Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Anneli Gustavsson - 24 januari 2016 16:40


För många år sen hade Teddy en kompis. En kompis som brukade vara hos oss om Rohde behövde hundvakt eller om Teddy var hos Rohde om jag behövde hundvakt. 

Dom kom alltid överens o hade så roligt, Teddy var förälskad i henne.

 

Det var så roligt för Teddy har aldrig haft någon kompis som han kan leka med då det bara finns hanhundar runt omkring oss o han klarar inte av hanhundar. Jo det finns kanske 3 som han kan hälsa på utan att han vill hoppa på dom, så det är lite tråkigt men jag får hålla honom borta från dom.

 

Det hände en sak som gjorde att Iza måste få somna in tyvärr för det var en underbar hund o jag saknar henne så mycket o jag vet att om hon hade kommit hit nu så skulle Teddy bli så glad.

 

Kvällen innan hon skulle till veterinären så gick jag till dom för att säga hejdå o det var så svårt, men jag måste ju skärpa mig för hennes skull. Jag kunde ju inte sitta där o böla för hon märkte av hur man mådde, som så många andra djur gör.

 

Jag kommer ihåg när jag gick hem så grät jag o jag mötte på en granne som undrade hur jag mådde, det var fruktansvärt. Jag kan bara tänka mig hur Rohde mådde för jag mådde så dåligt över detta.

 

O nu idag om jag tänker tanken att om det skulle hända Teddy något o jag måste ta ett beslut så skulle det knäcka mig. Jag tänker ofta på att Teddy är gammal, han ska fylla 15 i mars o det är ganska mycket. Särskilt när det gäller honom då det alltid har varit något med honom så vi har fått åka till veterinären. Han sätter i halsen, får ingen luft, måste sövas gång på gång på gång men dom hittar ändå inte felet. Prostatan som är förstorad, kissar blod, prostatan igen, tumörer på prostatan, tumörer i rumpan, uvi, mediciner hit o dit. Ja det är nåt hela tiden. 

Det finns dagar då jag känner att jag måste säga till mig själv att vara beredd för att det kan hända när som helst att han lämnar mig o det är så jobbigt. Jag Vet ju att den dagen kommer men den får inte vara nära.

 

Hur ska jag klara mig utan honom ? Han är min allra bästa vän, han är mannen i mitt liv ♥

 

Men han är Min, här o nu o det är det som räknas.

 

Iza o han hade så roligt i flera år o det gör mig glad när jag tänker på det. Det var en rolig tid, jag önskar att han kunde ha en liten flickvän idag oxo så han hade någon att leka med.

Nej, att skaffa en ny hund är ingen bra idé, han skulle inte släppa in någon i hemmet. 

 

Det var skönt att gråta en skvätt när jag såg filmen på dom, att få tänka tillbaka lite på hur det var. 

 

Jag behövde nog gråta lite, jag har känt mig lite nere då jag har haft det jobbigt med värken igen. 

Det är en sån dag idag, i morgon är en ny dag.

 

Puss I Pannan ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards