Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Anneli Gustavsson - 8 januari 2016 20:04


Ja mycket ska planeras. När du ska tvätta, som jag har gjort idag då måste du se till så att du har en ledig dag, det är inte bara att traska ut till tvättstugan o tro att man kan tvätta.

 

Handla, ja det kanske inte krävs någon planering för dom flesta men för mig är det ett måste med planering. Jag måste ha någon till Teddy (min hund) för han kan inte vara ensam, han gråter o ylar hela tiden. Jag måste ha mamma som hjälp, ja inte bara för att ha honom utan även för att jag måste låna hennes bil då jag inte har någon egen bil.

Min sålde jag för många år sen, o jag saknar den än idag.

 

Det krävs lite planering även när jag ska ha mina goa barnbarn, jag måste handla hem mat o lite annat smått o gott  =)

 

När jag kom hem från handlingen så satte jag igång med min sallad. Den är så god, jag har lagt ut om den innan men jag kör den en gång till.

 

Till salladen har jag; basilika som jag hackar o den blandar jag med ett par msk olja samt att jag river skalet från citronen + att jag använder saften från citronen. Låter det stå o dra medans jag sätter potatisen på spisen, hackar löken, tomaterna, zucchinin, o river mozzarellan. Blandar ihop det med lite salt o citronpeppar. River sönder kycklingen, ner med den i skålen med allt det andra gottiga. Sen häller jag citronblandningen över o goffa runt lite.

 

Det är riktigt gott o det är nyttigt.

 

Om ni ska göra den o använda potatis så köp fast potatis för det är så lätt att den blir mjuk.



 

Basilika, zucchini, körsbärstomater, potatis, mozzarella, citron, olja, lök o kyckling. 


 
Det är gott med sallad

  
Nu har jag bäddat ner Teddy i rena lakan. Det ska bli skönt att lägga sig sen.

Ni får ha en fin kväll, dröm vackra drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥


#Temablogg52

 

Av Anneli Gustavsson - 8 januari 2016 17:07


Nu har jag pratat med min loverboy medans jag gjorde en sallad. Ska göra ett inlägg om det sen. 

Det är så roligt att prata med honom. För många år sen hängde vi ihop jämt, men sen gled vi i sär ända tills för nåt år sen då jag letade som en galning efter honom. Jag hittade honom tillslut o det är jag så glad över. Jag har saknat honom otroligt mycket, så nu pratar vi titt som tätt.

 

Det är så jobbigt att stå vid diskbänken o diska eller laga mat, det tar sån tid för jag orkar knappt hålla uppe kroppen. Men nu är jag klar för idag.

 

När vi var ute på eftermiddagen så träffade vi på en tik som Teddy gillar o det visade sig att det var hon som ställde till det nu med sitt löpande. Jag visste att det var någon som löpte för det märker jag direkt på Teddy. Det tar visst aldrig slut. Jag trodde att det skulle bli bättre ju äldre han blir, men tji fick jag =)

 

Igår kväll när jag var ute med Teddy såg jag den här fina lyktan. Det är en granne som brukar göra såna här på vintern o det är så mysigt.



   
Det är nåt med snön som gör att Teddy älskar att nosa. Han går med hela ansiktet i snön o låter som en gris.

   
Vid midnatt ringer telefonen, det var mamma som sa att jag skulle titta ut genom fönstret. Hon hade sett tre rådjur, så jag går upp o ser dom. Dom är så fina, jag försökte få en bild på dom men det var bara en som tittade fram ur häcken, det var långt ifrån, det var mörkt o det var med min mobil så det blev en dålig bild.



Nu ligger han o sover gott, så jag ska oxo lägga mig en stund o sträcka ut ryggen medans medicinen gör nytta.

 

Ha en mysig kväll o en Trevlig Helg.

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards