Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Microsoft / Foto.

Av Anneli Gustavsson - 19 mars 2016 15:51


 

 

Idag är det fint väder igen, det är så härligt ute. När vi gick ut innan så såg man att det hade varit full trafik i luften. Tänk om dom hade kraschat med varandra .. 


 

Jag älskar dom här blommorna,, tusenskönan. Många tycker att det är ogräs men hos mig får dom stanna kvar. 


 

Visst är det underbart med våren. Allt som har sovit under vintern får liv igen.


   

Mina fina blommor som jag fick på min födelsedag ♥


 

Mamma har köpt fina tulpaner, jag var ju tvungen att ta kort på dom oxo..


Jag har haft det jobbigt att äta sista veckan. Jag gjorde en gastric bypass 2010 som gjorde att jag gick ner 48 kg.. Men jag har gått upp väldigt mycket igen o det känns inte roligt.

Jag har kunnat äta mycket nästan hela tiden så jag har fått tänka mig för, men nu sista veckan så har jag bara kunnat ta några tuggor sen har det gjort lite ont i magen o satt stopp. Jag vet inte varför det har blivit så ? Det kan vara så att det är nåt som har fastnat o inte kommer loss, men jag får äta försiktigt .. Jag mår illa annars o jag kan inte tvinga i mig nåt.

 

Jag hade lite nudlar som jag kokade upp igår men åt bara några tuggor så jag har värmt på dom lite idag o det gick inte äta allt så jag får äta i omgångar.

 

Har även haft skallevärk länge nu, den kommer o går o nu har den kommit igen så jag får nog lägga mig en stund o vila. Det känns som det kan bli migrän, men jag har tagit en ½ tabl så jag hoppas att jag motar Olle i grind. Hoppas även att värken försvinner, eller rättare sagt blir lite bättre snart, den har oxo varit jobbig.

 

Jag kan ju säga att jag har fått tillbaka den där jävla ikonen windows 10 så om jag stänger av min dator så kommer den att uppgraderas ,,,,,,,,,igen för fjärde gången.

Jag får panik om jag inte kan stoppa det den här gången. Jag vågar inte klicka på den, hoppas att den ligger där tills måndag så jag kan ringa microsoft igen så dom får hjälpa mig ..  

 

Ha en mysig kväll. Puss I Pannan ♥

 
 
deninrekampen

deninrekampen

19 mars 2016 21:08

Ja det var verkligen skönt! :) Får jag fråga varför du är rädd för tandläkaren? Smärta eller bara just att gå dit? Du behöver inte svara om du inte vill :)

Är lite gladare idag :)

Måste fråga angående ditt inlägg, den operationen (många som sagt till mig att jag kanske borde göra den men jag vill inte som det är just nu) men känner du att det var värt den ändå fast du gått upp efter? Funkade den helt?

Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

20 mars 2016 19:46

Ja du, det låter när dom borrar o det skorrar i hela huvet. Det gör ont när man får bedövningssprutan o bara komma in hos tandläkaren gör mig nervös ...
Men sista gången jag var där drog jag ut en visdomstand o det gick jättebra så jag var nöjd o inte lika rädd.

Ja operationen var jättebra. Men man måste komma ihåg att man har ett missbruk o det är till maten o allt gott som vi stoppar i oss.
Det första året gick jag ner 40 kg men jag fick kämpa. Andra året gick jag bara ner 8 kg o fick kämpa ännu mer o nu är det förstört.
Jag kan äta allt o jag kan äta mycket. Dom sa till mig att jag aldrig mer skulle behöva tänka på vikten då jag inte skulle kunna äta mycket men det var fel.
Jag fick ingen hjälp efter operationen, jag blev osäker på vad jag fick o inte fick äta men jag fick luska ut det själv.

Om man mår psykiskt bra o är stark så kan man överväga en operation, men då ska man ta reda på allt som finns att ta reda på innan man beställer tid hos läkaren.

Många mår psykiskt dåligt efter operationen bara för att dom inte får nån hjälp. Det har gått jättebra för många, men det har oxo gått fruktansvärt dåligt för många o det går inte att ångra en operation.

Jag tycker inte att den funkade helt på mig.

Ta reda på allt du kan om den innan du bestämmer dig för något.

kram kram ♥

 
Biggeros

Biggeros

19 mars 2016 21:10

Vilka underbara vårblommor. Även snittblommorna. Det var många streck från flyg på himlen. Tur inga krockar skedda:)) Konstigt att ikonen visar sig igen. Du får be om hjälp, vännen. Dessa datorer har ett eget liv....
Natti, natti. Kram

http://Biggeros.blogg.se

Anneli Gustavsson

20 mars 2016 19:40

Tack, javisst är det underbart med blommor. Tur att det inte blev nån krock, då hade det varit hemskt.
Ikonen ligger där o innan fick jag upp den o fick välja dag som den ska uppgraderas så jag valde på fredag, hoppas att jag hinner får hjälp innan annars är det kört igen =(

Kramar ♥

 
deninrekampen

deninrekampen

21 mars 2016 00:53

Tack för ditt svar på min fråga!! :)

Jag känner en som gjort operationen och denna personen sa till mig att man kan ALDRIG äta som vanligt igen, samtidigt som hon satt och stoppade i sig massa av nötter.. Och när man varit o ätit där, äter personen nästan mer än mig? Så därför har jag känt lite sådär..

Denna personen tycker jag ska be om operation så sa jag det att jag tror inte på det just nu för jag har mitt tröstätande och tvångsätande på natten just nu, jag vill först o främst få bort det liksom. Men nej då, enligt denna personen så försvinner ALLA sådana problem.. Så psykiskt beteende och tvång försvinner direkt när man vaknar från op?! Skulle inte tro det haha!! Jag har ju inte problem med hälsan annars överlag, så jag vill ju testa mig fram först om jag kan slippa en op!!

Grattis till vovven din!! Skriver det i detta inlägget istället så slipper du få 2 kommentarer av mig !! :)

Ha en bra start på nya veckan! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

21 mars 2016 20:20

Det stämmer inte riktigt, många kan inte äta mycket o det är ju det de går ut på. Många kan äta lika mycket o får andra missbruk än matmissbruket som tex alkoholproblem då man inte tål lika mycket. Man måste vara på det klara med att det är ett missbruk vi har med att göra, jag glömde bort det o har trillat dit igen så operationen tar absolut inte bort allt. DU själv MÅSTE göra jobbet, o det är ett dagligt jobb.
Jag ångrar inte att jag gjorde den, jag ångrar att jag inte fick upp ögonen innan det gick för långt igen.
Tänk dig för, en operation är inte lösningen på ett stort problem. Du måste bli av med allt tröstätande o tvångsätande.
Mycket ändras med operationen men inte allt, långt ifrån. Man måste först o främst vara stark psykiskt.

Ha en mysig kväll nu, kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards