 10:47

Håller med dig till punkt och pricka om buketten. Den är ju så otroligt vacker och vårlik på något sätt. Skira härliga färger.
GPS tycker jag är en suverän uppfinning. Det är så roligt att höra den snälla damen påpeka "gör om rutt", eller i de nya säger hon bara ett nytt alternativ, tror jag.
Jag brukar tänka att det är skönt att det är i alla fall någon som vet var jag är.
Fint av din mamma att erkänna att du hade rätt, det är inte alla som kan det.
Varm kram och ha en finfin dag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

4 april 2016 20:35

Javisst är den vacker. Det är så roligt att ha nåt "levandes" på bordet.
Jag har aldrig använt gps;en själv men det ska väl inte vara så svårt att fixa med den =) Nej då, det skulle gå utmärkt =)
Vi hittade ju rätt till slut, men det var lite roligt att åka omkring o leta efter sjöarna som vi aldrig kom till hahaha.
Ha en mysig kväll, kramar ♥

 
biggeros

biggeros

4 april 2016 15:51

Jag är likadan.. Envis...kan hitta själv. GPS är bra när den oftast behövs. Såklart man inte ska köpa något som man inte behöver. Bättre att vänta. Ha det bra min vän

http://biggeros.blogg.se

Anneli Gustavsson

4 april 2016 20:36

Jo men lite envis ska man vara, det är jag oxo.
Får se om jag köper en glasskiva till mitt köksbord nu, den är ju jättedyrt.
Ha en fin kväll kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards