Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 5 februari 2016

Vill Inte Ta Avsked Inte Än / Foto.

Av Anneli Gustavsson - 5 februari 2016 20:05


Idag var det dags att åka till veterinären igen. Jag har varit så rädd o orolig att något ska hända Teddy, att han inte skulle vakna ur narkosen, han är trots allt 15 år.. 

 

Dom vet om att Teddy är livrädd, så fort vi kör in på parkeringen så börjar han skaka. Jag får dra in honom o sen hålla honom o försöka få honom lugn. Det är Inte ok att behöva sitta o vänta i 35 minuter innan han får komma in. Det var likadant igår, då fick vi vänta i 25 minuter. 

 

Jag fick en annan veterinär idag o det var jag glad för, vi har haft henne innan o hon är jättebra. Hon undersökte Teddy igen, lyssnade på hans hjärta o det lät bra, han fick även ett halsband med mitt o hans namn på. Sen kom narkosläkaren o lyssnade på honom oxo o även han sa att det lät bra så det var bara att "köra".... Han kom tillbaka med en spruta, en lugnande för jag ville inte lämna i från mig honom när han var så rädd.. Jag satt o pratade med honom hela tiden för att han skulle känna av mig. Jag sa att han måste vakna upp, han får inte lämna mig, jag vill inte ta avsked ,,, inte än,,, inte nu. 

Jag sa flera gånger att jag älskar honom, jag sa igen att vi skulle ses när han hade sovit lite o då skulle jag inte lämna honom igen. 

Narkosläkaren kom o tog honom, Teddy tittade med slokat huvud på mig o jag höll på att bryta ihop.. Jag började må illa, kände nästan att jag ville kräkas. Jag var så rädd, livrädd. 

Det får bara inte sluta nu, inte än. Jag behöver honom hos mig. Vi har i alla fall några år kvar tillsammans.

 

Jag gick ut till väntrummet, jag var helt ensam. Tystnaden var hemsk, tur att dom hade en tv på så jag hörde lite ljud men jag tittade inte. Jag tog 2 cappuccino o tittade inåt ifall jag skulle se dom komma... Det tog ca 1 timme sen var dom klara o dom hämtade mig. Jag blev så glad så tårarna kom, vilken känsla det är när allt har gått bra. Hela ansiktet var nerblodat o jag blev rädd, men dom sa att dom hade tagit bort några tänder som var lösa + att dom hade tagit tandsten. Jag tog Teddy i min famn, han kröp upp på min vänstra axel som han alltid gör, han kryper nära intill halsen så mycket han bara kan. Sen vänder han på sitt huvud, buffar nosen in mot min mun o där blir han lugn. Jag kände hur han dreglade, han var groggy så ögonen nästan snurrade runt på honom. Jag behövde inte ta avsked, inte den här gången heller. 

Han har fått lite medicin igen, men det är inga problem jag är så van att ge honom.. Kanylen sitter kvar i benet på honom, den ska jag ta bort själv i morgon. Dom låter den sitta kvar ifall han behöver åka in akut så dom slipper sticka honom igen.

 

Jag har min gamle man hemma hos mig igen. Han har varit så duktig o han har även ätit lite ikväll, ja han har gjort sina behov oxo. Nu är jag nöjd o kan slappna av.   


 

Han fick ett rött o fint halsband.


 

Jag höll tummarna.


Teddy vill inte vara kvar, här får han sprutan o efter ca 20 min tog dom honom till op.


 

Jag bad en tjej att ta ett kort när jag höll Teddy, jag tänkte att det kunde bli det sista. Teddy var stressad o mina tårar rann, jag försökte dölja det.


 

Det var tyst o ensamt  i väntrummet. 


 

Jag satt o sneglade mot dörren hela tiden.


   

Det var gott med cappuccino.


   

När vi kom hem gick vi runt gården för att han skulle få lite frisk luft, men han skyndade hem o det första han ville göra var att ligga i min säng.


 

Han är trött lilleman. Kanylen sitter kvar i benet på honom.


   

Jag fick åka till apoteket o lösa ut hans medicin. Mamma hade honom o han hade varit gnällig ända tills jag kom hem. 


På måndag ska jag ringa till folksam o se om dom kan hjälpa mig lite med försäkringen. Hoppas att dom täcker det mesta. 


Medicin - 788 kr

Veterinär - 4016 kr

 

Jag fick ett samtal av sonen, dom ville komma hit på en fika medans Liam var på disco.. Min lille Liam är på disco, det är andra gången.. Så stor han har blivit. Jack hade fått sina nya glasögon, han var så fin i dom. Det var skönt med lite besök, jag fick lite annat att tänka på en stund.

 

Ha en fin kväll o en trevlig helg .. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar.

 

Puss I Pannan ♥


#Temablogg52‬

 
 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

5 februari 2016 20:46


Vilken pärs men allt gick bra, så skönt.

Kvällskram ❤

http://egopyret.blogspot.com

Anneli Gustavsson

6 februari 2016 18:06

Ja det var den jobbigaste gången hittills o jag hoppas inte att han behöver vara med om det igen.

Kram o ha en bra kväll ♥

 
Helena

Helena

5 februari 2016 21:00

Så vackert skrivet om ett svårt ämne!
Avsked är så svårt och svårare när det gäller djur. Fick säga adjö till min Boris i januari och det gör ont!! :(
Kram och krya!

http://Www.tallugglan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

6 februari 2016 18:05

Oj,, ja det är inte roligt.. Hoppas att du mår bra, jag förstår din saknad usch.

Ha en bra kväll, kram ♥

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

5 februari 2016 21:48

Jag försökte skriva om avskedet från våra vovvar men lyckades inte. Trots att det mer än 20 år sedan den första dog så rinner tårarna. Så skönt att Teddy klarade nedsövningen och att du fick hem honom.

http://Wee.sailinglife.se

Anneli Gustavsson

6 februari 2016 17:59

Usch vad hemskt, jag förstår dig för jag tänkte på att det hade kunnat sluta annorlunda för Teddy den här gången. Men jag är så glad att han klarade det o nu hoppas jag att det dröjer länge tills nästa gång.
Ha en bra kväll kram ♥

 
wiolettan

wiolettan

6 februari 2016 10:03

Ooo, vilken läsning, vilken dramatik och jag blir alldelse matt. Härligt, härligt att allt gick bra, våra tummar är bra till mycket.
Stackars lilla Teddy som inte kan förstå varför allt detta måste hända. Det tyckte jag alltid var det värsta på den tiden jag hade katter, att de skulle till vetrinären och jag inte kunde förklara att det var för deras eget bästa och att allt skulle gå bra.
Men nu är han hemma hos dig och kan koppla av.
Trevlig helg och varm kram till dig och klapp till Teddy.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

6 februari 2016 17:57

Det hade varit så bra om jag hade kunnat förklara för honom att det inte är farligt o att han ska må bra igen men det går inte. Jag kan lugna honom på flera sätt men när jag inte längre får vara med så blir det så jobbigt för oss båda.
Jag kan prata med honom så han somnar,, o det har jag gjort flera gånger.
Ja det känns bra att hålla tummarna. Jag försökte prata med honom, jag hoppas att han hörde mig även om vi inte var i samma rum.
Ha en bra kväll, kramar ♥

 
Eva

Eva

6 februari 2016 10:19

Såå hemskt för dig, att mista en vän som sin hund är inte alls kul men va bra att det blev som det blev då :) ta hand om dig vännen kramen

http://evasblogg.blogg.se

Anneli Gustavsson

6 februari 2016 17:51

Ja jag är inte beredd att förlora honom än. Blir man det nån gång ? Nä jag tror inte det.
Det var utmattande den här gången så det är skönt att det är över nu o han ligger o sover gott i min säng =)

Kramar ♥

 
TantGlad

TantGlad

6 februari 2016 10:56

Hej min fina vän.
Förstår dina känslor som du hade i väntrummet. Det är hemskt om nåt händer våra pälsklingar.
Är såååå glad att det gick bra för din jättesöta lilla vovve. Han är då bedårande söt.
Nu ska du ha en fin lördag . Tack åxo för dina Goa kommentarer hos mig. Jag blir så glad över dina besök hos mig. Det känns så hjärtligt liksom.

En go lördagskram och krama din söta vovve från mig. En STOR KRAM.

http://tantglad.bloggo.nu

Anneli Gustavsson

6 februari 2016 17:50

Tack själv vännen, det är alltid roligt när du kommer till mig o hälsar på =)

Ja det var tufft den här gången, man tycker att jag borde vara van men det var riktigt hemskt. Är så glad att det är över nu, hoppas att det dröjer till nästa gång.

Ha en bra kväll, kramar ♥

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

6 februari 2016 13:51

Åh finaste du jag förstår precis! Din text berör mig på djupet, går rakt in i hjärtat, och mina ögon tåras.
Dessa älskade fyrbenta Pälsvänner, mer värda än livet självt för oss som verkligen älskar dem.
Underbart att du har honom hemma igen!
Hoppas han kryar på sig nu
Varm Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

6 februari 2016 17:49

Ja tänk att man kan älska någon så otroligt mycket. Små lurviga saker som bor i ens hjärta =)
Det är så skönt att det är över för den här gången, nu hoppas jag att det dröjer länge tills nästa gång.
Ha en bra kväll vännen kramar ♥

 
Sanna

Sanna

6 februari 2016 23:30

Usch. Det är inte roligt när de små liven är sjuka. Och det är så svårt att veta när det är dags att låta dem slippa om de är sjuka ofta. Jag hade en labrador som blev 13 år och han var rätt risig sista året. Men när jag upptäckte att han inte kunde simma längre utan att skrika av smärta (han hade ont i lederna) så bestämde vi att han skulle få somna in. Jag lyckades få en veterinär att komma hem och avliva honom eftersom han var rädd för att vara hos veterinären. Han fick somna in i min famn när vi satt på köksgolvet och han var helt lugn och trygg in i det sista. Vi begravde honom i trädgården...
Hoppas det går bra med din hund och att den får vara pigg ett tag till. 15 år är mycket för en hund, och på bilderna ser han ut som en liten valp. Supersöt <3

http://lyckostenen.wordpress.com

Anneli Gustavsson

7 februari 2016 00:11

Ja 15 år är en hög ålder. Även 13 för en labbe, är en bra ålder.

Det var ju skönt att veterinären kom hem till er jag hoppas att Teddy får somna in så jag slipper åka in till djursjukhuset, så han slipper vara rädd det allra sista.

Jag skulle aldrig kunna ha honom kvar om jag märker att han mår dåligt, då får veterinären säga sitt o jag rättar mig efter det. Jag skulle inte kunna leva med mig själv o vara en egoist.
Han har gjort så mycket för mig genom alla åren så jag gör detsamma för honom.

Han är som en liten valp,, lite förvirrad o nästan blind, men det är inget han lider av.

Sov gott kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards