Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Anneli Gustavsson - 9 februari 2016 22:03


(klicka på bilden så kommer du till min fb-sida)

 

 

Vad världen är liten.. Jag har ju en grupp på fb med en massa medlemmar. För en stund sen så skrev en kille att han mindes mig från expressens tid då jag bloggade där.. Jag hoppas att han kommer ihåg mig på ett positivt sätt ..

 

Jag bloggade där ett par år sen stängde dom ner alla bloggar. Jag sparade ner allt men det ligger på den HÄR portalen. Man kanske skulle läsa lite om vad som hände då. Vi hade så roligt, sprang runt hos varandra o "busade". Ja det var tider det. Några har jag kvar, vissa på fb o några via bloggar.

 

Han kom ihåg att jag har Teddy o att jag hade min fibromyalgi. Det är roligt att tänka tillbaka, jag kommer ihåg första inlägget jag gjorde hur nervös jag var. Jag hade ingen aning om hur man skulle skriva.. Sen när jag fick min första kommentar så sa jag till en vän "Herregud, det är ju nån som har läst det jag har skrivit" ... "Vad ska jag göra nu ?"

 

Ja sen rullade det på o jag har älskat att blogga förutom att jag hade lite uppehåll, men nu har jag kommit igång lite igen o fått nya bloggvänner som jag tycker så mycket om ♥

 

Ska strax krypa ner i sängen jämte Teddy o drömma mig bort. Hoppas att ni har haft en bra dag alesammans. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 9 februari 2016 15:30


Jag förstår inte varför man inte försäkra sina djur när man skaffar det.. Jag har alltid haft mina katter försäkrade o även Teddy. Teddy har en dubbelförsäkring o det är jag så glad för, jag har verkligen haft nytta av den genom åren. 

 

Undra hur mycket pengar jag har betalat för honom när han har varit hos veterinären ?

Undra hur mycket folksam har gått in med ?

 

Jag ringde till djursjukhuset nyss för att fråga vad dom hade gjort med Teddy. Jo jag vet vad dom har gjort men jag vet inte hur många tänder dom drog ut osv så dom ska ringa mig i veckan.  Detta är första gången som jag inte är uppmärksam på vad dom har gjort med honom pga att jag var så rädd att något skulle hända. Jag var bara glad att jag kunde ta med mig honom hem.

 

Det är inte klokt vad det kostar;

 

Mottagningsavgift  870 kr

Receptarvode 85 kr

Laboratorie intern 250 kr

behandling 941 kr

Förbrukningsmateriel 440.70 kr

Medicin 329.60 kr

Narkos/sedering 1100.16 kr

Moms 803.29 kr

 

Medicin 788 kr ( stod folksam för )

 

Jag får betala självrisken som är på 1500 + 20% - 1986 kr

Receptet - 85 kr

 

Mao står Folksam för - 2733 kr

 

Pengarna är på väg så det är bara att betala av dom till mig själv. 



Teddy har börjat bete sig som en sur gammal gubbe när han inte får maten tillräckligt fort. Det ska serveras så fort vi har varit ute. Han sitter på sin matplats o skäller tills den står på golvet.  Han får mat 3ggr/dag. Han får blötmat med minst 2 rökta skinkskivor i. Fri tillgång till torrfoder o frolic. Han får även det jag äter o han brukar få bullar inne hos mormor.

 

Vad ger ni era djur ? Hur ofta får dom mat ?

 

Nu ligger han mätt o go i min säng. Jag ska gå in på en hemsida o titta på en dubbelsäng som dom har gjort reklam för.. Jag vill så gärna ha en ny säng för den jag har får jag ont i ryggen av.. 

 

Ha en bra kväll där ute. 

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards