Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Ny lag / TA UPP HUNDSKITEN !

Av Anneli Gustavsson - 14 februari 2016 17:58


 

Ny lag: Hundägare får nu böter om de rastar hunden utan att ta med påse!

Ett nytt lagförslag från parlamentet har nu satts i verket efter att majoriteten röstat ja.

Den nya lagen innebär att hundägare som rastar hunden utan påse, och/eller ses lämna platsen utan att plocka upp hundens avföring från marken, riskerar att få höga böter.

Föreslaget godtogs delvis genom idén av en renare miljö i Sverige, och politiker tror att ju större ansträngning individer gör, desto bättre och miljövänligare land som resultat. Lagförslaget träder i kraft från och med 11 januari 2016.

Boten ligger på 500kr, men det kommer inledningsvis endast lyftas ett finger med en hänvisning till den nya lagen.


--- 



Jag förstår inte att det är så svårt eller jobbigt att plocka upp skiten efter sin hund ? Det är så vidrigt o äckligt när man trampar i en skit, men det är lättare att tvätta en sko än att bada en hund som har en massa päls.. Lukten sitter kvar även att du har "skrubbat" hunden o det är så äckligt. 

Teddy har klivit i hundskit ett par gånger, men nu var det ett tag sen. MEN jag får hela tiden gå o titta var han sätter sina tassar samt att jag måste kolla var jag sätter mina fötter..

 

Det är inte så långt ner till marken, trots min hemska värk så plockar jag upp för jag vill inte att Teddy ska kliva i sin egna skit... 

 

Ta upp efter er hund !

 


 
 
Björn

Björn

14 februari 2016 20:11

JAg har hund och tar alltid upp efter den. Jag trodde att det redan var lag på att göra det.

http://inaturenhosdjuren.tumblr.com

Anneli Gustavsson

16 februari 2016 17:51

Nä det har inte varit det men jag tror inte att det blir nån bättring för att det har kommit en lag ..

Jag plockar oxo upp efter Teddy.. Jag kikade in på din blogg men hittade ingenstans att kommentera.

Ha en fin kväll kram ♥

 
TantGlad

TantGlad

14 februari 2016 20:27

Jo...visst håller jag med dig, om att plocka upp hundskiten efter sig.
Men människor kanske skärper till sig när den nya lagen kommer.
Det är inge vidare att kliva i vindsnurror inte. Inte kliva i hästskit heller. Det gjorde jag strax före jul. Fattade inte vad som luktade i bilen? Hade vart ute å plockat tallris. Då trillade fem-öringen ner. Det var ju i skogen som jag klev på skiten då jag plockade riset.
Vi har många hästar här hos mig. Så det blir en del skit så att säga haha.

Tittar in och hoppas att du haft en fin AllaHjärtansDag.
Sov gott och NATTI NATTI min vän.

http://tantglad.bloggo.nu

Anneli Gustavsson

16 februari 2016 17:50

Ja du, jag undrar om dom kommer att sköta sig bara för att det har kommit en lag ? Jag tror inte att dom gör det. Men det är bara att hoppas att dom verkligen sätter böter om dom ser nåt.
Jag har sett hästskit även på gatorna o har tänkt på att det är lika äckligt, men hur ska man plocka bort det ? =)
Jag kliver hellre i skiten själv än att Teddy gör det med sin päls för det sitter kvar hur länge som helst även att han har fått duscha. Vidrigt !

Ha en fin kväll vännen, kramar ♥

 
deninrekampen

deninrekampen

14 februari 2016 23:30

Håller helt med!! Det är så vidrigt!!! Att en sådan enkel grej kan vara så svårt för vissa med hund...

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

16 februari 2016 17:47

Det är bra att dom har fixat så man får böter MEN frågan är om det kommer att göras nåt åt saken ? Jag tror inte det.

 
Eva

Eva

15 februari 2016 09:25

usch ja man ser ibland folk som skiter i att ta upp efter sin hund så äckligt...man borde sätta ungdomar i jobb att se efter så det sköts ;) hoppas du får en fin dag kramen

http://evasblogg.blogg.se

Anneli Gustavsson

16 februari 2016 17:45

Ja det ska ju inte vara så jädrans svårt att plocka upp det. När man skaffar djur så tar man hand om dom + att man tar hand om skiten efter dom.

Ha en fin kväll kramar ♥

 
skogsnuvan

skogsnuvan

15 februari 2016 11:08

Kan väl inte vara så svårt tycker jag.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Anneli Gustavsson

16 februari 2016 17:11

Nä jag tycker inte heller att det ska vara så svårt. Det är ren lathet o jag hoppas att dom börjar ge dom böter som inte tar upp efter sig ♥

 
wiolettan

wiolettan

15 februari 2016 14:48

Håller med dig till fullo.
Såg senast i morse nå´n som inte hade plockat upp efter sin hund och sånt gör mig ledsen.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

16 februari 2016 17:11

Ja jag blir äcklad. Det är så lätt att plocka upp efter sig. Trots att jag har så ont i ryggen många gånger så tar jag upp det, men det kan ta tid att böja sig o räta upp sig igen. Det hör till att man städar efter hunden.

Kramar ♥

 
Sanna

Sanna

16 februari 2016 21:26

Bra lag, men tror tyvärr inte att den kommer att ha någon verkan. Har svårt att tänka mig att polisen har resurser att kolla om folk har bajspåsar i fickorna.Men något behöver ju göras för det är ett elände med allt bajs överallt. Vi bor ju i skogen, och mina hundar äter rått foder (BARF) så deras avföring blir liten och stenhård. Superlätt att sparka ner i diket eller in i skogen. Vi bor mittemot en kennel och deras hundar får bajsa överallt. Mitt på vägen ligger det massor av högar, man får gå i sicksack när man är ute och går. Så tråkigt. De har ju många hundar också så det blir inte bara en hög. Vill inte starta nåt bajskrig heller för vi har bara två grannar...

http://lyckostenen.wordpress.com

Anneli Gustavsson

17 februari 2016 17:07

Nä jag tror inte heller att det blir nåt med det. Folk bryr sig inte o det finns inga resurser till att ha folk på span efter hundägarna.
Det är bara att hoppas att folk blir lite räddare för att få böter så dom faktiskt plockar upp sin skit.

 
Ingen bild

zaq

18 februari 2016 12:14

Äktheten i detta lagförslag som gäller vart? Vilket parlament har beslutat detta? om man googlar detta kommer man bara till märkliga sidor och inget som bekräftar sanningshalten i detta.

Mycket "skit" som florerar förutom hundbajs...

Anneli Gustavsson

18 februari 2016 19:48

Jag tog det från nätet.
Alla som har djur borde plocka upp efter sig.

 
Ingen bild

Susanne

29 juni 2016 08:47

Hej , bor på landet måste erkänna att när hunden skiter i långt gräs typ i diket el längre ut så plockar jag inte upp . Däremot alltid om vi är i stan el på allmän plats .Kliver även av min häst och sparkar skiten i diket när han skiter på vägen . Tycker inte att jag gör fel . Kliva ut långt utanför vägen för att plocka skit i halvmeter långt sly/gräs ...nej det gör jag inte på landet . På klippt gräsmatta , någons uppfart, väg , självklart, men varför långt ut i terrängen ??

Anneli Gustavsson

29 juni 2016 14:37

Hej Susanne. Jag plockade inte heller upp om det var i ett dike eller om det är högt gräs. Det går inte att plocka upp skiten för man smetar det bara i gräset o det är värre. Jag har funderat på hur hästägare gör o det var bra att du sparkar in det till kanten för det är ju rejäla högar dom kan lägga.

Har man djur så ska man oxo hålla rent efter dom, det är våran skyldighet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards