Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Teddy På Operation/ Foto.

Av Anneli Gustavsson - 4 februari 2016 13:13


Idag hade vi en tid till veterinären 11;10 men kom inte in förrns 11;40. Jag tycker att det är så dålig stil när jag har förklarar för dom att Teddy är så rädd. 

Dom har en skylt där dom förklarar att om det skulle komma akuta fall så får dom gå före, men varför tar dom inte hänsyn till Teddy när han är så rädd o när dom ändå hade sagt att vi skulle komma 10 min innan utsatt tid för att han skulle sederas ? Jag vet att det inte är nåt akutfall men jag håller ändå fast vid att dom borde tänka på det.

 

När vi kom in så kom veterinären efter bara ett par minuter så det kändes lite bättre. Jag fick förklara varför jag var där med Teddy o sen undersökte han honom. Veterinären var Engelsk så han förklarade lite knasigt ibland, men jag förstod allt vad han sa. Jag står alltid bredvid Teddy för att hålla honom lugn o för att han ska känna min närhet. Jag kan lugna honom genom att smeka honom på nosen o sen känner han hur lugn jag är. Men om jag tar ett par steg bakåt så blir han orolig o skakar så dom knappt kan höra hans hjärta.

 

Jag bad veterinären att undersöka hans tumörer som han har i rumpan så han börjar känna under magen på honom. Ja han kanske ville känna där en gång till så jag lät honom göra det när han sen säger att han inte känner nåt. Jag blev lite full i skratt o sa att det är his ass, han tittade på mig o sa oh sorry.. Han kanske inte hade hört ordet rumpa innan =)

 

Han frågade om vi kunde komma tillbaka i morgon så jag fick ringa o höra med mamma om jag kunde ta bilen o det kunde jag. Han sa att han inte ville sedera ( få lugnande ) honom i rummet utan ville ha bättre koll på honom inne på operation där han kunde få oxygen =)

Han ville skölja ordentligt i öronen o sen ville han suga dom oxo så jag gick med på det. 

Han föreslog att jag skulle kastrera honom så skulle han bli bättre i tumörerna, men jag sa att jag inte ville det då han är kryptokid. Ja det hade han missat oxo så jag sa att ena kulan ligger i ljumsken. Jag ville inte att han skulle kastreras utan jag vill skära lite lite som möjligt i honom nu när han är så gammal. Jag ville börja med antibiotika o salva o sen kommer Teddy få ha blöja på sig så han inte kan slicka sönder det ... Han är trots allt snart 15 år.. 

 

Så fort vi hade hoppat in i bilen somnade Teddy på golvet o var hur lugn som helst ända tills vi var hemma igen. Det tar så på krafterna på honom o jag blir så ledsen att han måste behöva stå ut med det, men jag vill ju bara att han ska må bra. 

Nu ligger han o sover gott i min säng.. Han var ju tvungen att vara fastande så jag kan inte heller äta när han inte får göra det så nu har vi båda ätit...

 

Nu ska jag behöva vara orolig ända tills allt är över i morgon o jag får åka hem med honom. Tänk om det händer honom nåt när han är sövd ? Jag vill att han ska må bra o att han får komma hem med mig igen. 

 

 

Det var så vackert när vi var ute innan.

 

 

Teddy nosar runt o är helt ovetandes om att han ska till veterinären tack o lov.

 

 

Utanför kliniken. Varför plockar man upp skiten när man ändå inte tänker slänga det i papperskorgen ?

 

 

Teddy sover gott ♥

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards